سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/3/1
12:48 عصر

مستند رفتاری بازی و یادگیری

بدست نازی | admin در دسته

این پروژه را با همکاری یکی از مهد کودکهای اصفهان شروع کرده ام . هدف بررسی رفتارها و فرآیندهای ذهنی حرکتی کودکان زیر 6 سال است با ویژگی نقش بازی در یادگیری و شخصیت سازی . عکاسی از بازی بچه ها در پارک هم جزئی از برنامه است که روش و شیوه خاص خودش را می طلبد . رفاقت و طبیعی شدن عکاس و دوربین برای بچه ها و همچنین نامرئی بودن در محیط ( عدم جلب توجه ) و سرعت عمل از ویژگیهای بارز این فعالیت است . فعلا کار در مراحل ابتدایی خود است .


86/3/1
12:39 عصر

نمایشگاه کتاب امسال

بدست نازی | admin در دسته

مجمل میگویم .

از دالانهای پیچ در پیچ و نفس گیر و لوله ها و سیمهای زیر پا و گرد و غبار محیط و عدم تهویه و نارضایتی همه غرفه داران مخصوصا غرفه های خارجی و غیره و غیره که بگذریم جالب ترین بخش نمایشگاه همانا و همانا فرموده وزیر سراپا تقصیر ارشاد است که به جای پاسخگویی و عذرخواهی و وعده به حل مشکلات در جمله ای نقزوار* افاضه فرمودند : (نمایشگاه امسال بهترین نمایشگاه کتاب بوده چون رهبر انقلاب از آن دیدن فرمودند .) میگویند ایرانیها خدایان مغالطه اند ، همین است . آخر بنده صاحب اخلاس* خداوند این چه استدلالی است ؟ دیدار رهبر انقلاب را چه به کیفیت نمایشگاه ؟ که اتفاقا امسال از بدترین سالهای نمایشگاه بود ، لااقل تا آنجا که من آمده ام و دیده ام . با این استدلال میتوان همه مشکلات کشور را حل نمود . هر مسئولی یکبار رهبر انقلاب را به حوزه استحفاظی خویش دعوت کند و سپس شعار بدهد که حوزه من بهترین است چون رهبر معظم انقلاب از آن دیدار کرده اند.
این هم بد راهی نیست . میتوان همه مشکلات ایران را در عرض کمتر از چند ماه حل نمود. البته فراموش نگردد در این راه باید از سوابق جناب وزیر فرهنگ بهره ها برد ، که سبق قدم در این مسیر دارند . راستی امسال فکر کنم سانسور عکسهای کتب خارجی توسط برادران انصار حزب الله صورت گرفته بود چون بعضی مواقع از شلوار برمودا هم نگذشته بودند . من دوتا کتاب خریدم . یکی زبان اصلی راجع به عکاسی و دیگری کتاب برجسته سازی رسانه ای که ترجمه بود .

* نقز : تک پرش های آهو هنگام دویدن
* اخلاس : بهم آمیختگی موهای سپید و سیاه


86/2/19
11:35 صبح

پنجمین جشنواره مطبوعات غیر حرفه ای

بدست نازی | admin در دسته

لازم است ابتدا تذکر دهم مطبوعات غیر حرفه ای نه یعنی غیر کامل یا پایین تر از سطح حرفه ای . بل بدین معنی که دست اندر کاران آن ، روزنامه نگاری را بصورت حرفه و شغل تعقیب نمیکنند و درپی کسب درآمد از  آن نیستند . شاید بشود گفت کار برای دل .
اما بعد
پنجمین جشنواره مطبوعات غیر حرفه ای شاهد حضور بسیار گروههای دانشجویی و غیر دانشجویی از سراسر کشور بود . آذربایجان ، گلستان ، خراسانها ، چهار محال ، تهران و ... و البته اصفهان که خود میزبان بود . آنچه در میان مطبوعات غیرحرفه ای بیش از حرفه ایها به چشم میخورد ، شور و ایمان به آرمان خبررسانی بود . آنچه که مطبوعات حرفه ای در پس هزاران پیچ و خم خود ساخته یا پیش ساخته ! کمابیش به فراموشی سپرده اند.
در مصاحبه ای که با مطبوعات دانشگاهی حاضر در نمایشگاه داشتم اهم مشکلات آنها به ترتیب 1 - ضعف مالی و عدم حمایت 2 - مشکل تراشی مدیریت و مسئولین دانشگاه در راه اطلاع رسانی آزاد 3 - عدم اجازه جهت تشکیل جلسات هیأت تحریریه ( با توجه به اینکه هیأت تحریریه از آقایان و خانمهای نامحرم متشکل است ) . مشکل دوم را دوستان با عدم دخالت در امور دانشگاه و سکوت در برابر مشکلات دانشجویی یا نوشتن و به جان خریدن تنبیه و ممنوعیت فعالیت نشریه حل کرده بودند ! مشکل اول هم با کمک پدرانشان کم و بیش حل شده بود !! مشکل سوم هم که با ازدواج موقت قابل حل است !!! ( این پیشنهاد عالمانه از طرف من بود ) بدینصورت فعالیت نشریه هم بیشتر و هم جدیتر میشود !!!

از شوخی که بگذریم دردها را باید گفت . و اگر دردها را خود نبینیم یا به آنها که میبینند فرصت بیان ندهیم ، آنگاه از آن آگاه میگردیم که دملی چرکین یا مرضی کشنده وجودمان را فرا گرفته است . که درد نشان بیماریست و برای آگاهی . این میان قشر جوان دانشجو و روحانی بهترین گزینه برای بیان دردهاست . که مصلحت اندیشی و ترس و ملاحظه و ناآگاهی در آن کمرنگتر از هر جایی است . باید نشست و گوش داد نه فریاد کشید و بست و گرفت . باید خوشحال بود که دانشجو فریاد بکشد و طغیان کند در برابر فساد و تباهی . و اگر چنین نکند باید به حال مملکت گریست ، که دانشجویش گوسفند گشته و دانشگاهش ...

در نمایشگاه قدرتی در جوانان کشورم دیدم که اگر هدایت بشود ( اگر، اگر، اگر ) میتواند جهان را متحول کند . و اما من در نشریه ای مسئول واحد عکس بودم .


86/2/16
6:28 عصر

پایان بررسی یهودیت ،آغاز ارزیابی مسیحیت

بدست نازی | admin در دسته

 

 

خواندن این مطالب ممکن است چند دقیقه از وقت شما را بگیرد ولی در صورتی که همراه با تفکر باشد ممکن است بر  هم? زندگیتان تاثیر گذارد. 

موضوعات :

  آیا یهودیان تورات را معجزه می دانند؟                                             

  مگر ما موسی را پیامبر نمی دانیم؟                                       

  تلمود چیست؟

 آیا تلمود برتر از تورات است یا تورات ارزش بیشتری دارد؟

 آیا یهودیان احکام دارند؟

 آغاز ارزیابی مسیحیت

آیا حضرت عیسی به صلیب کشیده شد؟

بسمه تعالی

در جلسات قبل به بررسی دین یهود با استفاده از تورات پرداختیم اگر دربار? موارد مطرح شده سوالی دارید ، بفرمایید.

سوال یک دانشجو: آیا یهودیان تورات را معجزه می دانند؟

جواب استاد : یهودیان معجزاتی چون تبدیل عصا به مار و ... را معجزه حضرت موسی می دانند اما اگر از آنها بپرسیم که اگر حضرت موسی همان فردی است که شما با معجزات زیاد از او یاد می کنید قطعاً فردی به نام عیسی معجزات بیشتری داشت. چرا او را انکار می کنید و پیغمبر نمی دانید (عیسی قطعاً مرده زنده می کرد و بیماران لاعلاج را شفا می داد.) چرا او را نمی پذیرید. جوابی برای گفتن ندارند. ضمن اینکه هیچ کدام از کتب آسمانی بجز قرآن به عنوان معجزه معرفی نشده اند.

سؤال: مگر ما موسی را پیامبر نمی دانیم؟

- جواب: چون در دین اسلام موسی بنام پیامبر معرفی شده است پذیرفته ایم وگرنه، ما نه دین یهود و نه مسیحیت بلکه هیچ دینی الآن معجزه ای برای اثبات اینکه دین هستند و بنیانگذار آنها واقعاً پیامبر الهی بوده (و به دروغ ادعای پیامبری نکرده) ندارند. بودائیان و زرتشتیان هم دلیلی بر وحیانی بودن «اپانیشادها» ، «وداها» و نیز «اوستا» ندارند.

ولی خداوند مسئله را اینطور حل کرده چون می دانست هر معجزه ای که برای اثبات آخرین دین بفرستد تاریخی خواهد بود. تدبیری دیگر بکار برده است مثلاً پیغمبری که نه تنها یک مرده بلکه مردگان قبرها را زنده کند معجزهایش واقعه های تاریخی هستند و مردم صد سال بعد، آن را نخواهند دید و باید از قدیمی تر ها پرسید و به مرور زمان به عالم تردید می رود و انسان ها در وقوع آنها شک می کنند. یا اگر بجای اینکه  دریا شکافته شود، پیغمبر اقیانوس را می شکافت و این معجزه او بود ممکن بود همه ایمان بیاورند ولی پدیده ای تاریخی (مرتبط با زمان و مکان ) می بود و آیندگان آن واقعه را نمی دیدند خداوند برای اینکه آخرین دینش به این مشکل دچار نشود و معجزه ای جاوید برای پیغمبر خاتم فرستاده باشد کتاب آسمانی اش (قرآن) را همراه اعجازی که قابل احراز در همه زمان هاست فرستاد یعنی کسی که به بررسی آن بپردازد به اعجاز آن پی می برد ولی معجزات تاریخی دو ایراد عمده داشتند. اولاً فقط در آن زمان قابل رویت بودند. ثانیاً فقط در آن مکان قابل رویت بوده اند. ایرانیان و هندوان باستان معجزات عیسی و موسی را ندیده اند چون معجزات آنها محدودیت مکانی داشتند و ساکنان فعلی فلسطین هم معجزات آنها را نمی بینند چون معجزات آنها محدودیت زمانی داشتند. لذا خداوند برای دین جاوید خود کتابی فرستاد که خود کتاب معجزه باشد. این کتاب یک معجزه هنری است و اسلام تنها دینی است که بزرگترین معجزه اش هنری است البته پیامبر اکرم (ص) معجزات فراوانی داشت. مثل شق القمر یا سخن گفتن ریگ های بیابان و شهادت دادن آنها به رسالت پیامبر اکرم و البته عده ای هم با دیدن آن معجزات مسلمان گشتند (که البته اینها همان محدودیت ها را دارند). ولی قرآن یک معجزه جاوید است که همه اقوام در همه زمان و مکان توانایی بررسی آن را دارند. البته مسلم است نمی توان کتابی را به هر 5000 زبان دنیا فرستاد و محال است. خداوند به همین دلیل در یک زبان فصیح و بلیغ پیام خود را فرستاد.

اما در مورد یهود؛ اگر به عنوان یک ناظر آزاد و بی طرف (و نه به عنوان یک مسلمان) بخواهیم در مورد یهودیت بررسی کنیم. نمی توانیم به این نتیجه برسیم که موسی پیامبر بوده است. یهودیان مکتوباتی را منتسب به موسی جمع کرده و به نام تورات ارائه دادند. تورات الآن آکنده از مسائلی است که وحیانی بودن آن را مخدوش می کند و زبانی تاریخی دارد نه دعوت به حق، اقوام را توضیح می دهد و داستان خروج بنی اسرائیل و نحوه تکثیر نسل حضرت آدم را بیان می کند و در قسمت آخر، احکامی هم دارد و مشکلات زیادی دارد.کتاب هایی که در این زمینه بحث کرده و مورد سفارش انجمن کلیمیان تهران است را بنده تهیه کرده ام.         اینها را بخوانید: کتابهای سیری در مذهب یهود، فرزندان استر، آئین قبالا(کابیسم عرفان یهودی)، اندرز پدران، فلسفه یهودی در قرون وسطی، یهودیت (نوشته محقق مسلمان آقای سلیمانی در رابطه با یهودیت)، اسفار و گنجینه ای از تلمود.

تلمود[1]: مجموعه روایت هایی که یهودیان ادعا می کنند از حضرت موسی مانده است و همراه با شرح آن گردآوری شده، شرح بر آن از علمای یهود است که به آنها خاخام یا دبی گویند. تلمود از دو بخش مشناه و جمارا تشکیل شده است.

بخش مشناه بخش اصلی تلمود بوده و روایات است و جمع آوری آن مربوط به سال 190 تا 200 میلادی است که حدود 1500 سال بعد از حضرت موسی بوده است ولی جمارا شرح مشناه است و دو جمارای اورشلیم و بابل وجود دارد که هر دو شرح بر مشناه هستند و مسلماً بعد از قسمت مشناه نوشته شده اند. نویسنده جمارای اورشلیم احبار اورشلیم اند و نویسندگان جمارای بابل احبار بابل و ربیون هستند. جمارای اورشلیم در سال 400 میلادی و جمارای بابل هم در سال 500 میلادی گردآوری شده است. تلمود با جمارای اورشلیم معروف است به «تلمود اورشلیم»، و تلمود با جمارای بابل معروف است به «تلمود بابل» و . . .

سؤال: آیا تلمود برتر از تورات است یا تورات ارزش بیشتری دارد؟

- یهودیان دو مذهب عمده دارند به نام ربانیون و قراؤن و اختلاف عمده آنها در این است که کدام یک از تلمود و تورات از دیگری برتر است؛ ربانیون بزرگترین فرقه یهودی هستند و کتاب اصلی شان تلمود است کتاب تلمود آکنده است از عصیان ها، قصه ها، حکمت ها، دستور به قتل و غارت یهودیان، نژاد پرستی ها و حتی کفر گویی ها و بسیار کتاب مضطربی است از نظر ربانیون برتر است. این تفکر به صهیونیسم منجر می شود در تلمود اعتقاد به کشتن غیر یهودی ها و جایز بودن غارت اموال غیر یهودیان لزوم سفر به سرزمین مقدس- منزلت حیوانی داشتن غیر یهودیان و . . . موج می زند.

علت اینکه معمولاً دولتها با قوم یهود جنگ داشتند و مخالف بودند و یهودیان در گذشته مورد اذیت قرار می گرفتند این نیست که کسی به آنها خصومت نژادی داشته باشد. بلکه عمدتاً علت اصلی نزاع حکومت ها با آنها برسر آموزه های دینی شان است. بخاطر اینکه سایر اقوام و ملیت ها به راحتی نمی توانند مسائل تلمود را تحمل کنند.

خوب، مشناه شامل 6 بخش است. آموزه های آن با نگاه خوش بینانه عبارتست از:

1- مسائل مربوط به کشاورزی شامل 11 رساله

2- مسائل روزها، اعیاد، روزه داری است و شامل 12 رساله

3- ازدواج طلاق نذرو نیاز شامل 7 رساله

4- در مورد امور مدن و جنایی شامل 10 رساله

5- در مورد نماز 11 رساله

بخش بعدی هم در مورد طهارت بحث می کند.

سؤال: آیا یهودیان هم به طهارت و نجاست قائلند؟

- نه تنها قائلند بلکه احکام تورات و یهودیت درباره عبادات، طهارت و نجاست، احکام ویژه بانوان و . . . بسیار مشکل تر از احکام اسلام است و در بعضی جاهای آن خرافه گرایی و نیز نژادپرستی بسیار مشخص است و برای اطلاع بیشتر می توانید به کتاب سیری در تلمود و نیز کتاب با ارزش نقد و نگرشی بر تلمود مراجعه کنید ما به عنوان نمونه به چند اشکال تلمود بصورت گذرا اشاره می کنیم:

یکی از اشکالات تلمود اعتقاد به طالع بینی است کتابی مقدس که طالع بینی دارد و معتقد است که نقش اساسی در زندگی انسان دارد. بعضی از خاخام ها صراحتاً نوشته اند که مثلاً ستارگان انسانها را ثروتمند کرده اند و نیز کسوف خورشید را بدشگون می داند. البته ممکن است کسی بپرسد ما هم موقع کسوف نماز آیات می خوانیم. جواب آنست که هرگز اسلام کسوف و خسوف را بد شگون نمی داند. اسلام به علم نجوم اهمیت می دهد ولی این اهمیت دادن بخاطر تعیین روزهای اول ماه، انجام امور حج، تعیین اوقات نماز و این استفاده های مفید است و ابداً به پیش بینی امور آینده از طریق ستارگان، و شگون نحس یا سعد ستارگان که طالع بینی و خرافات است اعتقاد ندارد.

دومین مطلب عجیب در تلمود جادو است. مثلاً نقل کرده اند انسان در آخر هفته می تواند با شیطان مشورت کند و هزار فرشته در اطراف انسان وجود دارد. در اسلام جادو یک ضد ارزش است و حرام است تا جایی که روایت داریم که کاهن و جادوگر کافرند. اما در تلمود بر آن توصیه می شود. از دیگر از خرافات مورد تأکید در تلمود رمالی است. در تلمود ذکر شده که بعضی از انسان ها قادر به خلق انسان و خربزه بودند، رمالی از قرعه شروع می شود ولی جادو از محاسبات و کارهای مرتبط به هم شروع می شود و خطاهای کوچک در آن اشتباه برانگیز است. 99% از کتابهای سحر و جادو و وردها و ذکرهایی را بخوانید و فلان کار می شود و جن ها را می بینید و . . . دروغ هستند و نویسندگان آنها بیشتر اهداف مادی دارند.

سؤال: آیا در اسلام تعداد ذکرها و وردها در رسیدن به نتیجه تأثیر دارد؟

- اگر چه این مطلب خارج از موضوع بحث ماست ولی آن را اشاره وار بررسی می کنیم. ختم ها، اوراد و اذکار شرعی در اسلام داریم و در کتاب های اقبال سید بن طاووس یا مفاتیح الجنان وجود دارند. و در ختم های شرعی جایی که می گویند 100 مرتبه یک دعا را بگو حتماً باید به همین مقدار باشد و در این 100 مرتبه ویژگی خاصی وجود دارد و کم و زیاد کردن آن رسیدن به آن هدف را غیر ممکن می کند.

علاوه بر موارد پیش گفته در تلمود افسانه ها و معجزاتی درباره خاخام ها آورده شده، قصه های مربوط به افعی ها و قورباغه ها، مرغابی ها و ماهی ها وجود دارد که شبیه به کلیله و دمنه است و حکایات عجیب و غریب که مثلاً شیری به 400 مایلی فلان شهر که رسید غرشی کردکه دیوارهای شهر ریختند و به 300 مایلی شهر که رسید غرش کرد که مردم ترسیدند و دندان هایشان روی زمین ریخت و یا مثلاً نوعی گاو وحشی وجود دارد که در ابتدای عمر به بزرگی کوه طور است و حتی حضرت نوح درمانده شده بود که این گاو را چطور با خود ببرد و مجبور شد شاخ او را به کشتی ببندد و ببرد و قص? دیگر اینکه خدا انسان را در دو چهره مردانه و زنانه خلق کرده است و طول آن به گنبد کبود (آسمان) می رسید و خدا این آفریده را از وسط دو نیم کرد و فشار داد و به دو موجود زن و مرد تقسیم شد. در تلمود کفریات زیادی هم وجود دارد تا آنجا که می گوید: بعضی مطالب تلمود باارزش و بعضی نازیبا و برخی دیگر کفر است. (چنان علیه خدا صحبت کرده که باعث تعجب است.) وی در ادامه می گوید: ولی با همان شکل به هم آمیخته تشکیل دهنده اثری خارق العاده درباره تلاش انسان، خرد انسان و حماقت انسان است.

تلمود هیچ وقت به پایان نرسید و پایان آن هم خبر داده نشده است. تلمود متنی است که دائماً بر آن شرح افزوده می شود و شرح آن مقدس شمرده می شود.

کلیاتی در مورد عهدین

عهد عتیق و جدید از 66 کتاب تشکیل شده اند، 39 کتاب موسوم به عهد قدیم و مورد اعتقاد یهودیان و مسیحیان هستند و 27 کتاب موسوم به عهد جدید بوده و فقط مورد اعتقاد مسیحیان است. (مسیحیان تلمود را کتاب مقدس نمی دانند.) علت اینکه عهد قدیم یا عهد جدید را عهد گفتند اینست که می گویند خداوند در زمان قدیم از انسان عهد گرفت که بر شریعت او استوار بماند و عمل کند. (شریعت یعنی مجموعه دستورالعمل ها)

حال مسیحی ها می گویند دوران عهد شریعت در 20 قرن پیش تمام شده و خداوند عهد دیگری با انسان بست. اگر عهد حضرت موسی و یهودیت عهدی برای انجام شریعت بود این عهد جدید بر اساس محبت است و پیمانی است که خدا با عیسی بر سر محبت ورزی داشته است.

بنابر این تعبیر عهد جدید فقط مربوط به مسیحیان است و یهودی ها به عهد جدید اعتقاد ندارند و کتاب های عهد جدید را مردود می دانند. عهد عتیق دو ترجمه از متن عبری و یونانی دارد یک ترجمه معروف به سبعینیه است که می گویند 70 مترجم آنها را ترجمه کرده اند این دو ترجمه با هم در 7 کتاب اختلاف دارند. کتاب های مقدس عهد عتیق در اصل به زبان های غیر یونانی بودند و بعداً به یونانی ترجمه شدند. اما از هم? کتاب های عبری خبری نیست فقط تعدادی از آنها موجود هستند. البته بگویم که مسیحیان در تبلیغات خود اصلاً این گونه مسائل را مطرح نمی کنند مثلاً در جلساتی که در مشهد تشکیل می دهند و مسلمان ها را دعوت می کنند و کتاب های تبلیغی خود را به آنها می دهند یا در نیشابور که مراکزی تبلیغی داشتند و تا حدی شُبهه را بین دانشجویان زیاد کردند در استان های مختلف بخصوص در تهران و بویژه در دانشگاه تهران که کتاب های رایگان تبلیغی می دهند این کتاب هایشان با کتب اصلی شان تفاوت های زیادی دارد و در موارد فراوانی به صراحت کتابی را که مثلاً به عنوان انجیل متی دهها بار چاپ کرده اند و نقاط ضعفی در آنها بود تحریف کرده اند و مطالب مخالف افکار فعلی خود را از آن کتابها به کلی حذف کرده اند و در برابر این همه ریا و دروغ آنها هم کسی قد علم نمی کند و افشاگری نمی کند. همان بازی ای که بهایت در آورند و دستورالعمل هایی را نشر می دهند که در کتاب های اصلی شان خبری از آنها نیست همان ترفند را هم مسیحی ها بکار می برند به هر حال آرایه های ادبی کتب مسیحیت زیاد است.

خوب بدیهی است که ما نگاه کنیم به مسیحیت و ببینیم چه چیزهایی دارد و جای پذیرش دارد یا نه. این جلسه، جلسه شروع نگاه به انجیل و مسیحیت است. بنابراین اول نگاهی به عهد جدید داشته باشیم و اینکه عهد جدید چند کتاب است. مجموعه کتاب های مورد توافق 66 کتاب است که از اینها 39 تا عهد عتیق بوده و عهد جدید 27 تا هستند که 4 تای آن مربوط به انجیل های 4 گانه است. انجیل های متی، مرقس، لوقا و یوحنا مورد پذیرش مسیحیان است. غیر از این ها کتاب مقدس هستند مانند اعمال رسولان و الرسائل (نامه ها).

ولی فرد محقق باید بتواند از بزک ها و آرایه های مسیحیان که به دین خود می بندند بگذرد و متن این دین را مورد بررسی قرار دهد با این مقدمه ما ارزیابی مسیحیت را شروع می کنیم:

ارزیابی مسیحیت

کتاب مقدس مسیحیان عهد جدید است عهد جدید از 4 انجیل و 23 کتاب دیگر که عمدتاً نامه های رسولان و حواریان عیسی است تشکیل شده است که اسامی آنها عبارتست از: انجیل های متّی، مرقس، لوقا و یوحنا- نامه های پولس به رومیان- 2 نامه به فرنتیان نامه به غلاطیان، افسسیان، فیلپیان، کولیسان 2 نامه به تسالونیکیان- 2 نامه به تیموتاؤوس- و نیز رساله تیتوس- فلیمون نامه به عبرانیان نامه یعقوب 2 نامه از پطرس- 3 نامه از یوحنا- رساله یهودا- مکاشفه یوحنا.

همانطور که می بینید 10 کتاب عهد جدید نامه های پولس قدیس است اما به راستی پولس کیست که مسیحیان این قدر به او بها می دهند. پولس فردی بوده که بسیار مسیحی ستیز بوده و با مسیحی ها سر جنگ داشته اما پولس قدیس بعد از اینکه ستیز بسیار با مسیحیان به جرگه مسیحی ها آمده و دست از یهودیت برداشت و مسیحی شد و گفته است من در خواب بودم و عیسی به خوابم آمده تا مسیحی شده اما وقتی مسیحی شد کم کم تشکیلات مسیحی ها را به دست خود گرفت و به مرور زمان مسیحیت پطرسی، (که پطرس نماینده ی واقعی حضرت عیسی(ع) بود) از بین رفت. الآن هیچکدام از مکاتب مسیحیت از تعالیم پطرس استفاده نمی کنند. کاتولیک، پروتستان و . . . هیچکدام نمی گویند پطرسی هستیم همه آنها پیروان پولس هستند در حالیکه دشمنی پولس و پطرس در تاریخ مسلم است و از طرف دیگرنیز مسلم است که جانشین واقعلی عیسی پطرس بوده است. و جالب اینجاست حتی خودشان می نویسند[2] که حداقل 3 تا از 4 انجیل مستقیماً تحت تأثیر پولس نوشته شده است جالب اینجاست که پولس قدیس نه تنها با پطرس قدیس دشمنی داشت بلکه با بَرنابا هم دشمنی داشت. بَرنابا یکی از نزدیکان به حضرت عیسی بوده است.[3]

سؤال: آیا حضرت عیسی به صلیب کشیده شد؟

- بنابر نظر مسیحیان حضرت عیسی به صلیب کشیده شده و کشته شد ولی بنا بر آیات قرآن کریم مسئله برای یهودیان مشتبه شد و آنها کسی دیگری را بجای عیسی به صلیب کشیدند و عیسی زنده به آسمان عروج کرده و زنده است.[4]

گفتیم که انجیل ها مدت ها پس از به صلیب کشیده شدن عیسی (به قول خودشان) نوشته شده است. فردی هست به نام توماس میشل، که هفته پیش (از این جلسه) در مشهد بود و کشیش هست و بسیار پر استعداد است. کتابی به نام کلام مسیحیت دارد که ترجمه ی حسین توفیقی است. در آنجا آمده که انجیل متی را یک فرد فلسطینی نوشته و پس از سال 70 میلادی نوشته شده است. حضرت عیسی در 30 سالگی به عروج رفت و این کتاب در سال 70 نوشته شده، انجیل لوقا را یک یار یهودی الاصل پولس قدیس نوشته که با مسیحی ها هم مشکل داشت. یوحنا از یاران عیسی نبود و او را هم ندیده است و در نوشتن این انجیل از انجیل متی و مرقس استفاده کرده است. ام انجیل مرقص که در سال 60 میلادی نوشته شده(که البته این تاریخ ها چندان واقعیت ندارد) و پس از آن هم لوقا نوشته شده که از دو انجیل متی و مرقص استفاده کرده اما انجیل یوحنا که مسیحی ها می گویند فردی به نام یوحنا نوشته و بین سال 65 تا 90 میلادی نگارش آن بوده با توجه به لحن یوحنا می گویند که حضرت عیسی را دیده. هیچ کدام از کتابهای چهارگانه الآن نسخه اصل نیستند نسخه ای اصلی از بین رفته اند بلکه کتابهایی هستند که گفته می شود از روی نسخه های قدیمی تر نوشته شده اند و میزان تغییر و تحولی که در هنگام نوشتن و نسخه برداری اعمال می کردند بسیار می تواند باشد این مطلب را به این دلیل می گوییم که حتی امروزه با وجود آنکه چاپ های قدیم و قبلی انجیل ها در بین مردم پخش شده اند ولی با جرأت و گستاخی فراوان در چاپ های جدید بخش هایی از انجیل ها را تغییر داده و حتی حذف می کنند.

با یک حساب سر انگشتی می توانیم بگوییم از آنجا که تا 160 انجیل در تاریخ ثبت شده که وجود داشته اند و شما از بین آنها 4 انجیل را برگزیده اید و کسر  را اگر ساده کنیم  می شود و  برابر با دو و نیم درصد است لذا اگر کسی به تمام آموزه های موجود در همه مذاهب و مکاتب مسیحی ایمان بیاورد و عمل کند. (البته غیرممکن است ولی ما فرض می کنیم که شدنی باشد) در این صورت تنها و تنها 2.5% احتمال دارد که به دین مسیح واقعی عمل کرده باشد و 2.5% احتمالی نیست که هیچ عاقلی به آن بها دهد و اهمیت قائل باشد.

شما وقتی از خانه بیرون می آمدید آیا 2.5% احتمال تصادف نمی دادید. جواب: بله. وقتی دیشب در منزل می خوابیدید 2.5% احتمال وقوع زلزله نمی دادید. قطعاً جواب ها مثبت هستند ولی شما به این میزان احتمال بها ندادید هیچ انسانی به چنین احتمال ضعیفی حاضر نیست اهمیت بدهد ولی می بینیم که در صورت عمل بر طبق کل سفارشات کاتولیک و ارتدکس و پروتستان و مذاهب متروک مسیحی فقط 2.5% احتمال دارد که به دین عیسی مسیح واقعی عمل کرده باشیم.

ادامه مبحث انشاء الله در جلسه بعد

 



[1] . کلمه ای عبری که از کلمه عربی تلمیذ (شاگرد) گرفته شده است.

[2] .مستر هاکس آمریکایی در کتاب قاموس کتاب مقدس

[3] . انجیلی به نام انجیل برنابا موجود است که در آن با صراحت تمام مژده پیامبری حضرت محمد (ص) ذکر شده است ولی مسیحیان به همین دلیل آن را رد می کنند و آپوکریفا می دانند.

[4] . سؤال: آیا این مسائل اعتقادی در آرایش سیاسی یهودیان و مسیحیان هم نقش دارد؟

دعوای بین مسلمانان و یهودی ها و مسیحی ها در اصل اعتقادی است. یکی از نمودهای آن این است که به اعتقاد همه ما و آنها عصر فعلی عصر ظهور منجی است و آخر الزمان است و یهودی ها منتظر ظهر ماشیع هستند و مسیحی ها منتظر پسر انسان(که همان حضرت عیسی می باشد) هستند که برگردد. ما هم منتظریم بعد از ظهور حضرت مهدی، فلسطین بدست حضرت عیسی که از یاران حضرت مهدی (عج) است فتح شود. شاهد دیگری بر اعتقادی بودن منازعات این است که پرچم اسرائیل یک نوار آبی در بالا و یک نوار در پایین دارد که نماد دو رودخانه هستند. رودخانه نیل و فرات وستار? 6 پر وسط پرچم ستاره داوود است که می گویند نماد سرزمین مقدس است و می گویند از رود نیل در مصر تا رود فرات در عراق سرزمین مقدس یهودیان است . علاوه بر آن معتقدند که باید بیت المقدس را خراب کنند و هیکل (معبد) سلیمان را در آنجا خراب کنند و قربانی بکشند تا ماشیع ظهور کند. می بینیم اختلافاتی که به نظر می رسد سیاسی باشد بیشتر از سیاسی بودن اعتقادی است.


<      1   2   3   4   5   >>   >