سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/11/26
12:29 عصر

خوشبحال

بدست نازی | admin در دسته

خوش به حال اونی که می تونه الان ولنتاین رو به یه نفر تبریک بگه

حتی اگه جواب این باشه: " مرسی."


92/11/26
7:52 صبح

شهید عباس کاشی

بدست نازی | admin در دسته


شهید عباس کاشی
نام پدر: عنایت الله
تاریخ شهادت: 21/11/1364
محل شهادت: دشت عباس
مزار شهید: ساوه
فرازی از وصیتنامه شهید:
وصیتم را با آرزوی طول عمر برای امام امت و توفیق سعادت و سربلندی برای ملت مسلمان ایران در مقابل کفر جهانی آغاز می‌کنم. امید است که پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی در سرتاسر جهان به دست رزمندگان پرتوان اسلام به اهتزاز در آید و سپس شکر خدای را که مرا و خانواده‌ام را در سخت‌ترین شرایط زندگی شکرگزاری نعمت‌هایش قرار داد و مرا به بزرگترین آرزویم که همانا پیوستن به کاروان شهیدان نور رساند.
خداوندهمان‌طور که جوانان این مملکت به فرمان ولایت فقیه به مبارزه با طاغوت برخاستند و آن قدر در دریای خون شنا کردند تا ملت دربند ایران را به ساحل آزادی رساندند، ما هم آن قدر خون خواهیم داد تا دریایی شود و امواج سهمگین حاصل از وزش طوفان‌الله اکبر رزمندگان، دشمن صهیونیستی را به کام مرگ بکشاند و ملت مسلمان ایران سوار بر کشتی همت و وحدت به ساحل پیروزی برساند.
روحش شاد و راهش پررهرو باد


92/11/26
7:49 صبح

ویژه سالگرد صدور حکم تاریخی امام خمینی علیه سلمان رشدی

بدست نازی | admin در دسته


انقلاب اسلامی ایران با خاستگاهی چون فرهنگ و اندیشه اسلامی پا در عرصه وجود نهاد و از ابتدا همه مبانی و راهبردها و اهداف و برنامه‌های خود را با ماهیت دینی و به منظور استقرار نظام سیاسی اسلام و اجرای قوانین رهایی‌بخش آن در همه ابعاد معنوی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، قضایی، نظامی و حکومتی اعلام کرد.
اگر "اسلام" را از "انقلاب" جدا کنیم، هیچ هویتی نمی‌توان برای نهضتی که در ایران به وقوع پیوست مشخص کرد. این همه عظمت و شگفتی و شتاب و گسترش امواج انقلاب اسلامی از آنجا ناشی شد که تعالیم و ارزش‌های والای دینی جان و روح مردم را متحول و دگرگون ساخت و آنان را به آزادی و استقلال و عدالت سرچشمه یافته از اسلام که همه عزت‌ها و قدرت‌ها و وحدت‌ها و سرافرازی‌ها را درون خود دارد متمایل ساخت تا بر این اساس جامعه‌ای مستقل و کشوری آزاد و به دور از سیطره استعمارگران خارجی و استبدادگران داخلی بنیان نهاده شود.
وقتی انقلاب اسلامی درون مرزهای ایران محدود نشد و در میان ملل مسلمان سراسر جهان راه یافت و افکار و قلبها را مجذوب ساخت و راه و رسم مبارزه با قدرت‌های جهانی و مهره‌های داخلی و حکومت‌های وابسته به آنان را آموخت، دنیای کفر و استکبار به هراس افتاد و از آن پس بود که به مرور در طی سال‌ها انواع و اقسام توطئه‌ها و ترفندها را تجربه کرد تا از رشد امواج اسلام گرایی در جهان جلوگیری کند.
گروه‌های پژوهشگری که دنیای استکبار به ویژه آمریکاو انگلیس برای شناخت ماهیت اسلام و انقلاب تشکیل دادند، به این نتایج قطعی رسیدند که خدایی که اسلام معرفی می‌کند متعلق به همه جهانیان است(1) و قرآنی که نازل شده است هدایت همه بشریت را هدف اصلی خود قرار داده است(2) و به طور طبیعی رسالت پیامبر این دین نیز جهانی می‌باشد واعلام می‌گردد که ما تو را نفرستادیم مگر برای عموم مردم جهان(3)، و چنین پیامبری اهداف والایی دارد همچون آزاد کردن انسان‌ها از بندهای اسارت‌های فکری و جسمی(4) و به وجود آوردن امت بزرگی که همگان را به "معروف" (خیرها و نیکی‌ها و آزادگی‌ها و عدالت‌ها و اخلاق و روش‌های والا و فداکاری‌ها) فرا می‌خواند و از "منکر" (بدی‌ها و ناپاکی‌ها و اسارت‌ها و ظلم و ستم و فریب و نیرنگها و استثمار و بردگی ها) نهی می‌کند(5) و نیز چنین پیامبری مأمور است که مسلمین جهان را به وحدت و پرهیز از تفرقه و تشتت فرا خواند(6) و اختلافات میان آنها را رفع کند(7) و در میان پیروان اسلام ضمن تحقق اصل "نه ستم کنید و نه ستم بپذیرید"(8)، به جهاد و مبارزه با کسانی که دشمنی می‌کنند و ستم می‌ورزند فرمان دهد(9) و این مبارزه در اوج خود و در مراتب عالی برای همه جهانیان ثمربخش است و بشریت تحت ظلم و ستم قدرت‌های استکباری را رهایی می‌بخشد، زیرا دامنه آن در شرایط مناسب چنان گسترده است که نبرد با پیشوایان کفر جهانی را در بر می‌گیرد(10) و مجاهدتی انسانی است که می‌خواهد تا رفع فتنه و ستم از جهان تداوم یابد(11) همه عداوت و دشمنی قدرت‌های استکباری با انقلاب اسلامی ایران از اینجا مایه گرفت که آنان دریافتند نهضتی که امام خمینی رهبری کرد و به پیروزی رساند، کشورها و دولت‌های منطقه را که وابستگان و گماشتگان آنان هستند هدف قرار داده و روز به روز تبدیل به انقلاب جهانی اسلام می‌شود و نه تنها منافع ضدانسانی آنها را به خطر افکنده و پایگاه‌های نظامی شان را تهدید کرده و ملت‌های مسلمان را به خروش و مخالفت با قدرت‌های سلطه‌جوی استعماری واداشته است، بلکه تحول و گرایشی در سطح جهان و در میان ملل آزاده ایجاد کرده است.
در نگاه استکبار جهانی به ویژه آمریکا و انگلیس باید فرهنگ اسلامی و تعالیم و شخصیت نورانی و مقدس پیامبر اسلام مورد تهاجم و هتک و تخریب قرار می‌گرفت تا به این وسیله از گسترش امواج انقلاب اسلامی در جهان اسلام و در میان ملت‌ها جلوگیری می‌شد.
این هتک و تخریب با توجه به حقانیت و جامعیت اسلام و نورانیت قرآن و قداست شخصیت پیامبر اسلام، سخت می‌نمود و باید راهی انتخاب می‌شد که القائات دنیای کفر اثربخش‌تر شود. این بود که سلمان رشدی برگزیده شد تا در قالب نشر کتابی که به صورت داستان تنظیم شده بود، نسبت‌های ناروا و دروغ و تهمت‌های ناگوار به سوی آیات قرآن و شخصیت رسول خدا(ص) سرازیر شود.
امام خمینی چقدر عمیق و دقیق و در اوج بینش، توطئه و فریبکاری دشمن را شناخت و بنابر منابع اصیل دینی حکم اعدام سلمان رشدی را به جرم هتک قرآن و پیامبر اسلام صادر کرد.
در پی انتشار خبر حاکی از حکم صریح امام خمینی قدس سره‏الشریف درباره سلمان رشدی و کتاب کفرآمیزش، جهان اسلام یکپارچه در غیرت و شور وحرکت فرو رفت و جهان غرب نیز دچار سردرگمی و اضطراب گردید و علیه این حکم مهم و تاریخی امام خمینی (ره) دست به اقدام و تبلیغات گسترده زد.
از آن زمان تاکنون در ارتباط با موضوع سلمان رشدی حرکتها و فعل و انفعالات فراونی هم از جانب جهان اسلام و هم از جانب جهان کفر وقوع یافته است،که به برخی از مهمترین آنها اشاره می‏شود.
از فردای صدور حکم امام خمینی (ره) تظاهرات وسیعی هم در ایران و هم در خارج اسلام به حمایت از حکم امام بوقوع پیوست و مسلمانان با خشم تمام در مقابل حرکت کینه‏توزانه جهان کفر موضع گرفتند. در ایران دولت عزای عمومی اعلام کرد و از هسته‏های مقاومت حزب‏الله در سراسر جهان خواست که در مقابل این حرکت استکباری بایستند.
به موازات حرکتهایی که در داخل کشور در حال انجام بود، مسلمانان کشورهای دیگر نیز عکس‏العمل نشان دادند واز حکم امام (ره) حمایت کردند که این موج حمایت در سودان، بنگلادش، فیلیپین و... اوج بیشتری داشت. همچنین علمای الازهر مصر نیز از امام دفاع نمودند و حرکت استکبار علیه‏اسلام را محکوم کردند.
در این زمان آمریکا ازانتشار کتاب آیات شیطانی دفاع نمود و وزارت خارجه انگلیس هم تاثر و تاسف خویش را از فتوای امام خمینی (ره) اعلام کرد.
همزمان با تظاهرات گسترده مردم در شهرهای داخل و خارج کشور در حمایت از فتوای امام خمینی (ره)،نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بالاتفاق توطئه استکبار را محکوم نموده و از فرمان رهبر انقلاب پشتیبانی کردند.
با اوج گرفتن خشم مسلمانان از سلمان رشدی، و تظاهرات گسترده در جهان اسلام و همچنین در شهرهای اروپایی، چندین بنگاه انتشاراتی اروپا از ترس مسلمانان کتاب آیات شیطانی را از معرض فروش برداشتند.
در همین زمان وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سفیرو کار‌دار چند کشور اروپایی را که نسبت به فتوای امام خمینی (ره) موضع غیرمنطقی و نابجا اتخاذ کرده بودند، احضار کرد و به موضعگیری دولتهای آنها شدیدا اعتراض کرد.(12)
دولت پاکستان نیز بافراخواندن سفرا وکارداران کشورهای مقیم در پاکستان، خواستار یک اقدام مشترک کشورهای اسلامی در مقابله با سلمان رشدی شد.
هنوز بیش از چند روز از اعلام انزجار عمومی علیه نویسنده کتاب آیات شیطانی و تظاهرات و اعتراضات نسبت به این حرکت استکباری نگذشته بود که سلمان رشدی به جهت غلبه ترس ووحشت از آینده خود در 29 بهمن 1367 طی بیانیه‏ای از مسلمانان جهان عذرخواهی کرد.این نخستین عقب‏نشینی بود که تحت فشار مسلمانان از جانب جهان استکبار ابراز شد.
همزمان با عذرخواهی سلمان رشدی از مسلمانان، غربیها به یک اقدام منفعلانه و تهدیدآمیز دست زدند تا ایران اسلامی را وادارکنند که از تحریک مسلمانان در دفاع از مقدسات اسلام دست بردارد. اقدام منفعلانه غربیها این بودکه به تدریج شروع به فراخواندن سفرا و کاردارانشان ازتهران نمودند،آلمان یکی از نخستین کشورهای اروپایی بود که به این کار دست زد.
پس از یکی دو روز، اقدام فوق جنبه عمومی‏تری گرفت و کشورهای مشترک اروپا در اول اسفند 67 تصمیم جمعی مبنی بر فرخوانی سفرا و کارداران خویش از تهران گرفتند.کشورهای بازار مشترک اروپا اعلام کردند که هدف از این کار تحت فشار قراردادن ایران و آیت‏الله امام خمینی برای احترام نهادن به اصول آزادی می‏باشد. با چنین اقدامی مبارزه غرب با اسلام وجمهوری اسلامی ایران وارد مرحله تازه‏ای شد.
درحالی که کشورهای عضو بازارمشترک اروپاسفرای خود را از جمهوری اسلامی ایران فرا می‏خواندند، تظاهرات و اعتراضات علیه چاپ و انتشار کتاب شیطانی در سراسر جهان ادامه داشت و تعدادی از کشورهای غیرمسلمان نیز اعلام کردند که از انتشار کتاب مذکور در جامعه خویش جلوگیری خواهند کرد، همچنین بسیاری از مراکز فقهی و فتوایی در جهان اسلام به تبعیت از فتوای امام خمینی (ره) در مرتد اعلام کردن سلمان رشدی، حکم به قتل او دادند.(13)
بهمن و اسفند سال 67 را باید زمان اعتراض عمومی و تظاهرات همگانی نسبت به توطئه انتشار کتاب آیات شیطانی دانست زیرا جریان عمومی اعتراض و تظاهرات که از فردای صدور فتوای امام خمینی (ره) صورت گرفت بطور کلی درتمام کشورهای جهان وجود داشت، حتی در قلب جهان استکبار و مأمن مستکبرین و دشمنان اسلام یعنی آمریکا،انگلیس، فرانسه آلمان و.... مسلمانان به شدت نسبت به انتشار کتاب سلمان رشدی و توطئه جدیدی که دشمنان علیه اسلام به راه انداخته بودند، اعتراض کردند.
گذشته از اعتراضات، در هریک از کشورهای اسلامی و غیراسلامی در طول این مدت دهها مقاله و سخنرانی و مصاحبه علیه این توطئه غرب چاپ و منتشر شد.
در اوایل اسفند همین سال بدنبال عذرخواهی سلمان رشدی از مسلمانان و بیان این نکته از جانب برخی از اشخاص که اگر سلمان رشدی توبه کند، حکم اعدامش احتمالا لغو خواهدشد، امام خمینی (ره) اعلام کرد که: اگر رشدی توبه کند و زاهد زمان هم بشود حکم قلتش واجب است.
در روز نهم اسفند سال 67 مجلس شورای اسلامی به خاطر موضع غیر اصولی و حمایت‏آمیز دولت انگلیس از جریان سلمان رشدی به دولت انگلیس ضرب الاجل یک هفته‏ای داد تا به اصلاح موضع خود بپردازد و از اقدامات و مواضع غیراصولی خویش نسبت به این ماجرا عذرخواهی کند، مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که اگر انگلیس از مواضع گذشته خویش برنگردد و عذرخواهی نکند، دولت جمهوری اسلامی ایران باید ظرف یک هفته اقدام به قطع رابطه با انگلیس نماید.

انگلیسیها که مستاصل شده بودند، مواضعی که نمایانگر عقب‏نشینی آنان از مواضع ضد اسلامی اولیه‏شان بود اتخاذ کردند.
حتی وزیر خارجه انگلیس ضمن ابراز تاسف از انتشار کتاب آیات شیطانی، خود و دولت متبوع خود را مکارانه، جدا از مسئولیت انتشار این کتاب دانست لیکن این اظهارات و موضعگیریها بخاطر آنکه فاقد عذرخواهی رسمی و علنی دربار لندن از مسلمانان جهان بود، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در شانزدهم اسفند 1367 ودر پایان ضرب‏الاجل یک هفته‏ای مجلس شورای اسلامی رسما روابط سیاسی خود را با انگلیس قطع کرد.
ماجرای سلمان رشدی بطور کلی بر روی روابط کشورهای اسلامی و حامیان سلمان رشدی بی‏تاثیر نبود زیرا مسلمانان در برخی از کشورها خواستار عکس‏العمل مسئولان کشورهایشان در مقابله با کتاب آیات شیطانی بودند و آنها نیز بالاجبار برای جلوگیری از تنفر و خشم مردم اظهارنظرهایی هر چند جزئی می‏نمودند. در این میان مسلمانان انگلیس، پاکستان و... فعالیت چشم‏گیری از خود نشان دادند و از تمام کشورهای مسلمان خواستند که با انگلیس حامی سلمان رشدی قطع رابطه نمایند.
از تاریخ صدور فتوای اعدام سلمان رشدی توسط امام خمینی (ره) در تمام اجتماعاتی که مسلمانان به خاطر انجام نماز جمعه و جماعت برگزار می‏کردند، بر روی حکم قتل سلمان رشدی تاکید می‏نمودند و از کسانی که قادر بودند می‏خواستند که حکم امام خمینی (ره) را اجرا کنند و رشدی مرتد را به قتل برسانند.
دراسفند سال 67 دولت جمهوری اسلامی ایران در ادامه تلاش برای مقابله با توطئه جدید علیه اسلام، خواستار آن شد که موضوع کتاب آیات شیطانی در دستور کار وزرای خارجه و سران کشورهای عضو کنفرانس اسلامی قرار گیرد و مسلمانان جهت مقابله با این امر یک موضع واحد انتخاذ نمایند. همچنین در روزهای پایانی این ماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‏ای با بیش از 170 امضا خواستار برخورد مناسب کنفرانس بین‏المجالس با مساله انتشار کتاب موهن آیات شیطانی شدند.(14)
پس از صدور فرمان امام خمینی شور وهیجان گسترده‏ای در میان مسلمانان به وجود آمد به طوری که گویی مسلمانان در دفاع از اسلام، عزم و غیرتی فزون‏تر از گذشته یافته و آماده گردیده بودند تا از دین خویش تا پای جان دفاع کنند.
نماینده ولی فقیه و سرپرست بنیاد 15خرداد:
حکم حضرت امام در مورد سلمان رشدی، تا زمان اجرای قطعی آن به قوت خود باقی است
اولین نهادی که در نظام جمهوری اسلامی ایران برای اجرای حکم تاریخی حضرت امام خمینی علیه رشدی مرتد، گام عملی برداشت بنیاد 15 خرداد بود. این بنیاد به سرپرستی حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی که از یاران دیرین حضرت امام است و راه و رسم مقابله با توطئه‌های شیطانی را از محضر آن بزرگمرد فرا گرفته است، اعلام کرد به هر کس که در اجرای حکم امام، اقدام به اعدام سلمان رشدی کند جایزه‌ای ارزنده پرداخت خواهد کرد. این جایزه که ابتدا 2 میلیون دلار بود، بعدها در چند نوبت افزایش یافت.
حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی، نماینده ولی فقیه و سرپرست بنیاد 15 خرداد در زمینه این اقدام و حکم حضرت امام و تلاش دولت‌های انگلیس و آمریکا و صهیونیست‌ها برای حمایت از رشدی مرتد و سایر مسائل مربوط به آن و همچنین اختصاص جایزه به کسی که این مرتد را به قتل برساند در مناسبت‌های مختلف اظهاراتی داشته‌اند که گزیده‌ای از آنها را ملاحظه می‌نمائید.
- اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به فاصله یک ماه پس از صدور فتوای حضرت امام به اتفاق آرا موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال فتنه رشدی را تأیید کرد.
این اقدام ثابت نمود که دنیای اسلام و کل کشورهای اسلامی موضع واحدی در قبال فتنه رشدی دارند. آن اجلاس نشان داد که کشورهای اسلامی راجع به ارتداد سلمان رشدی، موضع واحدی دارند. هر دولتی که ریاست سازمان را برعهده داشته باشد باید در این زمینه به وظایف خود عمل نماید.
- رویدادهای سیاسی ممکن است تحت تأثیر مرور زمان کم رنگ شوند و ارزش اولیه خود را از دست بدهند، ولی این ربطی به احکام اسلامی ندارد. کدامیک از احکام دین اسلام از زمان حضرت رسول(ص) تا امروز را سراغ دارید که گذشت زمان سبب کم رنگ شدن آن شده باشد. حکم امام علیه رشدی مرتد نیز یک حکم اسلامی است که مرور زمان تاثیری در قوت و اقتدار آن نخواهد داشت. ضمن آنکه توجه کنید توهین به مقدسات الهی موضوعی است که همه ادیان الهی نسبت به آن حساسیت دارند. بنابر این حکم حضرت امام تا زمان اجرای قطعی آن، به قوت خود باقی است.
* پاورقی:
1 - سوره حمد، آیه 2
2- سوره بقره، آیه 185
3- سوره سبأ، آیه 28
4- سوره اعراف، آیه 157
5 - سوره آل عمران، آیه 11
6 - سوره آل عمران، آیه 103
7 - سوره بقره، آیه 213
8 - سوره بقره، آیه 279
9 - سوره بقره، آیه 190
10 - سوره توبه، آیه 12
11 - سوره انفال، آیه 32
12- آرشیو روزنامه جمهوری اسلامی
13 - همان منبع
14 - همان منبع


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >