سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/19
5:32 عصر

نیمه خرداد شماره 17

بدست نازی | admin در دسته

نیمه خرداد شماره 17            جمعه 19 تیر ماه 1388

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام امت ، حضرت آیت الله خامنه ای :

بعضی از شما جوانان می گویید به ما اعتماد کنید ، این همان اعتماد است. 

 

شادی روح شهیدان صلوات

سردار شهید غلامرضا عظیمی :(از شهدای حسینیه شهید محمدی)

امت اسلامی ایران در هر جا ومکان است، دست بیعت با امام داده وبا اتحاد خود مشت محکمی به دهان منافقین خلق و امپریالیسم آمریکا بزنند

 

زیر ذره بین ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

نمایندگان خوزستان در مجلس چه میکنند؟؟؟

خاک ، خاک و فقط خاک است که می بارد

 

         

 

خیابان‌های شهر در عبور و مرور ، خلوت تر از همیشه می شود.  مدارس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و گاه کلاسهای درس دانشگاه تعطیل می شود و کلیه پرواز‌های فرودگاه‌های شهر و  استان لغو می شوند که به دنبال آن اساتید دانشگاه و بسیاری از محموله‌های پستی و از آن میان روزنامه‌ها نیز به مرکز استان نمی رسند. عابران ماسک برصورت دارند و شتاب زده در گذرند. انگار همراه با خاک ، شهر در سکوت گرد آلودی فرو می رود.   در چنین شرایطی مسئولین به شهروندان خردسال و سالمند و افرادی که متبلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و آسم هستند، توصیه می‌کنند که از خانه‌های خود خارج نشوند. گاه گرد و خاک غلیظ ، آسمان را چنان فرا می گیرد که حرکت خودروها در سطح شهر و جاده های بین شهری به کندی و با چراغ روشن انجام می‌شود. 

 

این پدیده از حدود سه، چهار سال پیش در برخی استان‌های کشور رخ می‌دهد و هر بار چند روزی ماندگار می‌ماند که تاکنون هیچ راه حل عملی و منطقی برای مقابله، از سوی مسئولین پیشنهاد نشده است.  

غلظت گرد وخاک به حدی است که گفته می‌شود در حالت عادی دید  انسان تا ده کیلومتر است، اما گاه در دزفول و برخی شهرهای استان خوزستان، دید به 100متر می رسد و اکثر اوقات این غلظت چندین برابر حد مجاز است.

 

  بهتر است بدانیم که شاخص و استاندارد هوای آزاد  در ایران درخصوص معلق بودن گرد و خاک،  260 میکروگرم در مترمکعب و میزان طبیعی گرد و غبار درحد طبیعی،  150میکروگرم است ، این در حالی است که بیشتر اوقات این شاخص در استان و برخی استانهای همجوار  به 1000 ، 2000 و تا 9980 میکروگرم در مترمکعب گزارش شده است و این یعنی فاجعه، یعنی بیش از 38 برابر حد مجاز  و  بیش از 66.5 برابر حد طبیعی !!!

 

جالب است این خبر را هم بشنویم که روز جمعه 28 فروردین 88 به خاطر بروز2-3 ساعت گردوغبار بر فراز تهران ، اکثر سایت ها و خبرگزاریهای مرکز به ارسال خبر و گزارشهای تصویری پرداختند که یکی از این سایت ها تیتر گزارش تصویری خود را اینگونه انتخاب کرد : "تهران خفه شد" !!!  این در حالی است که میزان و شدت گرد و غبار ، حتی به 10 درصد گرد و خاکهای وحشتناک خوزستان نبود. شاید هم بر همین اساس باشد که بسیاری از شهروندان فقط به یک موضوع  فکر می کنند و اظهار می دارند که در یک صورت احتمال پیگیری و توجه مسئولان کشور برای مبارزه با این پدیده وجود دارد و آن هم ((رسیدن این گرد و خاکها به مرکز کشور است))  چون طبق این اخبار، زندگی برای مرکز نشینان نسبت به دیگر مناطق ایران اولویت خاص و ویژه ای دارد !!!

که در این میان معلوم نیست نمایندگان خوزستان به فکر سلامت همشهریان خود هستند یا آنکه آنها هم مرکز نشین شده اند؟؟

 

البته دیدیم که در چند روز اخیر این دعای مردم به اجابت رسید و گرد و خاکها (هر چند با غلظت کمی) وارد مرکز کشور و تهران شد،  نتیجه ی آن نیز دیده شد، تا آنجا که اخبار سراسری رادیو و تلویزیون، بی سابقه و از صبح تا شب به انعکاس این پدیده در مناطق مختلف از جمله مرکز کشور پرداختند، گفتگوهای ویژه ی خبری به این امر اختصاص داده شد، نماینده ی محیط زیست به عراق برای پیگیری این امر فرستاده شد و مصوبه ی محیط زیست در این مورد به جلسه ی هیئت دولت فرستاده شد، مراکز دولتی، نظامی و صنعتی تعطیل شد،که معلوم نیست اگر این اتفاق نمی افتاد وما همچنان خاک نوش جان می کردیم چه کسی باید به فکر ما می بود؟؟

 

در سالهای پیش شاهد فقط دو، سه بار وقوع این پدیده در سال و آن هم در تابستان بودیم . در سالهای اخیر بیشتر روزهای تابستان را با این پدیده روبه رو هستیم و نگران کننده تر اینکه امسال یعنی در فصل زمستان87 و بهار88 نیز شاهد این گرد خاکها بودیم ،به طوریکه در 23بهمن87 ، مدیر کل بازسازی و حوادث غیر مترقبه استانداری خوزستان، میزان آلودگی هوای اهواز را 1600 میکروگرم بر متر مکعب اعلام کرد. در روز یکشنبه 4  اسفند87  در اهواز، به 2500میکروگرم بر متر مکعب و در ساعت 6 صبح روز یکشنبه 3200میکروگرم بر متر مکعب(یعنی بیش از 12 برابر حد مجاز) رسید که به سبب آن مدارس تمامی مقاطع در اکثر شهرهای خوزستان همچون اهواز، دزفول و... تعطیل و تمامی پروازهای صبح یکشنبه از فرودگاه بین المللی اهواز لغو شد. برخی از صیادان و شناورهای تجاری نیز که از روزهای گذشته به اروندرود رفته بودند در دهانه این رودخانه لنگر انداختند. در 4 فروردین88 ، گرد و خاک تردد میهمانان نوروزی و کاروانهای راهیان نور را با مشکل مواجه کرد تا آنجا که اداره هوا‌شناسی خوزستان به آنها توصیه کرد  از ماندن در فضای باز خودداری کرده و در فضاهای سرپوشیده بسر ببرند.    با شرایط موجود ما باید 8 ماه از سال را با خاک زندگی کنیم ، تازه اگر ادامه پیدا کند معلوم نیست که این 4 ماه باقی مانده نیز به این پدیده گرفتار نشود.

 

صدمات و تلفات جبران ناپذیر این پدیده :

 

این پدیده، خسارات فراوان و جبران ناپذیری به سلامت و زندگی مردم، اکوسیستم و بخشهای کشاورزی و اقتصادی وارد کرده است که از آن جمله میتوان موارد زیر را ذکر کرد:

 

1)تهدید سلامتی مردم و ایجاد بیماریهایی چون مشکلات تنفسی، سوزش سینه ،آبریزش بینی، ایجاد حساسیتها و آلرژی،  به خطر افتادن سلامتی بیماران تنفسی، عروقی و قلبی و ...    

2)مهاجرت شهروندان از خوزستان به دیگر استانهای کشور، علی الخصوص نخبگان علمی و اقتصادی و سرمایه داران که توانایی سرمایه گذاری در بخشهای مختلف را دارندکه این مسئله عواقب وخیم اقتصادی و اجتماعی را برای استان بدنبال خواهد داشت. 

  

3)ایجاد تصادفات در جاده ها 

 

4)کم شدن سفرهای نوروزی و تابستانی به این استان

 

5)تعطیلی مکرر مدارس 

 

6)لغو پروازهای فرودگاه ها  

 

7)مختل شدن کسب وکار مردم  

 

8)ترکیب شدن ذرات گرد و غبار با دودحاصل از کارخانجات،اتومبیل ها،موتورسیکلتهاو... و نیز وزش باد از سوی عراق و کویت، آلودگی های باقی مانده از جنگ را مانند اورانیوم ضعیف شده ـ که توسط سلاح‌های آمریکایی استفاده شده را به همراه می آورد که این گرد و غبار آلودگی های زیست محیطی را برای کشاورزی و مردم و بیماری‌هایی مانند سردردهای شدید و مزمن، حساسیت‌های شدید، ضعف در بینایی و بیماری‌های تنفسی و پوستی و مشکلات قلبی، کبدی، کلیوی و باعث اختلالات عصبی و افسردگی مزمن درافراد می شودکه دریک دورنمای ترسناک میتواند باعث افسردگی وبیماریهای عصبی دسته جمعی گردد.

 

 

 پیشنهادات نیمه ی خرداد جهت از بین بردن پدیده ی گرد و خاک به شرح زیر میباشد:

الف) راهکارهای پیش رو :  

  

1) مجمع نمایندگان مجلس که شامل نمایندگان شمال غرب، غرب و جنوب کشور باشد هر چه سریعتر تشکیل و در این زمینه چاره سازی کنند که از این میان میتوان به مواردی چون:  تذکر به مسوولان کشور ازجمله وزیر امور خارجه داده که وزارت امور خارجه میتواند از طریق کنوانسیون بیابان زدایی یا از طریق نشست های اختصاصی با کشورهای عربی مانند عراق، عربستان، کویت و سوریه این موضوع را پیگیری نماید. همچنین بودجه ای باید برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به کشور در نظر گرفته شود.       

 

2)عزم جدی و برنامه ریزی صحیح و تعامل سازنده همه دستگاههای دولتی مربوطه از جمله وزارتهای راه و ترابری، جهاد کشاورزی و امور خارجه، و همچنین NGOهای اجتماعی و زیست محیطی، برای حل این معضل و جلوگیری از صدمه بیشتر به سلامت شهروندان   

  

3)آشکار ساختن خطرات این ذرات برای سلامتی جامعه و حساس کردن وجدان عمومی برای مبارزه با آن    

 

4)مالچ پاشی و طرح تثبیت شن های روان در خارج و داخل ایران

   

5)استفاده از سوخت های پاکیزه مثل گاز و سوخت اتمی

     

6)با تمام توان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری تلاش تا از فرسایش زودهنگام خاک جلوگیری شود.  

   

7)نصب فیلترهای الکترواستاتیک بر روی دودکش مراکز حرارتی، کارخانجات سیمان و گچ و کوره های آجرپزی و ... یک راه حل اساسی است. 

     

8)ستاد تبصره 13 ، سهمیه بنزین مردم خوزستان را دست‌‌کم در این ماه‌ها افزایش دهند تا مردم بتوانند شیشه‌های خودروی خود را بالا بکشند و این گرد و خاک وارد ریه‌های آنها نشود.    

 

9)کمربند سبز در حاشیه ی شهرهای مرزی ، میتواند مانعی برای ورود گرد و غبار باشد که با توجه به اینکه گرد و غبار شدید خوزستان طبق گزارش خبرگزاری نفت، سلامت 50 هزار شاغل صنعت نفت را نیز با خطر مواجه کرده است، پس وزارت نفت باید برای ایجاد کمربند سبز کمک جدی نماید.   

 

10)در گذشته عراق از هیدرو کربن در مناطق کویری استفاده می کرد ، اما متاسفانه پس از حمله ی امریکا به عراق این کار انجام نشده است که لازم است هرچه سریعتر انجام شود.

    

 11)نخلستان‌های گسترده بصره و خرمشهر (پانزده میلیون اصله نخل) که مانند فیلتر، حجم غبار برخاسته از صحرای عربستان را کاهش می‌داد، هم‌اکنون در منطقه وجود ندارد که نسبت به کاشت و احیای آنها باید اقدامی فوری صورت گیرد.

 

ب) راهکارهای دور برد:  

    

1)موتورسیکلت ها از منابع مهم تولید گرد و غبار آلاینده و ترکیب با گرد و غبار هوا هستند، موتورهای دو زمانه با قیمت ارزان و تکنولوژی ابتدایی و بدون هیچ گونه تجهیزات کاهش ذرات جامد، خطری جدی برای ترکیب با ذرات گرد و غبار و سلامتی عمومی ایجاد می کنند که لازم است در این امر تدبیری اتخاذ شود.   

 

2)توجه به تکنیکهای جدید استفاده شده در فیلترهای اگزوز اتومبیل که قادرند تا 99% از ذرات گرد و غبار موجود در دود خروجی از موتور را بگیرند، تا با گرد و غبار هوا ترکیب و مشکل ساز نشود.

 

3)استفاده از اتومبیل های برقی (باطری خشک) و سوخت هیدروژن یافته که این اتومبیل ها هم اکنون وارد بازار کشورهای آمریکا و ژاپن شده اند که کارخانه های اتومبیل سازی ایران با توجه به تکنولوژی ساده ی این اتومبیل از هم اکنون باید به فکر ساختن این اتومبیل ها باشند.

 

 

 

 دید و شنود ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

فرمانداردزفول:

رسانه های همگانی چشم و چراغ نظام هستند

 سخنگوی نیمه ی خرداد :

علت حضور نیمه ی خرداد در عرصه اطلاع رسانی، ضعف شرایط موجود است

به گزارش خبرنگار اجتماعی نیمه ی خرداد: غلامرضا اخوان صباغ شنبه در نشست مشترکی با خبرنگاران و نمایندگی های مطبوعات و خبرگزاری های دزفول از رسانه ها به عنوان بازوی یاری دهنده دولت و بازوان دستگاه های اجرایی یاد کرد.

وی افزود: گاهی نقش نظارتی یک خبرنگار فراتر از محدوده ی شهرستان ها و استان هاست که این امر موجب حساسیت بیش از پیش فعالیت های این قشر شده است. در ابتدای این مراسم برخی از خبرنگاران به بیان دیدگاههای خود پرداختند. همچنین سخنگوی نیمه ی خرداد ضمن لذت بخش بودن کار خبرنگاری علت حضور نیمه ی خرداد در عرصه اطلاع رسانی  را ضعف شرایط موجود دانست .و ضمن دیدگاههای این تشکل به بیان نکاتی در تحلیل شرایط موجود پرداخت.

 

 

 

بانکها از گرفتن قبوض امتناع می کنند

 

به گزارش خبرنگار شهری نیمه ی خرداد: بعد از گلایه های مردمی از بانک ها،  خبرنگار نیمه ی خرداد به برخی از بانکاهها در شمال و جنوب شهر اعزام شد و ضمن تایید این خبر، گزارش داد که بعد از مراجعه به برخی شعب ،متصدی بانک از گرفتن قبض ها خودداری کرده و از مردم خواسته با دستگاه خود پرداز، قبوض خود را پرداخت کنند. همچنین با مراجعه به بانکی دیگر برای پرداخت قبوض متصدی بانک با سئوال کردن اینکه شما در این شعبه حساب ندارید از خدمت رسانی امتناع  کرد. این در حالی است که بعضی از شعب دریافت میکنند و برخی دیگر نه، که این کار سبب نارضایتی شهروندان و اعتراض افراد مسن که سواد کافی برای کار باخود پرداز را ندارند،گردیده است .

     

 

 

 

وزارت کشور و استاندار خوزستان، باید از مردم خوزستان معذرت خواهی کنند 

        

به گزارش خبرنگار نیمه ی خرداد: آلودگی در تهران در آلوده ترین روز آن به اندازه روزهای معمولی تابستان ما، یعنی مثل همین روز چهارشنبه و پنجشنبه گذشته است. خبرنگار ما که در روز دوشنبه 15 تیرماه88 (یعنی آلوده ترین روز تهران) در تهران حضور داشت، هوای آنجا را هوایی خوب با اندکی گرد و غبار ذکر کرد، بطوریکه وقتی به دوردست ها نگاه میکنی متوجه غبار ملایمی می شوی که ما در اکثر روزهای تابستانمان در سالهای اخیر با این هوا زندگی می کنیم و مردم دزفول در چنین هوایی می گویند "هوا امروز خوب است" .  وی آلودگی هوای تهران را در این روز 200 اعلام کرد در صورتی که در همین روزها آلودگی هوا در دزفول به 4000 رسیده بود. این در حالی است که تهران چند روز متوالی تعطیل می شود، ولی در شهر و استان ما خبری نیست. حال در شرایطی که با اعتراضات شدید مردم نسبت به این امر مواجه می شوند، استاندار روز چهارشنبه را در استان، که نسبت به روزهای قبل وضعیت بسیار مطلوبی دارد را تعطیل اعلام می کند.

نکته بعد اینکه وقتی در انتخابات ریاست جمهوری رای پایتخت مغایر با رای دیگر شهرهای کشور می شود، برخی تهرانی ها آشوب به راه می اندازند و رای ملت را برنمی تابند و حال هم که کمی غبار به آنها می رسد، تعطیل می شوند، درصورتی که دیگر هموطنان آنها مشغول کار کردن و خاک خوردن هستند و در مورد نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری نیز آرای ملت را به رسمیت شناخته و هیچ اعتراضی ندارند. 

 

          

اختلاف سلیقه، به معنای اختلاف در دین مداری و قانون گرایی نیست

 

به گزارش خبرنگار سیاسی نیمه ی خرداد: با توجه به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان دزفول شاهد سخنرانی ها و عکس العملهایی بوده که طرفداران کاندیدایی خاص، الباقی کاندیداها را به ارتداد و ضد نظام جمهوری اسلامی  برمی شمرند. باید یادوار شد آنچنان که آشوبگرایی بعد از انتخابات اقدامی موهن بود، مرتد دانستن سایر سلیقه ها هم اقدامی موهن و به دور از آمیزه های حکومت اسلامی می باشد که در ذیل به عنوان فصل الخطاب، بیانات امام امت در میلاد امام علی (ع) را یاد آور میشویم :

 

ایشان ملت ایران را ملتی مقتدر و نظام اسلامی را ریشه دار و تثبیت شده دانستند و تأکید کردند: اگر مسئولین جمهوری اسلامی با یکدیگر اختلافاتی هم داشته باشند، در ایستادگی در مقابل دشمن، و در حفظ استقلال کشور با یکدیگر یک کلام هستند و دشمن بداند که نخواهد توانست میان ملت ایران انشقاق ایجاد کند.

 

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: همه سران کشورهای استکباری بدانند، هنگامی که پای دشمنان به میان بیاید، ملت ایران با وجود برخی اختلاف سلیقه‌ها، در مقابل دشمنان متحد و مشتی واحد علیه آنها می شوند.

حضرت آیت ا... خامنه‌ای با یادآوری تجربه سی ساله ملت ایران از دشمنی‌ها و توطئه‌های بیگانگان، خطاب به برخی کشورهای غربی افزودند: تصور نکنید که اگر شما از یک جریانی به خیال خود دفاع کردید و یا اسم برخی افراد را آوردید آن جریان به شما متمایل خواهد شد. ابداً چنین اتفاق نخواهد افتاد زیرا دروغ گویی شما برای ملت ایران آشکار است و آنان می‌دانند که هدف شما ایجاد بدبینی میان مردم و نخبگان و ادامه کینه ورزی نسبت به نظام اسلامی است.

 

 

خبرهای کوتاه  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* حجت الاسلام محمدعلی قاضی امام جمعه ی دزفول گفت: شورای نگهبان با فرصتهای متعدد و مجالهای زیادی که در اختیار نامزدها برای رسیدگی به شکایات و اعتراضات آنها گذاشت بیش از وظیفه قانونی خود عمل کرد و این همه سعه صدر از سوی شورای نگهبان به نامزدها برای شفاف سازی انتخابات صورت گرفته است که جای تقدیر دارد. 

 

* حجت‌الاسلام مرتضی بیگدلی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی دزفول از شرکت بیش از 3500 نفر در مراسم اعتکاف شهرستان دزفول خبر داد و گفت : در سال جاری 28 مسجد مراسم اعتکاف را برگزار کردند که از این تعداد 23 مسجد برادران و پنج مسجد ویژه خواهران است و شرکت‌کنندگان مراسم اعتکاف بیش از 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌اند. ایشان اضافه کرد: هلال احمر و شبکه بهداشت از طریق اعزام گروه‌های مجهز کمک‌های مقدماتی را به صورت مستقر و سیار خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

* روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از اجرای عملیات مرمت پل قدیم دزفول بااعتباری بالغ به 20 میلیارد ریال خبر داد. اقدامات انجام شده در خصوص مرمت پل قدیم دزفول شامل پر کردن حفره‌های ایجاد شده در مجاورت پل‌ها، دوخت و دوز مرمت پایه‌های در معرض خطر پل، تسطیح بستر اطراف پل، پاکسازی بستر اطراف پل از زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی و اجرای کف‌سازی دهانه‌ها استهمین اساس، ترمیم و تعویض آجرکاری و آسترکاری پای موج شکن‌ها، مرمت بند مستقیم آب، پاکسازی و ساماندهی سطح موج شکن‌ها، اصلاح ناودان‌ها و نصب ناودان شوتی موقت از جمله کارهای صورت گرفته در این خصوص است‌.

 

* مسوولان اجرایی دزفول با خانواده شهید دانش دیدار کردند. در این دیدار که بمناسبت سالروز واقعه هفتم تیر انجام شد، امام جمعه - فرماندار - مسوولان دستگاه قضایی و دیگر مسوولان دزفول حضور داشتند و از مقام والای آن شهید تجلیل شد.

 

* امیر رافع رییس اداره نهضت سواد آموزی دزفول گفت:402سواد آموز دزفولی در دوره های حرفه آموزی و مهارت زندگی شرکت دارند. این دوره ها در 7 مرکز یادگیری محلی شهری و روستایی و بصورت رایگان در حال برگزاری است. وی با اشاره به اینکه دوره های مزبور در قالب 18 عنوان تنظیم شده، آشپزی ، خیاطی ، هویه کاری ، قالیبافی و دوره های بهداشت خانواده ، حقوق زن ، تنظیم خانواده ، آموزش نماز و آموزش کامپیوتر را از جمله این دوره های آموزشی معرفی کرد.

 

* عبدالرحیم فروتن استاد کار خراطی دزفول، صنعت گر نمونه ی استان خوزستان شناخته شد. این هنرمند دزفولی به دلیل تلاش و موفقیت در زمینه ی تولید مصنوعات بی نظیر خراطی به عنوان یکی از صنعت گران نمونه ی استان انتخاب شد. هنرمند مزبور تاکنون در نمایشگاه های متعددی شرکت نموده و موفق به کسب مقام های فراوانی در استان و کشور شده است.

 

* قلی نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول، از کشف 10قطعه پرنده دراج از شکارچیان غیر مجاز در دزفول خبر داد. این پرنده ها که از نوع کمیاب بومی می باشد در پی گشت و کنترل شکارگاه میان آب، توسط ضابطان خاص دادگستری از یک دستگاه پژوی نقره ای رنگ بدست آمد. وی افزود: از سرنشینان این خودرو همچنین یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی ساخت کشور آمریکا کشف شد و برای متخلفان 16 میلیون ریال جریمه تعیین و پرونده برای پیگیری قضایی موضوع، به دادستانی محل ارسال شد .

 

 * پروازهای دوشنبه تهران - دزفول و بالعکس، به دلیل کاهش دید و نامساعد بودن شرایط جوی لغو شد و زیان ها و مشکلات زیادی برای مسافران این پروازها ایجاد نمود.

 

* غلامرضا اخوان صباغ فرماندار دزفول از تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار در سال 88 برای حفاظت از محیط زیست این شهرستان خبر داد . بنا به اظهار فرماندار، دزفول 472 هزار هکتار وسعت دارد و حفاظت از محیط زیست منطقه مشارکت همه جانبه آحاد مردم را طلب می کند. وی از مدیرکل محیط زیست خوزستان خواست تا در جهت افزایش اعتبار مورد نیاز حفاظت محیط زیست این شهرستان، مساعدت و همکاری شایسته صورت گیرد.

 

 * مرکز پژوهش و نشر فرهنگ عاشورایی دزفول مسابقه ی نقاشی را برگزار کرد. این مسابقات از روز چهارشنبه 17 تیرماه در سالن اجتماعات دبیرستان کوثر انجام شد. این مسابقه برای سومین سال متوالی است که از سوی این مرکز با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ انسان ساز عاشورا و ایجاد دلبستگی و علاقه به شخصیت های بزرگ کربلا به ویژه حضرت زینب (س) با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول برگزار می شود.