سفارش تبلیغ
صبا ویژن

93/12/24
7:46 عصر

پسر 7 ساله‌ای که اندازه گوگل می‌داند!

بدست نازی | admin در دسته

یک پسر 7 ساله هندی به خاطر اطلاعات عجیب و غریب و شگفتی انگیزی که دارد به اسم « گوگل» معروف شده است.

به گزارش مجله مهر «کائوتیلیا پاندیت» پسر 7 ساله هندی یک دانشنامه کامل است. این پسر 7 ساله در تمامی زمینه ها از جمله جغرافیا، زیست شناسی  اطلاعات کامل دارد او همچنین در آمار، اقتصاد، سیاست و تقریبا هر موضوعی که بخواهید می تواند به شما اطلاعات کاملی دهد. کائوتیلیای 7 ساله در عرض سه ماه توانست درباره 213 کشور اطلاعاتی از قبیل جمعیت، تولید ناخالص ملی، منبع درآمد، ارز، مذهب و میراث فرهنگی را یاد بگیرد و درباره اش صحبت کند.

«کائوتیلیا» ساکن روستای کوهاند واقع در هاریانا هند است. اطلاعات بی اندازه و عجیب و غریب این کودک 7 ساله باعث شده که به «گوگل» قوی ترین موتور جستجوی جهان مشهور شود. گوگل هفت ساله در حال حاضر به طور منظم به سراسر مدارس هند سفر می کند و به سوالات دانش آموزان در زمینه های مختلف به راحتی پاسخ می دهد. در یکی از آخرین برنامه هایش در مدارس، از وی سوالاتی درباره سطح زمین واتیکان و تولید ناخالص بریتانیا پرسیده شد که او توانست به راحتی این سوالات دشوار را مانند یک کارشناس پاسخ دهد.

توانایی کائوتیلیا در جذب اطلاعات و قدرت حافظه تصویری اش باعث شده که لقب «گوگل» نام برازنده ای برایش باشد. یکی از شگفت انگیز ترین برنامه هایی که گوگل 7 ساله در آن حضور داشت برنامه تلویزیونی مشهور هندی به نام « چه کسی می خواهد میلیونر شود» بود. کائوتیلیا در این برنامه  که اجرای آن را «آمیتاپاچان» به عهده داشت، بسیاری از سوالات دانشمندان را به راحتی پاسخ داد سوالاتی که به گفته طراحان مردم عادی قادر به پاسخگویی آنها نبودند. رفتارهای کائوتیلیا در این مسابقه  یادآور فیلم تحسین شده « میلیونر زاغه نشین» ساخته «دنی بویل»  است. حالا کاتیلیا نیز در نقش جمال کاراکتر اصلی فیلم ظاهر شده است که می تواند به دشوارترین سوالات با وجود سن کمش پاسخ دهد.

کائوتیلیا درباره خودش می گوید: « من فکر می کنم که به اندازه کافی خوش شانس بودم که چنین والدین و معلمانی داشتم که به من توجه می کنند و باعث می شوند که من هر روز پیشرفت کنم. من هیچ دوستی در کلاس ندارم اما پدربزرگم بهترین دوست من است. من نمی دانم که چرا متفاوت هستم اما می دانم که من درباره همه چیز کنجکاو هستم. سوالاتم را همیشه در ذهنم نگه می دارم و پاسخ سوالاتم همواره در ذهنم باقی خواهد ماند.»

پدرو مادر کائوتیلیا او را هدیه خدا می دانند و می گویند: « ما متوجه استعدادهای غیر معمول و عجیب و غریب کائو شده بودیم اما هیچ وقت تصور نمی کردیم که فرزندمان تبدیل به اقیانوسی از دانش و اطلاعات شود. او تمام تعطیلات تابستان را مشغول مطالعه اطلس کشورهای دیگر بود و هر پاسخی که برای سوالاتش دریافت می کرد منجر به پیش آمدن سوال تازه ای می شد که برای پیدا کردن آن باید تلاش می کرد.»

اما گوگل 7 ساله اصلا دلش نمی خواهد یک دانشمند و یا یک فضانورد باشد او دلش می خواهد یک افسر « آی ای اس» باشد و احتمالا به آرزویش هم خواهد رسید.


به نقل از تابناک

93/12/24
7:46 عصر

حسینیان: همه ما تازه به دوران رسیده‌ایم

بدست نازی | admin در دسته

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،‌گفت: ادبیات رئیس‌جمهور در برخورد با منتقدین را نوعی بدعت سیاسی در جمهوری اسلامی می‌دانم.

به گزارش خبرگزاری فارس، روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس با بیان اینکه می‌خواهم بر ادبیات یک ساله رئیس‌جمهور تحلیلی داشته باشم، گفت: من در این نطق نه قصد تخریب و نه قصد تضعیف دولت را دارم.

وی ادامه داد: آقای روحانی در برخورد با منتقدین از ادبیاتی استفاده می‌کنند که من آن را بدعت سیاسی در جمهوری اسلامی می‌دانم.

حسینیان با بیان اینکه رئیس‌جمهور بیش از 45 صفت ناپسند برای منتقدین به کار برده است، گفت:‌ واژه‌هایی مانند بی‌سواد، به جهنم حواله دادن، ترسو و متهم کردن منتقدان به تازه به دوران رسیده، نه تنها از کسی که خود را حقوق‌دان می‌داند بعید بوده و مخالف حقوق شهروندی است بلکه حتی خود آقای روحانی نیز اذعان دارند که این ادبیات را سرهنگ‌های کودتاچی آفریقا در دهه‌های اخیر نیز به کار نمی‌برند.

نماینده مردم تهران ادامه داد:‌ آقای روحانی می‌داند که همه ما تازه به دوران رسیده‌ایم و پدر و مادر هیچکدام از ما رئیس‌جمهور و نماینده نبوده‌اند و هیچکس حق ندارد دیگران را تازه به دوران رسیده بخواند.

وی اضافه کرد: زمانی که رئیس‌جمهور خود می‌دانند که این ادبیات ناپسند است چرا در به کارگیری آن تأکید دارند؟

حسینیان تصریح کرد: بر اساس اظهارات اصلاح‌طلبان باید جامعه را دوقطبی کرد تا قشر خاکستری به نفع اصلاح‌طلبان و کارگزاران پای صندوق رأی بیایند اما به آنها می‌گویم که همیشه دوقطبی کردن جامعه به نفع شما نخواهد بود.

وی ادامه داد:‌ در انتخابات نهم و دهم ریاست‌جمهوری دیدید که مردم برای کسی پای صندوق رأی آمدند که آهنگرزاده بوده و شاخصه‌های انحصارطلبی را نداشت و تنها شاخصه وی ساده‌زیستی بود و کلام خود را با سلام بر امام عصر آغاز می‌کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر «انتقاد آری، تخریب نه»‌، گفت: آیا به کارگیری ادبیات نازیبا درباره منتقدان تخریب نیست و آیا شیوه نقد رئیس‌جمهور و معاونین وی درباره دولت قبل تخریب قلمداد نمی‌شود.

حسینیان با طرح این سؤال که آیا مدعی خزانه خالی شدن و تحویل گرفتن ویرانه از دولت قبل نقد منصفانه است،‌ گفت: این چه ویرانه‌ای است که در بهمن امسال هفت هزار پروژه نیمه‌تمام دولت قبل را افتتاح کردید؛ مگر دولت قبل چند پروژه نیمه‌تمام داشته که شما 7هزار مورد آن را افتتاح نموده‌اید.

وی اضافه کرد: آیا راه‌آهن سرتاسری که جنوب کشور را به شمال وصل می‌کند در دولت سابق به پایان نرسید که شما در هنگام افتتاح راه‌آهن دولت شمالی ایران به گونه‌ای سخن گفتی که گویی شما آن را به اتمام رسانده‌اید.

نماینده مردم تهران ادامه داد: آیا جاده قم-ساوه ویرانه‌ای بود که شما آن را تحویل گرفته‌اید؛ این طرح که در دولت قبل به ثمر رسید و شما تنها با نصب گاردریل و خط‌کشی و ایجاد اتاقک‌های عوارض که اقدامی شبیه باج‌گیری است آن را تکمیل کردید.

حسینیان افزود: چرا پالایشگاه افتخارآمیز خلیج فارس را که 90درصد آن در دولت قبل ساخته شده را تکمیل نمی‌کنید. تا کشور از واردات بنزین بی‌نیاز شود.

وی اظهار داشت: آیا درست است که می‌گویند اگر دولت این طرح را تکمیل کند مردم می‌فهمند که این سرمایه عظیم ملی در دولت قبل اجرایی شده و بخش عظیمی از آن به ثمر رسیده؟ اینجاست که شایعات اوج می‌گیرد که تکمیل این پروژه به نفع واردکنندگان بنزین نیست.

نماینده مردم تهران با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر صفر رسیدن تورم در بهمن ماه امسال گفت: ادعای به صفر رسیدن تورم در بهمن‌ماه در حالی که نرخ مرغ معجزه‌آسا بالا می‌رود و قیمت لبنیات روز به روز افزایش می‌یابد چه تأثیری بر قشر مستضعف دارد.

حسینیان تصریح کرد: ادعای خروج از رکود در حالی که کارخانه‌ها به دلیل کمبود منابع مالی و واردات بی‌رویه در حال ورشکستگی هستند چه تأثیری بر روی تولیدکنندگان خواهد گذاشت؟‌

وی معجزه خواندن اقدامات دولت از سوی رئیس‌جمهور را پایین آوردن جایگاه معجزه خواند و اظهار داشت:‌ شاید واردات بی‌رویه فولاد و در آستانه ورزشکستگی قرار دادن کارخانه‌ها معجزه باشد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهم همانطور که به فتنه‌گران از سر لطف نگاه می‌کنند و حرف می‌زنند با منتقدین نیز نظری از لطف داشته باشند.

حسینیان در بخش پایانی نطق خود با اشاره به موضع‌گیری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره واقعه شیراز، گفت: از موضع‌گیری رئیس مجلس در این باره تقدیر می‌کنم و در کشوری مثل ایران نباید برخورد فیزیکی را جایگزین منطق و حرف زدن حتی در برابر اظهارات بی‌پایه برخی افراد کرد.

وی اظهار داشت: ولی ای کاش در سال 88 که ماشین نماینده مردم تهران با میله‌های آهنی مورد هجوم عده‌ای اراذل و اوباش قرار گرفت و شیشه‌های آن خرد شد یک دقیقه نطق می‌کردید و ای کاش درباره جلوگیری از سخنرانی نمایندگان در دانشگاه‌ها تذکری به دولت می‌دادید.


به نقل از تابناک

93/12/24
7:46 عصر

بهانه عجیب خلیفه داعش برای فرار از موصل

بدست نازی | admin در دسته

منابع عراقی تأکید کردند که عناصر داعش پس از دریافت فرمانی از سوی "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی این گروه تروریستی، در حال آماده شدن برای فرار از موصل هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد که ابوبکر بغدادی پس از خوابی که دیده است، به همه عناصرش دستور داده است برای خروج از موصل آماده شوند.
بر اساس این گزارش، بغدادی مدعی شده است که پیامبر (ص) در خواب به او فرمان داده است که موصل را به سرعت ترک کند !

بر اساس این گزارش، خبر خواب جدید ابوبکر بغدادی بین اهالی موصل و عناصر داعش در این شهر پیچیده است، اما هنوز زمان خروج از این شهر مشخص نیست.

گروه تروریستی داعش طی هفته‌های اخیر خسارتهای سنگینی را از نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی متحمل شده است.


به نقل از تابناک

93/12/24
7:46 عصر

کاهش داوطلبان کنکور 94

بدست نازی | admin در دسته

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش 14 درصدی تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در کنکور سراسری سال 94 خبر داد و گفت: در مجموع 880 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کردند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در مجموع مرحله اول و مرحله دوم ثبت نام برای کنکور سراسری سال 94 تعداد 880 هزار و 761 نفر ثبت نام کرده اند که این تعداد نسبت به سال 93 کاهش داشته است.

توکلی خاطرنشان کرد: در کنکور سراسری سال 93 تعداد یک میلیون و 31 هزار و 381 نفر در آزمون ثبت نام کرده اند که با توجه به میزان ثبت نام در کنکور 94 تعداد 150 هزار و 620 نفر کاهش داشته ایم.

وی افزود: به این ترتیب حدود 14.60 درصد کمتر از سال گذشته داوطلب در کنکور ثبت نام کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: کنکور سراسری سال 94 در روزهای 21 و 22 خردادماه 94 برگزار می شود.


به نقل از تابناک

93/12/24
7:46 عصر

اولین اختراع گردشگری توسط یاران احمدی‌نژاد!

بدست نازی | admin در دسته

صبح امروز روزنامه شرق پیام تبریکی را منتشر کرد که در آن اعضای دانشگاه عدالت «کسب افتخار علمی اولین اختراع در صنعت گردشگری» را به محمد شریف ملک زاده تبریک گفته اند!

به گزارش مجله مهر چندی پیش سایت رسمی دانشگاه عدالت در خبری مدعی شد: «برای نخستین بار در صنعت گردشگری، جناب آقای دکتر محمد شریف ملک زاده معاونت محترم بین الملل دانشگاه عدالت طرحی را تحت عنوان «فرآیند مدیریت گردشگری با علائق ویژه» در صنعت گردشکری ارائه نمودند که به عنوان اختراع، گواهی نامه ثبت اختراع کشوری را از آن خود کرد.»

صبح امروز نیز روزنامه شرق این پیام تبریک را در صفحه اول خود منتشر کرده است. پیامی که در آن کارکنان و دانشجویان دانشگاه عدالت «کسب افتخار علمی اولین اختراع در صنعت گردشگری» را به محمد شریف ملک زاده تبریک گفته اند!

گفتنی است ملک زاده تا پایان دولت احمدی نژاد رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود. علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه، به دلیل انتخاب او به سمت معاونت اداری و مالی، تا آستانه استیضاح پیش رفت.

همچنین دبیر سابق شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در سال 90 به دلیل اتهامات مالی و وجود پرونده های فراوان در قوه قضاییه بازداشت شد. اما با این وجود در 5 اردیبهشت 91 احمدی نژاد طی حکمی محمدشریف ملک‌زاده را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. احمدی‌نژاد در 11 آذر این حکم را منتفی کرده و طی حکمی جدید، ملک‌زاده را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب کرد. چندی بعد وی به معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد و تا پایان ریاست جمهوری احمدی نژاد در این سمت بود.

گفتنی است وی هم اکنون معاون اجرایی آیت الله شاهرودی می باشد.


$("#showcase_19233").awshowcase( { content_width: 510, content_height: 340, fit_to_parent: false, auto: true, interval: 3000, continuous: true, loading: true, tooltip_width: 200, tooltip_icon_width: 32, tooltip_icon_height: 32, tooltip_offsetx: 18, tooltip_offsety: 0, arrows: true, buttons: false, btn_numbers: false, keybord_keys: true, mousetrace: false, /* trace x and y coordinates for the mouse */ pauseonover: true, stoponclick: false, transition: \fade\, /* hslide/vslide/fade */ transition_delay: 0, transition_speed: 500, show_caption: \onhover\, /* onload/onhover/show */ thumbnails: false, thumbnails_position: \outside-last\, /* outside-last/outside-first/inside-last/inside-first */ thumbnails_direction: \vertical\, /* vertical/horizontal */ thumbnails_slidex: 1, /* 0 = auto / 1 = slide one thumbnail / 2 = slide two thumbnails / etc. */ dynamic_height: false, /* for dynamic height to work in webkit you need to set the width and height of images in the source. usually works to only set the dimension of the first slide in the showcase. */ speed_change: true, /* set to true to prevent users from swithing more then one slide at once. */ viewline: false, /* if set to true content_width, thumbnails, transition and dynamic_height will be disabled. as for dynamic height you need to set the width and height of images in the source. */ custom_function: null /* define a custom function that runs on content change */ });


به نقل از تابناک

<      1   2   3   4   5   >>   >