سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/9/30
10:15 عصر

یاد و خاطره انور پاشا و سربازانش گرامی باد

بدست نازی | admin در دسته

آخرین هفته دسامبر سال 1914

یکی از دردناکترین روزهای تاریخ ملت تورک است

در طی این روزها عساکر ارتش سوم عثمانی که جهت آزاد سازی سرزمینهای تحت اشغال روسیه، به رهبری انور پاشا، راهی شمال شرق تورکیه امروز و در نهایت قفقاز و بخصوص آذربایجان بودند در ارتفاعات الله اکبر ساری قمیش در مجاورت شهر اشغال شده قارص، گرفتار بوران شدید، سرمای کشنده 40 درجه زیر صفر، خستگی طاقت فرسا و گرسنگی جانکاه شدند. در پی این اوضاع وخیم بیش از 90 هزار تن از اردوی تورک عثمانی همانند گلهای یخ در زیر کفنی از برفهای سفید برای ابد آرمیدند و جسمشان را قربانی وطن مقدس مادری کردند.

ملت قدرشناس آذربایجان

 خاطره این حماسه سترگ و فاجعه بزرگ را برای همیشه گرامی خواهد داشت.

سون بیرنفس محمت دایان،ظالیم اویخو گلده اویان،اؤلوم بیاض بیر قاردلن،تحملوم زور آلتیندا!

 

ساری قامیش قارآلتیندا،محمدیم قارلار آلتیندا،اوره یینده سئودیگه جه یی،مملکتی قور آلتیندا

آناما دئمه یین ساخین،توفنگی اومزوما تاخین،بو اوریی مندن سوکون،یاتامام توپراق آلتیندا

منبع : میللی شورا

منبع : خوراسان تورکلری


86/9/29
4:17 عصر

فقط حزب حاکم \آک ژول\ به مجلس قرقیزستان راه خواهد یافت

بدست نازی | admin در دسته

سخنگوی کمیسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان گفت: تنها حزب حاکم "آک ژول" به پارلمان این کشور راه خواهد یافت.
 به گزارش حیات به نقل از نووستی، با توجه به حد نصاب 0,5% انتخابات منطقه ای تا کنون فقط حزب حاکم "آک ژول" به پارلمان راه خواهد یافت.
بر اساس قانون قرقیزستان برای ورود به پارلمان احزاب باید نه تنها بیش از 5% آرا بلکه حد نصاب 0,5% در هر منطقه از کشور را نیز کسب کنند.
بعد از شمارش 81% از برگه های اخذ رای دو حزب "آک ژول" و "آتا مکن" (اپوزیسیون) بیش از 5% آرا را کسب کرده اند.
سخنگوی کمیسیون مرکزی انتخابات اطلاع داد: بیش از یک میلیون نفر(47,88%) به حزب حاکم "آک ژول" و بیش از 200 هزار نفر(9,28%) به حزب "آتا مکن" رای داده اند.

مجلس قرقیزستانپرچم قرقیزستان

منبع : خبرگزاری حیات


86/9/28
12:22 صبح

خبری از yurd1.blogfa.com

بدست نازی | admin در دسته

ورود ارتش ترکیه به شمال عراق

صدها سرباز ارتش ترکیه، بامداد روز سه شنبه وارد شمال عراق شدند و 4 کیلومتر پیش روی کردند. هدف از این عملیات ریشه کن کردن تروریست های (پ. ک . ک) می باشد.

یک مقام ترکیه گفته است که هنوز سربازان ترک در خاک عراق به سر می برند.

ارتش ترکیه روز شنبه، حملاتی هوایی علیه (پ. ک . ک) در شمال عراق انجام داد. در این حملات هوایی نزدیک به 50 جت جنگنده ارتش ترکیه حضور داشتند و از بزرگترین حملات هوایی به شمال عراق توصیف شده است.

رهبران برخی از عشایر کردستان عراق که تا دیروز هشدار های ترکیه را شوخی تلقی می کردند با جدی شدن مسئله خود را به مریضی زده  و گویی برای معالجه منطقه را ترک کرده اند.

منبع : خوراسان تورکلری


86/9/25
11:32 عصر

ارتش ترکیه کوه قندیل را بمباران کرد

بدست نازی | admin در دسته

ارتش ترکیه نیمه شب گذشته راس ساعت یک عملیاتی با 50 هواپیمای جنگی به شمال عراق وارد شد و کمپ های گروه تروریستی پ ک ک را نابود کرد. این حملات توسط توپ های ترکیه نیز پشتیبانی شد یعنی بعد از هواپیما ها توپ ها نیز کوه قندیل و دیگر کمپ ها را بمباران کردند. هدف اصلی این حملات کوه قندیل اعلام شد. عملیات در حدود 3 ساعت طول کشید و هنوز اطلاعاتی از کشته شدگان پ ک ک در دست نیست. این حمله به ارتش آمریکا اطلاع داده شده بود و ارتش آمریکا آسمان عراق را برای هواپیماهای ترکیه باز گذاشته بود. بعد از حملات شایعاتی زیادی به گوش می رسد از جمله مشارکت توپخانه ای ایران در بمباران کوه قندیل و کشته شدن کارا ایلان نفر اول گروه تروریستی پ ک ک در این حملات.

موقعیت کوه قندیلپ ک ک


   1   2      >