سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/5/9
11:44 عصر

نیمه خرداد شماره 18

بدست نازی | admin در دسته

نیمه خرداد شماره 18            جمعه 9 مرداد ماه 1388

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام امت ، حضرت آیت الله خامنه ای :

یک اقدام اساسی در زمینه‏ی پیشرفت و عدالت،  مسئله‏ی مبارزه‏ی با اسراف، حرکت در سمت اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از ولخرجی‏ها و تضییع اموال جامعه است.

 

 

شادی روح شهیدان صلوات

سردار شهید حبیب کرمی :(از شهدای حسینیه شهید محمدی)

برای دفاع از اسلام و مسلمین از هیچ کوششی دریغ نورزید.

 

 

زیر ذره بین ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

در دزفول،چه کسی پاسخگوی رهبرانقلاب است؟

امسال به ابتکار رهبر انقلاب اسلامی مزین به هویتی گردیده تا شاید گروهی که (مسئولین !) به خواب زمستانی گرفتارند بیدار شده و لرزه ی سرما را بهانه چمبره ی خود قرار ندهند ، البته برای اقلیتی مخلص (!) متکای پَر با ملحفه های ابریشم آنقدر وسوسه انگیز است که طاقت فراقشان حتی بسی ملالت آور است ( انصافاً حق دارند اگر من بودم ... ).

اما از حق نگذریم گروهی همیشه فعالند و منتظر بهانه ای هستند که جزء حاضرین در صحنه باشند و سخنان گوهربارشان نقل مجالس ، کنفرانسها ، و سمینارهایی باشند که دستاوردهای آنها تا درب خروجی اعتبار دارد . البته در این راستا بسیاری به جهت حضورارزشمندشان حق ماموریت ها دریافت می کنند و مورد عنایت قرار  گرفته تا وجود ارزشمندشان برکت جلسات آینده گردد. اما آنچه در این مجالس بسیار چشمگیر است شعار پرانی اهل نظرست .

امام امت حضرت آیت ا... خامنه ای از نامگذاری هر سال به نقطه ای اشاره نموده اند که جامعه با آن مبتلا بوده و هدفشان این بوده که ناهنجارها جای خود را به هنجارها و بدین سبب مسئولین حداقل برای یک سال در جهت شناسایی پتانسیلهایی برای رفع موانع و شناسایی فرصتها برآیند ، نه اینکه بهانه ای در جهت نشستها برای هدر دادن اموال بیت المال قرار دهند .

آیا هر کدام از مسئولین ارزیابی از عملکرد خود در راستای بیانات مقام معظم رهبری داشته اند؟

آیا تا کنون بررسی شده که در سال امام خمینی (ره) به چه میزان در استحکام پایه های انقلاب اسلامی گام برداشته اند ؟

آیا تاکنون در سال امام علی (ع) و رسول اعظم (ص) عملکرد خود در راستای اسلام ناب محمدی (ص) و ارائه راهکار در ایجاد بستر فرهنگی جهت مقابله با نحله های منحرف و بدعت های فرقه ای که گاهی از آتش سوزاننده تر هستند ، در یک نظام اسلامی ارزیابی نموده اند ؟

آیا در سال نوآوری و شکوفایی در شناسایی استعدادهای شهرستان دزفول  و پرورش آنها اقدام عملی داشته ایم ؟ و یا بجای هدر دادن اموال بیت المال در نوشتن پلاکارد و بنر ، مرکزی برای تحقیق و پرورش استعدادهای دزفول تاسیس شد ؟

آیا در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی مسئولین مسلمان ، متعهد ، متدین و متخصص شهرستان دزفول، شورایی در جهت شناسایی اختلافات فرهنگی مناطق مختلف شهر تشکیل داده اند ؟ و آیا این آقایان در شناسایی عوامل اسلام ستیزی در جهت رواج عقاید فرقه ای و گرایش های نوظهور غربی عملکردی داشته اند ؟ به انسجام فکری و عملیاتی رسیده اند ؟ یا دست روی دست گذاشته اند تا رواج آنها را در بین جوانان مشاهده کنند ؟

حال نیمه ی خرداد سوال اصلی خود را مطرح میکند : آیا مسئولین دزفول حاضرند عملکرد خود را در معرض نظرسنجی مردم قرار دهند ؟

آیا هنوز زمان آن نرسیده که بسترهای فرهنگی را ایجاد کنید و اقدامات عملی انجام دهید ؟

اما سال 1388 بنام سال اصلاح الگوی مصرف نامگذاری شده ، سالی که به جهت بحرانهای جهانی و خشکسالی مشکلاتی بر جامعه ایرانی به همراه داشته ، که می توان با بالا بردن استاندارد و ایجاد کیفیت بالا در صنعت و انرژی  در قسمت های دولتی و نیز استفاده مردم از این امکانات بسترهای مناسبی را ایجاد کرد و سازمان های مربوطه ساده ترین راه حل، که تحت فشار قرار دادن مردم استفاده نکنند وبه عنوان مثال بجای ترمیم ناوگان حمل و نقل جهت پرهیز از هدر رفت انرژی ، هزینه های رفت و آمد را افزایش دهند  و بجای استفاده از انرژیهای نو و ساماندهی آنها، هزینه ی برق را افزایش دهند و بجای استفاده از روشهای نوین آبیاری از نصب پلاکارد :« امسال کشت محصولات آبی ممنوع است » در سال نوآوری و شکوفایی است که مزین بر تمام دست نوشته ها بود ، استفاده کنند (!) .

پس آنچه ضرورتش احساس می گردد اصلاح الگوی رفتاری سازمانها و ادارات در برنامه ریزیها و اجرای سیاستها و تدوین فعالیت ها به صورت کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت می باشد تا علارغم حصول برخی نتایج  در قدمهای اولیه ، شاهد نهادینه شدن سیاستها در سالهای آتی شود و از اتلاف استعدادهای انسانی و مالی اجتناب گردد.

 

دید و شنود ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در دیدار سخنگوی نیمه ی خرداد با ریاست دانشگاه پیام نور دزفول،

رئیس دانشگاه پیام نور دزفول:

این دانشگاه 17 سال است فقط نام دانشگاه را یدک میکشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی نیمه ی خرداد، در این دیدار، دکترسبحانی ریاست دانشگاه پیام نور دزفول گفت: این دانشگاه دارای 40 نفر پرسنل و 5 هزار دانشجو در 33 گرایش میباشد. ایشان با بیان این مطلب که این دانشگاه در شان دزفول و مردم آن نیست ، به بیان برخی مشکلات این دانشگاه پرداختند و جهت رفع این مشکلات، تعامل تمامی مسئولین شهر و استان را خواستار شدند که از آن میان میتوان به همخوان نبودن وسعت دانشگاه به تعداد دانشجویان، زندگی کردن 3 خانوار روستایی در دانشگاه که دارای احشام نیز میباشند ، خاکی بودن بعضی قسمتهای دانشگاه که محل عبور دانشجویان است ، فرسوده بودن برخی ساختمان های دانشگاه که متعلق به  همان ساختمانهای شرکت زراعی سابق  میباشد و ... اشاره کرد.

ایشان همچنین با اشاره به مدیریت فقط 5 ماهه ی خود در این سمت، از تعامل با برخی مدیران شهری همانند فرمانداری، شهرداری، امام جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهرو... جهت رفع مشکلات این دانشگاه خبر داد و از اقدامات خود در این چند ماه جهت رفع مشکلات موجود مواردی ذکر کرد که از آن میان میتوان:

پیگیری جهت ساخت طرح جامع دانشگاه در منطقه ی آزادگان برای 10 هزار دانشجو، پیگیری ایجاد پارک فناوری دانشگاه پیام نور ، تامین جیره ی غذایی جهت دانشجویان که از ترم آینده داده میشود و پیگیری ساخت سلف سرویس، پیگیری جهت ایجاد یک زمین ورزشی در داخل دانشگاه ، پیگیری ساخت مجتمع اداری ، پیگیری وام جهت اهداف آموزشی دانشگاه ، پیگیری ایجاد مرکز آموزش مجازی در این دانشگاه ، پیگیری برای آوردن برخی رشته های کارشناسی ارشد در این دانشگاه، پیگیری ساخت شبکه ی فیبرنوری دانشگاه ، پیگیری جهت ایجاد یک سالن چند منظوره در دانشگاه ، جدول کشی و آسفالت داخل محوطه دانشگاه و ایجاد فضای سبز و شستشوی هفتگی محوطه با تعامل شهرداری ، طراحی سر در جدید دانشگاه که در آینده ای نزدیک اجرا خواهد شد ، تامین کامل و مطبوع سیستم سرمایشی دانشگاه با کولرهای دو تیکه ، خریداری منبع آب جهت تامین آب دانشگاه و موارد دیگری بود که دکتر در این مصاحبه به آنها اشاره داشت.

بعد از این مصاحبه رییس دانشگاه به همراه سخنگوی نیمه ی خرداد از فضای دانشگاه دیدن و از نزدیک با اقدامات انجام شده و مشکلات موجود بازدید کردند.

 

روابط عمومی شبکه بهداشت دزفول:

رضایت نود و سه درصدی مردم از 115

به گزارش خبرنگار پژوهشی نیمه ی خرداد : خانم محمدی با اشاره به رضایت نود و سه درصدی مردم از 115 گفت : مرکز فوریت های پزشکی شهرستان دزفول با بیش ازشش هزار ماموریت در سال گذشته در عرصه خدمت رسانی به مردم شریف دزفول انجام وظیفه کرده اند.

در این رابطه به مرکز فوریت های پزشکی شهرستان دزفول مراجعه و آقای افضل به خبرنگار نیمه ی خرداد گفت : این مرکز با داشتن شش پایگاه امدادی و با داشتن چهل و سه پرسنل  و نیز با میانگین هفت دقیقه زمان رسیدن بر بالین بیمار در شهر و همچنین با داشتن صدو چهل ساعت آموزش تخصصی به کارکنان در هنگام سانحه و امداد رسانی این مرکز می تواند اقدامات قابل توجهی را از خود نشان دهد .

همچنین ایشان افزودند : با پیگریهای دکتر حاتمی ریاست شبکه بهداشت دزفول، موافقت های اولیه سه پایگاه امدادی دیگر به همراه یک پایگاه تخصصی خواهران و نیز پایگاه اوژانس آبی به این مرکز اضافه صورت گرفته و شهرستان دزفول به استاندارد هر پنجاه هزار نفر یک پایگاه خواهد رسید ،که با تجهیز تمامی پایگاه موجود به بیسیم  در استان خوزستان این کار منحصربفرد می باشد.

آقای افضل خاطر نشان کرد : این مرکز با ارتقاع دویست ماموریت به پانصد ماموریت و نیز افزایش چهار برابری نیروهای شاغل در 115و همچنین با افزایش چهار دستگاه آمبولانس بنز با تجهیزات مراقبتهای ویژه در صدد رضایت مندی همشهریان عزیز گامی موثر برداشته شود.

در پایان خبرنگار نیمه ی خرداد ضمن تشکر از آقای افضل مدیر مرکز فوریت های پزشکی شهرستان دزفول از فعالیت های ویژه و اخلاق حسنه ، که مورد تایید همکاران ایشان نیز بود تشکر و قدردانی نمود.   

 

 

اساسی ترین مشکلات شهرمان کدامند ؟

راه حل های پیشنهادی چیست ؟

ریاست شورای اسلامی دزفول می نویسد : آنچه که بر اساس تصریح قانون مصوب ، بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها ، مشکلات و نارسائی ها و همچنین ارائه راه کارهای اجرائی برای حل آنها از اصلی ترین وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستاهاست.

علی رضا زمانی راد با اشاره به  طرح های کاملاً اجرا نشده می افزاید:اگر چه تصور این امر که پس از واگذاری زمین برای اجرای طرح ، دستگاه واگذار کننده و نیز دستگاه های مرتبط ، متقاضی را به حال خود رها می کنند و سرانجام تعهدات را پی گیری نمی نمایند ، خلاف شأن عقل و تدبیر مدیریت جامعه است لیکن درعمل شاهدیم که متقاضیان به حال خود رها شده و بسیاری از طرح ها که اجرای آنها چاره حل مشکل بیکاری جامعه بوده است تعطیل و یا در غیر از عنوان مصوب بکار گرفته شده اند.

و ایشان در قسمتی دیگر از این دست نوشته  ضمن بیان حداقل انتظار ما می گوید:

حداقل انتظار ما از مسئولین شهرستان بویژه فرماندار محترم ، نماینده مردم در مجلس ، دستگاه های مرتبط مثل منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، صنایع و شهرک های صنعتی ونیز دستگاه قضائی این است که با تشکیل کمیسیون ماده 33 نسبت به احقاق حقوق مردم و فعال سازی طرح های واگذاری و یا استرداد و واگذاری به واجدین شرایط اقدام نمایند.

 

 

تغییر کاربری فضای سبز به زورخانه

به گزارش خبرنگار  شهری نیمه ی خرداد : ساخت زورخانه محوطه یکی از پارکهای واقع در منطقه ملاصدرا با اسرار برخی از افراد صورت می گیرد که با نداشتن دلایل فنی و تخصصی سب نارضایتی ساکنان شده است .

در این راستا نظر آقای سلیم گندمی رئیس کمسیون املاک و حقوقی شورای شهر را جویا شدیم که ایشان با تایید این خبر گفت: قسمتی از محوطه یکی از پارک های واقع در منطقه ملاصدرا جهت احداث زورخانه به آنها واگذار شد که این مسئله بشدت مورد اعتراض مردم آن منطقه واقع گردید . بر همین اساس پس از بازدید میدانی مشاهده شد که ساختمان مذبور تا حد زیر سقف پیشرفت فیزیکی داشته که با بررسی مفاد قرارداد مشخص شد حداکثر مدت زمانی ساخت  شش ماه  می باشد پس شورای شهر در جلسه علنی با لغو این قرار از شهرداری خواست جلوی ساخت این پروژه را بگیرد .

لازم به ذکر است تغییر کاربری فضای سز به هر نوع کاربری دیگر خلاف قوانین جاری شهرداری می باشد.

 

 خبرهای کوتاه  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* حجت الاسلام قاضی خطیب جمعه دزفول گفت: با حساس بودن شرایط کنونی کشور، اقشار مختلف باید با تمام سعی خود از آرمان های انقلابی که با خون هزاران شهید بدست آمده دفاع کنند و مانع از سوء استفاده دشمنان شوند. دشمنان انقلاب اسلامی ایران به کمتر از نابودی این انقلاب و نظام اسلامی راضی نیستند واینکه برخی تصور می کنند دشمنان قسم خورده ما جانبدار جناحی خاص هستند، تصوری باطل است.

 

 

* حسین گلستانباغ عضو شورای اسلامی دزفول گفت: با تعطیلی تهران بر اثر گردوغبار، نهایت تبعیض رخ داده است . وی افزود: این اقدام از بی تفاوتی استانداران استانهای جنوب و غرب کشور که همواره بر سرشان خاک باریده و نیز بی عدالتی حکایت دارد. ایشان از رسانه های همگانی خواست تا این مشکلات و تبعیض را اطلاع رسانی کنند.

 

 

* فاز نخست عملیات اجرایی موزه آبی دزفول اتمام یافت. سیدمحمد ابراهیمی میرزکی روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: عملیات پاکسازی، مطالعه‌های بخش‌های آسیب‌دیده، مرمت‌ بخشی از آسیاب‌ها و طراحی ساخت چرخ‌های مرتبط از جمله اقدامات صورت گرفته در فاز اول این طرح است. وی افزود: عملیات اجرایی فاز دوم بلافاصله بعد از اختصاص اعتبار در سال ‌جاری آغاز می‌شود.

 

 

* اثر وحید تاج  خواننده جوان دزفولی بعنوان نفر برگزیده کشور به جشنواره موسیقی ایتالیا راه یافت. رییس اداره ارشاد اسلامی دزفول گفت: در این فستیوال جهانی موسیقی که با عنوان "دوم اگوست" برگزار می شود آثارهنرمندان کشورهای مختلف جهان شرکت دارند.

 

 

* نخستین مرکز معاینه فنی خودرو شمال خوزستان به نام روناش دزفول در زمینی به مساحت 4 هزار و 338 مترمربع با زیربنای 800 مترمربع با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 800 میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی در مدت پنج ماه ساخته شده است. محمدعلی دوایی‌فر شهردار دزفول گفت: تجهیزات این مرکز مطابق با جدیدترین معیارهای ملی و بین‌المللی و دستگاه‌های معاینه خودروی آن تولید شرکت MAHA کشور آلمان است که مشهورترین شرکت تولیدکننده دستگاه‌های معاینه فنی خودرو در جهان به شمار می‌رود.

 

 

* فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از راه‌اندازی پایگاه حفاظتی در منطقه بزرگ جندی‌شاپور در شهرستان دزفول خبر داد. روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، محمد بلونه گفت: با توجه به اهمیت این منطقه از نظر سوق‌الجیشی و باستانی، پایگاه حفاظتی منطقه مذکور زیر‌نظر پایگاه حفاظت راه‌اندازی شد. See full size imageوی تصریح کرد: بقایای شهر باستانی جندی‌شاپور در 10 کیلومتری دزفول در محدوده روستای شاه‌آباد در سمت راست جاده دزفول به شوشتر واقع است. این شهر باستانی تا حدود سال 980 میلادی آباد بود و دانشگاه این شهر نقش عمده‌ای در جوامع علمی جهان داشت.

 

* سومین دوره مهدویت در دزفول با پیام حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی مسئول مرکز مهدویت کل کشور آغاز به کار کرد. در ارتباط مستقیم تلفنی که در افتتاح این دوره با حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی برقرار شد، ایشان ضمن اعلام تشکر و خرسندی از برگزاری چنین محافلی، برای همه دانش‌پژوهان این دوره آرزوی موفقیت کردند. این دوره با هدف آشنایی با مباحثی درباره حضرت ولی‌عصر (عج) و شناخت و معرفت به امام زمان و ترویج فرهنگ انتظار برگزار شده است، افزود: در این دوره که به مدت 90 روز ادامه دارد، 150 نفر دانش‌پژوه شرکت دارند.

 

 

* دوره مسابقه دوچرخه سواری به مناسبت فرارسیدن مبعث روز جمعه در دزفول از شهرهای شمالی استان خوزستان برگزار شد . این رقابت ورزشی که در رده سنی جوانان و نوجوانان برگزار گردید شرکت کنندگان مسیر 6 کیلومتری شهید آباد تا اردوگاه شهید رجایی دزفول را رکاب زدند .