سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/12/28
11:1 صبح

نیمه خرداد شماره 22

بدست نازی | admin در دسته

نیمه خرداد شماره 22            جمعه 28 اسفندماه 1388

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام امت ، حضرت آیت الله خامنه ای :

عاقلانه ، هوشیارانه ، خردمندانه و مدبرانه بایستی این اتحاد را حفظ کرد و روز به روز آن را تقویت نمود.

 

 

شادی روح شهیدان صلوات

سردار شهید غلامحسین اخلاق زاده : (از شهدای حسینیه شهید محمدی)

برادران بکوشید توشه آخرت را جمع‌‌آوری کنید که آنجا نه راه فرار است نه راه گریز

 

رو        در          رو   ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

رو   در  رو  با  مسئولین  دزفول 

 نشریه نیمه ی خرداد برای اطلاع رسانی  بهتر،  بخشی را به نام  رو در رو برای گفتگوی بی پرده با مدیران  و نخبگان سیاسی ، فرهنگی شهرستان دزفول طراحی نموده که امید است مورد توجه قرار گیرد .

 

رو  در  رو   با سید احمد آوایی نماینده ی مجلس شورای اسلامی مردم دزفول

دیدار با سید احمد آوایی نماینده ی دو دوره مجلس شورای اسلامی دزفول، نماینده ای با تمام حواشی و حساسیت ها  .

در ابتدا از آقای آوایی در مورد فعالیتهایشان در دور دوم نمایندگی سوال کردیم و ایشان با اشاره به تصویب دانشگاه علوم پزشکی دزفول که با دارا بودن ردیف بودجه از وزارت علوم گفتند : امتیاز دانشگاه از سال 1354 راکد مانده بود که با پیگیریهای صورت گرفته به تصویب رسید . ایشان در مورد  اقدامات دیگرشان افزودند: حرف حساب مرا در قضیه آزادراه کسی نفهمید و آزادراه وقت زیادی از مرا گرفت که در سفر سوم ریاست جمهوری به تصویب رسید . ایشان به مشکلات عدیده ای که در راه اندازی فرودگاه دزفول و برقراری پرواز کیش و مشهد بود اشاره کرد. همچنین سید احمد آوایی گفت با توجه به حساسیتهای ایجاد شده در مورد بیمارستان دزفول و شبهات ایجاد شده در مورد این بیمارستان ، بر  آن شدم تا امکانات دولتی را مجاب به ایجاد بیمارستانی کنم که تلاش و فعالیت چهار ساله باعث ایجاد بیمارستان تامین اجتماعی شد و هجده میلیاد برای این امر تخصیص گرفته است که اگر پیگیری نکنم به اندازه ی همان کلنگ افتتاحیه پیشرفت خواهد داشت .

دومین سوال خود را در مورد وقایع انتخابات ریاست جمهوری و موضع گیری های ایشان پرسیدیم که آقای آوایی با بیان پیشینه مهندس میرحسین موسوی گفت: من به میرحسین زمان جنگ و نخست وزیری که مورد تایید امام خمینی (ره) بود رای دادم نه میرحسین بعد از انتخابات و هیچ یک از وقایع بعد از انتخابات مورد تایید اینجانب نیست. آوایی با بیان مواضع سیاسی خود و انتخابات پیشین ریاست جمهوری افزود : رای دادن من  در  انتخابات های  ریاست  جمهوری به  آیت ا... خامنه ای  ،  آیت ا... هاشمی ، آیت ا... ناطق نوری ، دکتر احمدی نژاد و میرحسین موسوی بوده است . 

سومین سوال را از نماینده مجلس هشتم  در مورد  اوضاع  اقتصادی و تحلیل مسائل شهرستان دزفول پرسیدیم  که وی گفت :  کار در کشورمان به جنگ تمام عیار تبدیل شده و تلخترین دوران زندگیم دوران نمایندگی مجلس بود که تبدیل به انسانی تدارکچی شده  و اگر پیگیری نکنم هیچ کاری انجام نمی شود و پیگیریم باعث دوریم از خانواده گردیده و بسیاری از وقتم صرف کارهای بنیادی و اساسی شده همچنین اگر من در شهری دیگر نماینده بودم به اندازه ی بیست سال آن را جلو می انداختم که در دزفول کار کردن خیلی انرژی می برد . دزفولیهای خارج دزفول برای دزفول هیچ مایه ای نمی گذارند. من در انجام مسائل بسیار تنهایم و محافظه کاری مسئولین چه در شهر و چه استان و مرکز خود مشکل ساز است . ایشان همچنین افزود: به طور حتم در انتخابات مجلس نهم شرکت نخواهم کرد .

چهارمین سوال مربوط به مسائل فرهنگی شهرستان دزفول بود که آوایی اینگونه پاسخ داد : بنده خود را از هرگونه گرایشات فرقه ای مبرا داشته چون اهل جهاد و مبارزه میباشم و همیشه سعی کرده ام در مبانی ولایت و قانون گام برداشته و آبرویم را برای انجام کارها بگذارم و آنکه به ما آبرو داده خود حافظ آن است و اگر بنده قابل اطمینان نیستم پس چه کسی قابل اطمینان است . از ترس تهمت و افترای فرقه ای انگار گرد مرگ در این شهر پاشیده اند. ایشان گفت ما محدودی انسان مغرض داریم که جوّ عمومی شهر را برای کارهای زیربنایی و مفید که تنها بهرمندی آن مردم می باشند خاکستری می کنند. سید احمد آوایی از جوانان شهرستان دزفول خواست با رویکرد فرهنگی و تلاش، از گسترش و به وجود آمدن گرایشات فرقه ای در این شهر جلوگیری کنند .

در این جلسه نقدو تحلیل های نیمه ی خرداد از عملکرد آقای آوایی مطرح شد که در این میان می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

 1.   ارتباط با منتقدان ایشان به عنوان پتانسیلی برای پیشرفت ، که ایشان با پذیرفتن این مطلب، پیشنهاد نیمه خرداد برای مناظره و نیز قضاوت حَکَمیِ مورد اطمینانِ دو طرف  را پذیرفت.

2.   کارآمد کردن  تیم کاری ایشان در شهرستان و تغییر در آنها .

3.   ارتباط بیشتر و بهتر با جلسات قرآن و مساجد.

4.   نظارت بهتر و بیشتر بر کار اداراتی که با وضعیت فعلی جزء ادارات خنثی می باشند و بود و نبود آنها هیچ فرقی ندارد .

5.   پیدا کردن سرمایه گذار خارجی برای حل مشکل اشتغال در دزفول .

 

 

رو  در  رو   با استاد سید علی صافی مدیر مسئول رسانه جنوب

به گزارش خبرنگار سیاسی نیمه ی خرداد : استاد سید علی صافی مدیر مسئول رسانه جنوب با انتقاد از نادیده گرفتن جوانان متعهد دزفول گفت : دزفولِ دهه ی هشتاد و جوانان متعهد و متخصص آن برای مسئولین باید در نظر گرفته شده و در ساختار مدیریت شهر باید به کارگیری شوند.

ایشان به حرکاتهای انتقادی که در سطح جلسات قرائت قرآن  انجام می گیرد اشاره و با مقدس خواندن چنین حرکاتی یادآور شد:

چنین مجاهدتی که در ادامه ی خط شهدا و امام خمینی (ره)صورت می پذیرد لازم و از لحاظ اعتقادی و فرهنگی لازمه ی جوامع پویا است و نیز انتظاری می باشد که آیندگان از ما طلب دارند .

 ایشان با اشاره به ضعف مدیریت دزفول اظهار داشت: با ضعفی که در مدیریت دزفول وجود  دارد که درجا می زند ،  این مدیریت بی حس به جز به بی راهه و باندگرایی  به جایی  دیگر نخواهد رسید.

استاد صافی گفت : رسانه جنوب چندین بار برای مصاحبه انتقادی اعلام آمادگی کرده ولی مورد استقبال از سوی مسئولین قرار نگرفته و از هرگونه مناظره برای روشن شدن مسائل پشت پرده استقبال خواهیم کرد ، اما با قضاوت حَکَمی موافق نیستم چون مردم خود بهترین قاضی هستند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دکتر مهاجر :

آنتی ویروس نیمه ی خرداد، در درمان بیش از 300 بیمار سرطانی مؤثر افتاد

به گزارش خبرنگار پژوهشی نیمه خرداد: آنتی ویروس نیمه خرداد که چندی پیش برای از بین بردن ویروس بسیار مخرب رایانه ای به نام ask.jpg.exe  ، برروی سایت نیمه خرداد ارائه شده بود، در درمان بیش از 300 بیمار سرطانی مؤثر افتاد. دکتر مهاجر یکی از پزشکان بیمارستان 17 شهریور شهر الیگودرز  و نیز یکی از محققان درمان بیماران سرطانی که تحقیقات گسترده ای را در زمینه ی بیماران سرطانی انجام داده بود، وی با توجه به اینکه تمامی تحقیقات و عکسهای خود را که از سراسر کشور و بعضاً از نمونه هایی نادر از سرطان برداشت کرده بود بر روی رایانه ی خود نگهداری می کرد و رایانه ی ایشان نیز به این ویروس گرفتار شده بود، با ارسال پیامی به نیمه ی خرداد خواستار کمک، جهت از بین بردن این ویروس شد. وی که پس از استفاده از این آنتی ویروس رضایت خود را اعلام کرده بود گفت: از زحمات نیمه ی خرداد که قطعا در درمان بیش از 300 بیمار سرطانی کمک شایانی نمود تشکر می کنم. لازم به ذکر است که این آنتی ویروس هم اکنون نیز بر روی قسمت پیوندهای سایت نیمه ی خرداد به آدرس www.dezfol.blogfa.com ، جهت مطالعه و دانلود قرار دارد که تاکنون صدها بازدید از سراسر کشور و همچنین بعضی کشورهای خارجه داشته است.

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

فرا رسیدن بهار طبیعت و سال نو ، بر شما همشهریان عزیز مبارک باد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

  دید و  شنود  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

 

اصلاحیه ای که هرگز چاپ نشد

به گزارش خبرنگار داخلی نیمه ی خرداد :نشریه دژپل در اقدامی غیر حرفه ای مصاحبه ای اختصاصی که نشریه نیمه ی خرداد با مهندس ابرهام مدیر کانون بسیج مهندسین شهرستان دزفول انجام داده بود را بدون ذکر منبع و در حرکتی عجیب تر قسمت انتهایی  مصاحبه که نام این نشریه در آن بود را حذف و در نشریه دژپل به عنوان مصاحبه به چاپ رساند . حال انتظار نشریه نیمه ی خرداد از مدیر مسئول فهیم نشریه دژپل اصلاح و جلوگیری از چنین اقداماتی می باشد.

 

 

افتتاح دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج ناحیه دزفول

به گزارش خبرنگار فرهنگی نیمه ی خرداد : در  مراسمی که با حضور جناب سرهنگ پاسدار فضیلت پناه و  جمعی از بسیجیان برگزار شد، از دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج ناحیه دزفول واقع در ساختمان کانون بسیج مهندسین جنب مسجد آیت ا... بیگدلی مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفت .

در این مراسم فرمانده محترم سپاه ناحیه دزفول ، طی سخنانی مبنی بر لزوم چنین دفتری گفت : امید است بعد از افتتاح این دفتر در دزفول تمامی یادواره های شهدا و نیز مجموعه ای کامل از آثار شهدا جمع آوری شود تا بتوان برای مراسمات این چنینی با یکسان سازی امکانات و تجهیزات موجود در هر چه بهتر برگزاری نام و یاد شهدا گام برداشته شود. شایان ذکر است آقای عظیم سرتیپی به عنوان مدیر این دفتر برگزیده شدند.

 

راه اندازی دفتر رسیدگی به شکایات مردمی و بازرسی در فرمانداری ویژه ی دزفول

به گزارش خبرنگار اجتماعی نیمه ی خرداد : طی حکمی از سوی مهندس اخوان صباغ، دفتر رسیدگی به شکایات مردمی و بازرسی در فرمانداری ویژه دزفول راه اندازی و آقای فرهاد جاموسی که دارای لیسانس مدیریت می باشد به این سمت منسوب شدند .

شایان ذکر است خبرنگار نیمه ی خرداد به این دفتر مراجعه و از نزدیک با خدمات ارزنده ای که این دفتر می تواند برای مردم ایجاد کند آشنا و آقای جاموسی به خبرنگار ما گفت در نظر دارد با سه رویکرد این دفتر را مدیریت کند : 1) ایجاد دفتر شکایات مردمی در تمام ادارات دزفول 2)هر اداره با ایجاد تلفن گویا به درد دل مردم گوش دهند تا مدیران بدانند در اداره ی آنها چه می گذرد  3) هر یک از مسئولین ادارات مکلف است وقتی را برای دیدار عمومی با مردم انتخاب و به اطلاع مردم برساند .

همچنین برخی از مردم که برای رسیدگی به شکایت و درد دل خود به این دفتر مراجعه کرده بودند ضمن خوشحالی به خبرنگار ما گفتند که بعد از مدتها توانستیم حرف خود را به مسئولین برسانیم و از ایجاد چنین دفتری اظهار رضایتمندی می کردند .

 

برگزاری روز مهندس توسط کانون بسیج مهندسین دزفول

به گزارش خبرنگار پژوهشی نیمه ی خرداد : به همت کانون بسیج مهندسین ناحیه دزفول، پنجم اسفند ماه، سالروز تولد خواجه نصیرطوسی و روز مهندس گرامی داشته شد.  طی مراسمی در سالن مهتاب که با سخنرانی جناب سرهنگ پاسدار فضیلت پناه ، مهندس ابرهام ، مهندس دوایی و آقای علامه همراه بود، به تعدادی از مهندسان نمونه شهرستان دزفول هدایا و لوح تقدیر اهدا شد . لازم به ذکر است در این مراسم، مهندسان و مسئولین شهری، در چنین مراسمی که برای اولین بار در سطح شهرستان دزفول اجرا می شد شرکت نمودند.

 

مردان سال 1388  شهرستان دزفول این بار به انتخاب خوانندگان

به گزارش خبرنگار پژوهشی نیمه ی خرداد : در دو سال گذشته این نشریه خواسته با انتخاب مردان  سال دزفول، برای مدیرانی که یکسال تلاش میکنند موجب امیدواری و نیز برای دیگر مدیران انگیزه ایجاد نماید تا تلاشی باشد برای اعتلای نام دزفول .

نشریه نیمه ی خرداد در نظر دارد در اولین شماره ی خود در سال جدید، ضمن بیان مردان سال 1388 به انتخاب هیئت تحریه، در قسمتی دیگر مردان سال 1388 به انتخاب خوانندگان را معرفی نماید. شایان ذکر است علاقه مندان می توانند نظر خود را به پیامک نشریه ارسال و یا به پست الکترونیک نشریه ایمیل نمایند.

 

برگزاری اردوهای نوروزی توسط کانون جلسات قرآن دزفول

به گزارش خبرنگار فرهنگی نیمه ی خرداد : آقای علیرضا زمانی راد با اشاره به برگزاری اردوهای نوروزی توسط کانون جلسات قرآن گفت : این کانون با برپایی اردوگاهایی در منطقه سردشت ، شهیون و پادگان قدس در روزهای سوم ، چهارم و پنجم فروردین پذیرای پانصد نفر از اعضای خوب و مؤمن جلسات میباشد.

مدیر کانون جلسات قرآن شهرستان دزفول گفت : با توجه به استقبال بسیار زیاد جلسات قرائت قرآن شهرستان ، این کانون به علت کمی امکانات نتوانست به بیش از این تعداد، امکانات ارائه دهد که امید است مسئولین با عنایت بیشتری نسبت به جلسات، باعث هر چه بهتر شدن اینگونه اردوهای اعتقادی و فرهنگی شوند .

 

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  

از زحمات و تلاشهای بی وقفه ی جناب آقای مهندس دوایی فر، شهردار دزفول، و همچنین اعضای محترم شورای شهر در ساخت و افتتاح زیرگذر آفرینش، زودتر از موعد مقرر، که باعث رضایتمندی مردم گردید، کمال تشکر و قدردانی را می نماییم.    و من ا... التوفیق

 هیئت تحریریه ی نشریه ی نیمه ی خرداد