سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/6/4
7:40 عصر

نقش یهوددروقایع اسلام

بدست نازی | admin در دسته

نقش یهود در وقایع تاریخ اسلام
--------------------------------------------------------------------------------


در کتاب "مهار انحراف"، صفحات 123-122، آمده است: "با وجود تمام تلاش رسول الله(ص) در بیان شخصیت والای فاطمه(س)، حضرت زهرا(س) نمی توانست به عنوان دفاع از ولایت، از منزل بیرون بیاید؛ چرا که غاصبان خلافت، در عملیات روانی چیره دست بودند و می توانستند جو مدینه را با تبلیغات تغییر دهند... از این نکته که آن ها توانستند در مدینه به سرعت خلأ قدرت را پر کرده و خود را به عنوان جبهه حق جا بزنند، قدرت و تخصص آن ها در زمینه احاطه خبری، اثبات می شود. با توجه به جو حاکم بر مدینه، دختر پیامبر(ص) اگر وارد میدان شود و داعیه دار خلافت شود، او را نیز به آسانی از سر راه بر می دارند. اما روند حمله به زهرا(س) باید... ظاهری مشروع داشته باشد؛ دقیقاً همان کاری که صورت گرفت. ابوبکر پس از جریان حمله به خانه فاطمه(س) بارها می گفت: لیتنی لم اکتشف بیت فاطمه؛ در واقع علت ابراز پشیمانی او این بود که جریان به کلی به زیان او پایان یافته است. می توان مبارزات حضرت فاطمه زهرا(س) را در مقابل غاصبان خلافت و نیز پشتیبانی و دفاع از مقام ولایت و امامت را در پنج مرحله مورد بررسی قرار داد: 1. جریان فدک؛ 2. عزاداری حضرت زهرا(س) در فراق پیامبر؛ 3. حضور حضرت در پشت در خانه و به هنگام آتش گرفتن در؛ 4. اعلام نارضایتی حضرت از دو خلیفه و غاصبان خلافت؛ 5. وصیت حضرت در مخفی بودن قبرشان."

پس از فتح خیبر و شکست یهودیان، باغات فدک در اختیار رسول خدا(ص) قرار گرفت و رسول خدا(ص) آن را به فاطمه زهرا(س) اهدا فرمودند و سندی برای آن تنظیم نمودند و فدک، در چند سال از حیات پیامبر(ص) در اختیار فاطمه قرار داشت اما ابوبکر و عمر آن را غصب کردند.

در کتاب "ره آورد مبارزات حضرت زهرا سلام الله علیها" صفحات 97-96 آمده است: "فاطمه(س)... انحرافات و تحریفات را افشا نمود. ماجرای غصب فدک و این که پیامبر ارث نمی گذارد را با استدلال های محکم قرآنی محکوم کرد و سران حکومت را به زانو درآورد... و با شواهد گویا و سند مکتوب (به املاء رسول خدا(ص)) مانع ترویج یک حدیث جعلی شد، تا فرمان بازگرداندن فدک را از ابابکر گرفت. وقتی سران کودتا... ناچار شدند فدک غصب شده را بازگردانند که آبرویشان بر باد می رفت... و اسلامی نبودن فرامین کودتا گران بر همه ثابت می شد، به زور متوسل شدند و خود را رسوا کردند که: عمر با دست ناپاکش سیلی به صورت فاطمه(س) نواخت. و سند فدک را پاره کرد... و در همیشه تاریخ اسلام رسوا شد."

اصرار و شدت عمل ابوبکر و عمر در غصب فدک که زمانی ملک یهودیان بوده است، نشان از عمق کینه و بغض آنان و دوستان یهودیشان، نسبت به فاتح خیبر و صاحب فدک است.
در صفحات 58-57، همان کتاب، آمده است: "چنین اندیشیدند که: به بهانه گردهمایی مخالفان در خانه علی(ع) به منزل امام یورش ببرند. مخالفان اندک و علی(ع) در یک مقابله شمشیر و در یک جنگ نابرابر کشته می شوند. آنگاه حل مشکل طبیعی است زیرا: ... علی(ع) برای خلافت شمشیر کشید جنگید و کشته شد. نمی بایست دست به شمشیر ببرد و در امت اسلامی مسلحانه برخورد کند. اما یک محاسبه دقیق را از یاد برده بودند. فاطمه زهرا(س) را به حساب نیاوردند فکر می کردند، زنی که برای حفظ حجاب خود در ماجراهای سیاسی دخالت نمی کند در خط مقدم قرار نمی گیرد، در خانه می نشیند و دعا می کند یا قرآن می خواند یا گریه می کند و چون طرفداران علی(ع) اندک می باشند، زود از میدان خارج شده، و علی(ع) تنهاست و در تنهایی و غربت چه می تواند بکند؟ برای همین اهداف شوم دو هزار نفر را بسیج کردند و یا به نقل برخی از نویسندگان 450 نفر را در یورش به خانه امام دخالت دادند. از این رو دفاع جانانه حضرت زهرا(س) برای حفظ جان امام(ع) یکی از ره آوردهای مهم مبارزات حضرت زهرا(س) است... و معتقدیم: اگر فاطمه نبود، دین و آیینی، امامت و تداوم راه رسالتی وجود نداشت."
در همان کتاب، صفحات 50-47، آمده است: "گروه های مهاجم و فرمانده شان عمر می دانستند که زدن و بازو شکستن و شهادت حضرت محسن برای آن ها گران تمام می شود و سیلی زدن به دختر پیامبر اسلام که ده ها حدیث و روایت در فضیلت او در میان مردم انتشار دارد کار ساده ای نمی باشد، و تلاش داشتند این کار را نکنند، ابتدا با انواع تهدیدها برخورد کردند دیدند فایده ای ندارد. هیزم برای آتش زدن در آوردند و هشدار دادند، تأثیری نداشت. و دختر پیامبر(ص) مصمم برای شهادت در برابر مهاجمان ایستاده بود، تا درب خانه را آتش نزدند و نیم سوخته آن را بر اندام او نکوبیدند، و بین در و دیوار با ضربت های جانکاه محسن او را شهید نکردند و تا بیهوش بر زمین نیفتاده بود دفاع را ادامه داد... و تا شنید که امام زمان او را به زور به سوی مسجد می کشانند. با همه دردهای شدیدی که یک زن، پس از سقط جنین دارد، آن هم سقط جنینی که با ضربت و فشار باشد... چادر بر سر کرد و تکیه به حضرت مجتبی داد و با سرعت خود را به امام رساند... دامن امام را گرفت و مانع بردن امام به مسجد شد... سران سیاسی کودتاگر سقیفه... چون به بن بست کامل رسیدند... ناچار شدند کفر پنهان را آشکار کنند و نفاق درون را آشکارا بنمایانند... که بگوید: قنفذ دست فاطمه را کوتاه کن... و تا دست فاطمه(س) بر اثر ضربات سخت سست نشده بود نتوانستند علی(ع) را به مسجد بکشانند. این واقعه را همه دیدند... همه فهمیدند سران کودتاگر سقیفه، منطق و ایمان ندارند که دست به شمشیر و شلّاق می برند."

و باز در همان کتاب، صفحه 124، آمده است: "در مبارزه مستقیم نمی توانستند تا آنجا پیش بروند که دختر پیامبر را سیلی بزنند اما در تداوم خط نفاق، عمر به راحتی دستور صادر می کند و قنفذ یهودی زاده به راحتی این خیانت را مرتکب می شود."
و در صفحه 128، آمده است: " ابوبکر فرمان یورش به حریم ولایت را صادر می کند. عمر به خانه امام هجوم آورده حضرت محسن را به شهادت می رساند. قنفذ یهودی زاده فاطمه(س) را کتک می زند."

مغیرة بن شعبه یهودی نیز، یکی از عوامل حکومت ابوبکر، عمر و عثمان و از مهاجمان اصلی به خانه وحی بود. اخنس پدر مغیره از مشرکین بود که در روز فتح مکه به ظاهر مسلمان شد. برادر او ابوالحکم در جنگ احد به دست امام علی(ع) کشته شد و او همواره کینه امام علی(ع) را در دل داشت.

با بیان این مطالب روشن است که قاتلان حضرت زهرا(س)، همان منافقان و یهودی زادگان مسلمان نمای مدینه هستند؛ که بهتر است از این پس، آنان را یهودی زادگان قاتل بنامیم.

آری این ها، واقعیات تلخ تاریخ صدر اسلام است که یهودیا ن همان طور که در زادگاه آیین مسیح(ع)، تصمیم به سنگسار مریم(س) گرفتند، اقدام به قتل مسیح(ع) کردند، ایشان را به پیامبر مفقود الاثر تاریخ بدل نمودند، در حواریان ایشان نفوذ کردند، پولس یهودی را به جانشینی ایشان نشاندند و توحید را به تثلیث بدل نمودند، بار دیگر برنامه شومشان را در زادگاه اسلام و در میان مسلمانان و اهل بیت پیامبر اسلام تکرار کردند.
شاید تعجب کنید، اگر بشنوید که امام علی(ع) را نیز یک یهودی زاده به شهادت رسانده است.

در کتاب "منتهی الآمال"، جلد اول، صفحه 258، آمده است: "از پس او ابن ملجم آمد... و شمشیر بر فرق آن حضرت فرود آورد... آن حضرت فرمود: ... سوگند به خدای کعبه که رستگار شدم. و صیحه ی شریفه اش بلند شد که فرزند یهودیّه (ابن ملجم) مرا کشت، او را مأخوذ دارید."

در کتاب "ره آورد مبارزات حضرت زهرا سلام الله علیها" صفحه 121، آمده است: "ابن ملجم یهودی زاده، مسلمان می شود و از طرف مردم یمن با امام علی(ع) بیعت می کند و در جنگ جمل و صفین شرکت می کند و پس از حکمیت جزو خوارج شده به ترور امام روی می آورد."

در کتاب "منتهی الآمال"، جلد اول، صفحه 342، آمده است: "حضرت امام حسن(ع) با اهل بیت خود می فرمود: من به زهر، شهید خواهم شد مانند رسول خدا(ص). پرسیدند که خواهد کرد این کار را؟ فرمود: زن من، جعده، دختر اشعث بن قیس. معاویه پنهانی زهری برای او خواهد فرستاد و امر خواهد کرد او را که آن زهر را به من بخوراند."
اشعث بن قیس شوهر خواهر ابوبکر بود. او کسی است که سوابق تاریخی نکوهیده او در خطبه 19 نهج البلاغه ذکر شده است و امام علی(ع) او را منافق پسر کافر نامیده اند. و او نیز از یهودی زادگان قاتل است. معاویه هم که از سردمداران نفاق در مدینه بود.
در کتاب "ره آورد مبارزات حضرت زهرا سلام الله علیها" صفحه 128، آمده است: "امام مجتبی(ع) با زهر دختر یهودی زاده ای مسموم می شود."

نسبت عاملان اصلی شهادت سید الشهدا امام حسین(ع)، با منافقان مدینه و شیوه به قدرت رسیدنشان نیز مشخص است.
امام حسین(ع) با فرمان فرزند معاویه کسی که در تمام جنگ های مستقیم، شکست خورده بود و سرانجام با لطف و عنایت ابابکر و عمر به حکومت رسید در کربلا به شهادت می رسد.

در خطبه ی 73 از کتاب شریف "نهج البلاغه" آمده است: "گویند: مروان بن حکم در روز جنگ جمل اسیر شد، حسن و حسین علیهما السلام نزد امیرالمؤمنین(ع) شفاعت کردند و امام علی(ع) او را رها کرد. به او گفتند: ای امیرالمؤمنین آیا با شما بیعت می کند؟ فرمود: مگر پس از کشته شدن عثمان با من بیعت نکرد؟ مرا به بیعت او نیازی نیست! دست او دست یهودی است، اگر با دست خود بیعت کند، در نهان بیعت را می شکند. آگاه باشید، او حکومت کوتاه مدتی خواهد داشت، مانند فرصت کوتاه سگی که با زبان بینی خود را پاک کند. او پدر قوچ های چهارگانه[چهار فرمانروا] است و امت اسلام از دست او و پسرانش روزگار خونینی خواهند داشت."

دست یهودی کنایه از عهدشکنی مروان است، مروان هم یهودی زاده بود، و هم یهودیان در آن روزگاران معروف به پیمان شکنی بودند.
بنی امیه برای این که فرزندان یزید، عبدالله و خالد بزرگ شوند و حکومت در خاندان ابوسفیان باقی بماند با مروان بیعت کردند که سرانجام مروان پس از ازدواج با همسر یزید، ام خالد و پدید آمدن اختلافات داخلی به دست او خفه شد.
چهار فرزند مروان که به فرمانروایی رسیدند عبارتند از: عبدالملک مروان که حاکم مطلق العنان امت اسلامی بود، عبدالعزیز که حاکم مصر شد، بشر بن مروان که حاکم عراق شد و محمد بن مروان که حاکم الجزیره شد.
در کتاب "ره آورد مبارزات حضرت زهرا سلام الله علیها" صفحات 121-120، آمده است: "مروان یهودی به ظاهر مسلمان شد و داماد عثمان گردید... و سپس او و چهار فرزندش تا ده ها سال بر مسلمین حکومت کردند... یهودیان اطراف مدینه که در خیبر شکست سخت خوردند و در ماجرای بنی قریظه، شدیداً تنبیه گردیدند، به ظاهر مسلمان شدند، مروان بن حکم یهودی زاده پس از مرگ یزید حکومت را به دست گرفت و پس از او فرزندان او تا سال های سال با قتل و کشتار حکومت کردند."
امام زین العابدین و امام محمد باقر علیهما السلام نیز با زهر فرزندان مروان بن حکم یهودی به شهادت رسیدند.

پیرامون شهادت امام زین العابدین(ع)، در کتاب "منتهی الآمال"، جلد دوم، صفحه 62 آمده است: "از اخبار معتبر که بر وجه عموم وارد شده، ظاهر می شود که آن حضرت را به زهر شهید کردند. ابن بابویه و جمعی را اعتقاد آن است که ولید بن عبدالملک، آن حضرت را زهر داده؛ و بعضی هشام بن عبدالملک گفته اند. ممکن است که هشام بن عبدالملک... برادر خود ولید بن عبدالملک را، که خلیفه آن زمان بود، وادار کرده باشد که آن حضرت را زهر دهد. پس هر دو آن حضرت را زهر داده اند؛ و صحیح است نسبت قتل آن حضرت به هر دو تن."

پیرامون شهادت امام محمد باقر(ع) در کتاب "منتهی الآمال"، جلد دوم، صفحه 172 آمده است: "و گفته شده که: آن حضرت را ابراهیم بن ولید بن عبدالملک بن مروان به زهر شهید کرده و شاید به امر هشام بوده"
آن چه در روایات و تواریخ مشهور است امام جعفر صادق(ع) با زهری که منصور بن محمد بن علی بن عباس، خلیفه عباسی به ایشان خورانده بود به شهادت رسیده است.
بنابر آن چه در کتاب "منتهی الآمال"، جلد دوم، صفحه 310، آمده است و در روایات مشهور است امام موسی کاظم(ع) را نیز، سندی بن شاهک یهودی که زندانبان ایشان بود مسموم کرد و به شهادت رساند.

و بالاخره مطلب پایانی را از کتاب "ره آورد مبارزات حضرت زهرا سلام الله علیها" صفحات 128-127، نقل می کنیم: "حال پس از وفات پیامبر(ص) همه مخالفان و دشمنان پنهان و آشکار اسلام، دست در دست هم نهادند تا علی(ع) و نظارت امامان معصوم(ع) در جامعه نباشد. عترت پیامبر(ص) در انزوا قرار گیرد. اسلام ناب رسول خدا(ص) به تدریج فراموش گردد. که سرانجام: عقده ها و کینه های بدر و احد را از دل بیرون کنند. و با کتک زدن دختر پیامبر(ص)، از آن زخم های کهنه مبارزات امام علی(ع) به گونه ای انتقام بگیرند، که در آغاز قصد جان او را داشتند، و سپس به انزوای او کوشیدند. تمام شکست خورده ها، کافران زخم خورده ، یهودیان و یهودی زادگان سیلی خورده، تنبیه شده، حد خورده، آنان که خویشاوندان خود را در جنگ های بدر و احد از دست داده بودند، همه و همه اکنون در کودتای سقیفه، برای از میان برداشتن علی(ع) هم داستان شدند و در انزوای عترت هم پیمان شدند. ابوبکر فرمان یورش به حریم ولایت را صادر می کند. عمر به خانه امام هجوم آورده حضرت محسن را به شهادت می رساند. قنفذ یهودی زاده فاطمه(س) را کتک می زند. ابابکر و عمر، دست در دست خالد بن ولید گذاشته، مخالفان را سرکوب می کنند. و با ابوسفیان کنار می آیند و فرزندان او را به حکومت می رسانند. و یهودی زاده نفوذی، مروان بن حکم داماد عثمان می شود، و مقدرات جامعه اسلامی را به دست می گیرد. و سرانجام امام علی(ع) به دست یهودی زاده ای شهید می گردد. و امام مجتبی(ع) با زهر دختر یهودی زاده ای مسموم می شود. و امام حسین(ع) با شمشیر فرزند هند جگرخوار (که در تمام جنگ های مستقیم، شکست خورده بود و سرانجام با لطف و عنایت ابابکر و عمر به حکومت رسید) در کربلا به شهادت می رسد. و حکایت هم چنان باقی است!!"

---------------------------------
منابع و مآخذ:
1. قرآن مجید، ترجمه آیت الله ناصر مکارم شیرازی
2. نهج الفصاحه، ترجمه کاظم عابدینی مطلق، انتشارات فراگفت، 1386
3. نهج البلاغه، ترجمه محمد دشتی، مؤسسه فرهنگی انتشاراتی ائمه(ع)، 1379
4. اسرار غدیر، محمد باقر انصاری، انتشارات تک، 1384
5. تبار انحراف، جمعی از نویسندگان، مؤسسه اطلاع رسانی و مطالعات فرهنگی لوح و قلم، 1383
6. حماسه حسینی، مرتضی مطهری، ج1، انتشارات صدرا، 1383
7. ره آورد مبارزات حضرت زهرا(سلام الله علیها)، محمد دشتی، مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع)، 1381
8. فرهنگ سخنان حضرت مهدی(عج)، محمد دشتی، مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع)، 1384
9. منتهی الآمال، شیخ عباس قمی، ج1و2، انتشارات ارمغان طوبی، 1384
10. مهار انحراف، جمعی از نویسندگان، ابتکار دانش، 1385

88/5/31
12:42 عصر

فکه مثل هیچ جا نیست !!!

بدست نازی | admin در دسته

 


فکه‌ مثل‌ هیچ‌ جا نیست‌! نه‌ شلمچه‌، نه‌ ماووت‌، نه‌ سومار، نه‌ مهران‌، نه‌ طلائیه‌، نه‌...
فکه‌ فقط‌ فکه‌ است‌! با قتلگاه‌ و کانال هایش‌، با تپه‌ ماهور و دشت هایش‌.
فکه‌ قربانگه‌ اسماعیل‌هاست‌ به‌ درگاه‌ خدای‌ مکه‌.
فکه‌ را سینه‌ای‌ است‌ به‌ وسعت‌ میدان های‌ مین‌ِ گسترده‌ بر خاک‌.
فکه‌ را دلی‌ است‌ به‌ پهنای‌ سیم های‌ خاردار خفته‌ در دشت‌.
فکه‌ را باغ هایی‌ است‌ به‌ سر سبزی‌ جنگل‌ امقر.
فکه‌، روحی‌ دارد به‌ لطافت‌ ابرهای‌ گریان‌ در شب‌ والفجریک‌.
فکه‌، چشمانی‌ دارد به‌ بصیرت‌ دیده‌بان‌ خفته‌ در خون‌، بر ارتفاع‌ صد و دوازده‌.
فکه‌، خفته‌ بر زیر گام هایی‌ است‌ که‌ رفتند و باز نیامدند.
فکه‌، استوار ایستاده‌ است‌، برتر از سنگرهای‌ بتونی‌ ضد آرپی‌ جی‌.
فکه‌،هیچ‌ در کف‌ ندارد، همچون‌ بسیجی‌ ایستاده‌ در برابر تانک های‌ مدرن‌ بعث‌.
فکه‌، همه‌ چیز دارد، همچون‌ بسیجی‌ مهیای‌ سفر به‌ دیار حضرت‌ دوست‌.
قلب‌ فکه‌، در والفجر مقدماتی‌ تپید.
قلب‌ فکه‌، در والفجر یک‌ از حرکت‌ بازایستاد.
قلب‌ فکه‌، در دشت‌ سُمِیدِه‌ پاره‌ پاره‌ شد.
قلب‌ فکه‌، در قتلگاه‌ رُشیدیه‌ سوراخ‌ سوراخ‌ شد.
قلب‌ فکه‌، در ارتفاع‌ صدوچهل‌وسه‌ شکست‌.
قلب‌ فکه‌، میان‌ کانال‌ِ کمیل‌ جا ماند.
چه‌ بسیار چشم ها که‌ بر خاک‌ فکه‌ نگران‌ ماندند.
چه‌ بسیار لب ها که‌ در سنگرهای‌ فکه‌ خندان‌ خفتند.
چه‌ بسیارروح ها که‌ شادمان‌ درفکه‌ بالشان‌ خونی‌ شد.
چه‌ بسیار کبوترها که‌ پر بسته‌ در فکه‌ از کانال ها پر کشیدند.
چه‌ بسیار مرغان‌ آغشته‌ به‌ عشقی‌ که‌ در فکه‌ غریبانه‌ ذبح‌ شدند.
از فکه‌، فقط‌ باید در فکه‌ سخن‌ گفت‌ و بس‌.
از فکه‌، فقط‌ باید با اهل‌ فکه‌ سخن‌ گفت‌ و بس‌.
از فکه‌، باید برای‌ عاشقان‌ فکه‌ نشان‌ آورد و بس‌.
سوغات‌ فکه‌، چه‌ می‌تواند باشد جز مُشتی‌ سیم‌ خاردار وحشی‌؟
تحفه‌ از فکه‌، چه‌ می‌توان‌ برگرفت‌ جز پرچمی‌ سه‌ رنگ‌ خونی‌؟
یادآوری‌ از فکه‌، چه‌ می‌توان‌ با خود داشت‌ جز پلاکی‌ سوراخ‌ شده‌ بر سینه‌ از ترکش‌؟
در فکه‌ بود که‌ حلقوم ها، شمشیرها را دریدند.
در فکه‌ بود که‌ پیکرها، کمان ها را شکستند.
در فکه‌ بود که‌ سرها، نیزه‌ها را بالا بردند.
در فکه‌ بود که‌ جان ها، خاکیان‌ را جان‌ بخشیدند.
در فکه‌ بود که‌ ارواح‌ مطهر، مردگان‌ را جان‌ دادند.
در فکه‌ بود که‌ هر که‌ اهل‌ فکه‌ بود، روحش‌ به‌ اوج‌ پر کشید.
در فکه‌ بود که‌ هر که‌ آرزو می‌کرد چونان‌ مادرش‌ مفقود بماند، پیکری‌ از او باز نیامد و گمنام‌ خفت‌.



فکه‌ را دلی‌ است‌ داغدار مصطفی‌(ص‌).
فکه‌ را اثری‌ است‌ از پهلوی‌ شکسته‌ فاطمه‌(س‌).
فکه‌ را نشانی‌ است‌ از فرق‌ شکافته‌ علی‌(ع‌).
فکه‌ را تشتی‌ است‌ سرخ‌ از خون‌ حلقوم‌ حسن‌(ع‌).
فکه‌ را پیکری‌ است‌ پاره‌ پاره‌ از اندام‌ حسین‌(ع‌).
فکه‌ را درد غربت‌ پیر کرده‌.
فکه‌ را سوز هجر زمین‌گیر کرده‌.
فکه‌ را ژرفای‌ انتظار، چشم‌ به‌ زیارت‌ دوست‌ نگه‌ داشته‌.
فکه‌ را تنهایی‌ عشق‌ قداست‌ بخشیده‌.
مگر می‌شود پیامبر از فکه‌ گذر نکرده‌ باشد؟
مگر می‌شود فاطمه‌ دلش‌ در فکه‌ نسوخته‌ باشد؟


مگر می‌شود حسن‌ در فکه‌ غریب‌ نباشد؟
مگر می‌ شود حسین‌ در فکه‌ سر از بدنش‌ جدا نشده‌ باشد؟
مگر می‌ شود مهدی‌ فاطمه‌ بر فکه‌ گذری‌ ونظری‌ نداشته‌ باشد؟


برگرفته از سایت شهید آوینی


88/5/30
12:5 عصر

نیمه خرداد شماره 19

بدست نازی | admin در دسته

نیمه خرداد شماره 19            جمعه 30 مرداد ماه 1388

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام امت ، حضرت آیت الله خامنه ای :

ملت ایران جوانان پارسا ، مؤمن ، شجاع، آماده به کار و امتحان داده در میدان های دشوار تربیت می کند. این جوان ها با جوان های دیگر در سطح دنیا ، قابل قیاس نیستند.

 

شادی روح شهیدان صلوات

سردار شهید عبدالعلی کرمی : (از شهدای حسینیه شهید محمدی)

ما (اسلام) از ظلم بیزاریم و از عادل (هرجا که باشد) دفاع می‏کنیم و هرکس قدمی غیر این شعار بردارد، با مشت جوانانی غیور و مجاهد در هم کوفته خواهد شد.

 

زیر ذره بین ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

این موجود را شناسایی کنید ! 

این موجود در زمره جانداران قرار گرفته و گاها بعضی ها عنایتی نموده آن را آدم هم به حساب می آورند!! که البته بستگی دارد به نوع  رفتار این موجود زنده با بعضی ها!

این موجود دو دست و دو پا و دو چشم و یک سر دارد ولی موجود شناسان بر وجود ماده ای به نام عقل در سرآن تردید دارند ودلیل این تردید نیز انتخاب شغلی است که موجود یاد شده کرده است!

موجود قصه ما در میان بقیه ادمها زندگی می کند و غالبا در پایین ترین نقاط شهر به حالت مستاجری به زندگی خود ادامه می دهد ولی اکثرا احوالات بالاشهری ها را به همه بازگو می کند!

ماشین مدل بالا و خانه های شیک بر این موجود حرام بوده وفقط زمانی که در محضر بالانشین ها قرار می گیرد نشستن بر مبلهای آنچنانی و گاها سوار بر ماشینهای اینچنانی را تجربه می کند!

امنیت شغلی برای این قشر مثل شوخی بی مورد با جناب عزرائیل می ماند که معلوم نیست چه نتیجه ای را در بر خواهد داشت.

شرمندگی درروز زن ومرد وخریدهای اعیاد برای خانواده به خاطر نداشتن چرک کف دست ! مفهومی ندارد و در روزهای یاد شده اصلا شرمنده خانواده اش نیست چون همیشه با این شرمندگی به همان زندگی یاد شده ادامه می دهد. خانواده گرام نیز به وضعیت موجود عادت کرده اند.

این موجود در ظاهر بسیار طرفدار دارد ولی در باطن خیلی ها راضی نیستند سر به تنش آرام گیرد!

هنوز به نتیجه معمای ما نرسیده اید !؟ اگر اینگونه هست باید وجود همان ماده که عقل نام گرفته در سر شما هم مورد بررسی قرار گیرد.

تنها یک راهنمایی کوچک می توانیم داشته باشیم که اگر بعد از آن باز به نتیجه نرسیدید از خودتان نا امید هم شدید ایرادی ندارد.

گاهی این موجود را خبر نگار هم می نامند!

“روز خبرنگار ، بر تمامی خبرنگاران سخت کوش مبارکباد”

 

 

جلسه هیئت مشاورین نیمه ی خرداد با اعضای هیئت تحریریه

موافقت اولیه برای تشکیل وکلای نیمه ی خرداد

به گزارش خبرنگار داخلی نیمه ی خرداد : دراین دیدار که به مناسب روز خبرنگار توسط هیئت مشاورین نیمه ی خرداد در حسینیه شهید محمدی برگزار شد، اعضای هیئت تحریریه ضمن بیان دیدگاهای خود از هیئت مشاورین خواستند پیوستن اعضایی به عنوان وکلای حقوقی این تشکل را بررسی کنند که سخنگوی هیئت تحریریه ضمن لزوم همچین گروهی در این تشکل گفت : با توجه به بی تفاوتی برخی ها برای پیگیری مشکلات شهرستان شهید پرور دزفول، می توان با چنین اقدامی مطالبات مردمی را به صورت حقوقی پیگیری کرد و برای راهنمایی شهروندان برای طرح مشکلشان حرکتی ارزنده ایفا کرد. اعضای هیئت مشاورین نیمه ی خرداد ضمن موافقت از پیوستن چند تن از وکیلان متعهد و متدین به این تشکل مردمی از اعضا خواستند گزینه های خود را طی یک هفته اعلام تا در جلسه بعدی هیئت مشاورین مورد بحث و بررسی قرار گیرند .

در ابتدای این مراسم سخنگوی هیئت تحریریه نشریه نیمه ی خرداد ،از اقدامات و جلساتی که با برخی از مسئولین داشته، گزارشی به صمع اعضا رساند.

 

 دیدار  و  گفتگو ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در دیدار سخنگوی نیمه ی خرداد با مدیر کانون بسیج مهندسین دزفول،

مدیر کانون بسیج مهندسین دزفول:

با کار خود شعار دهیم ، نه پشت شعار ناتوانی، خود را پنهان کنیم

به گزارش خبرنگار پژوهشی نیمه ی خرداد: مهندس احسان ابرهام با بیان اینکه جوانانی که با بی نامی تمام سعی در جهت اعتلای نام دزفول دارند باید دیده شوند گفت : مسئولین به جای حمایت از جوانان غیور و با دانش و بهره گیری از پتانسیل عظیم این قشر، خود راپشت  شعارهای رنگارنگی پنهان کرده اند که هیچ فایده ای جز ژست سیاسی  بدنبال نخواهد داشت.

 مدیر کانون بسیج مهندسین افزود: برای مثال کانون بسیج مهندسین با طرحی توجیهی و در جلسات مکرر با تمام مسئولین مربوطه و با جمع آوری آنها به دور یک میز، به هیچ نتیجه مشخصی برای تاسیس پارک فناوری شهرستان دزفول نرسیدند. که  این طرح حاصل چندین ماه تلاش و تحقیق محققین این کانون بود . ولی بعدها معلوم شد که تمام مسئولین جداگانه در مصاحبه های خود و در جمعهای به اصطلاح علمی، ادعای انجام پارک فناوری را دارند که بعد از بررسی معلوم شد این اقدام فقط جنبه شعارگونه داشته .

ابرهام با تاکید بر این نکته که با کار خود شعار دهید گفت : اما با کارهای شایسته و با نگاه علمی می توان با روحیه ای تعامل گونه و به دور از سلایق شخصی و با تکیه و توانمندیهای عامه ی مردم و بخصوص جوانان نخبه ی این شهرستان، روحیه ی "ما می توانیم" را تبین کنیم و با کار خود، شعاری باشیم بر عملکرد خود، که در این راستا کانون بسیج مهندسین دزفول توانسته با بهره گیری از جوانان متخصص ، متدین و متعهد دزفول نوشدارویی باشد برای دیار شهید پرور، تا بتوانیم به اعتلای دزفولی سرافراز بکوشیم .

وی گفت : کانون بسیج مهندسین آمادگی خود را در جهت ارائه طرح و بیان پیشنهادات مشاوره ای دارد تا گامی در اعتلای نام دزفول با مسئولین دلسوز این شهرستان بر دارد.

در پایان مهندس ابرهام  ضمن تشکر و تقدیر از نیمه ی خرداد گفت : نیمه ی خرداد توانسته با رویکردی نو و نیز اقدامات به موقع خود در امر اطلاع رسانی و تحلیل رویدادها، گامهای ارزنده ای بردارد که این خود اتکای جوانان به قدرت ایمان و تخصص می باشد .

 

 دید و  شنود  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پیام دوربان حقوق بشر و کنوانسیون جهانی به شهرداری دزفول

به گزارش خبرنگار شهری نیمه ی خرداد: عده ای از مگساها و گربه های خیابانی که با قرار گرفتن نام خود به عنوان شهروند درجه یک در حال جشن و پایکوبی ونیز برخی از آنها ضمن انجام اعمال رکیک وحرکات موزون بودند، با ارسال پیامی  از سطلهای فلزی زباله شهرداری که جدیداً در سطح شهر توزیع شده اند، تشکر  و با  اظهار امیدواری  از این  کار  که  موجب جمع آوری زباله ها در یک جا آنهم بدون درب، که می توانند به راحتی نیاز های خود را برآورده کنند، تشکر نمودند .

یکی از گربه ها که از اعمال نفوذ مگس ها در این مرکز گلایه داشت گفت : ما گربه ها، دارای هوش و استعدادی سرشار بوده و در هنگام عبور از دانشگاه ، پشت شیشه ی یکی از  کلاس ها که استاد آن داشت فیزیک مغناطیس تدریس می کرد، با فرمول های فیزیکی آشنا و با بهرگیری از فرمول f=mg و نیز قوانین نیوتن توانستیم با یک حرکت انحنا دار و با جهشی موشک وار، خود را درون این سطلهای فلزی رسانده و ازنظرغذا مشکلات خود را مرتفع نماییم .

همچنین یکی از مگس ها که قبلا به همکار ما گفته بود چندین سال سابقه ی جهانگردی دارد گفت : از شهرداری که با سطل های فلزی بدون درب خود سبب رضایت مندی ماها شده تشکر کرده و از ابتکار این اداره که بعد از چند صد سال با بهره گیری از متخصصان خود که هر روزه نام آنها از شورای شهر شنیده می شود، توانسته با برداشتن درب این سطلها گامهای ارزنده ای برای ارتباط ما با انسان که چندین سال است به تیرگی به سر می برد، برداشته شود و با بیان اینکه این امر یعنی نبود درب در سطلهای زباله برای اولین بار در دنیا اتفاق می افتد، از این اقدام که شامل ارزش نهادن به جوندگان می باشد، تقدیر کرد.

همچنین دوربان حقوق بشر و کنوانسیون جهانی حمایت از گربه ها ، مگسها و جوندگان ضمن تقدیر ، اظهار امیدواری کردند نام این شهر را از شهرهای پاکیزه بردارد تا گامی باشد برای عادی سازی روبط فی مابین .

 

 

دو گلایه ی مردم از پایگاه چهارم شکاری

به گزارش خبرنگار شهری نیمه ی خرداد، این پایگاه  در اقدامی ، عکس برخی شهدای خلبان را درب ورودی این پایگاه در دست نقاشی کردن دارد که به جای استفاده از برخی نمادهای دزفول در پس زمینه ی آن ، عکس پل اهواز را نقاشی کرده است. ضمنا در اقدام قبلی مسئولین شهری جهت درج نام دزفول در تابلوی درب ورودی پایگاه ، از این کار خودداری کرده بود و بعد از آن در اقدامی عجیب تر درب شمالی خود را به نام درب اندیمشک نامگذاری کرده که با پیگیری مسئولین شهری ، خصوصا برخی اعضای شورای شهر، در کمتر از 24 ساعت این تابلو عوض شد. حال سوال مردم نجیب دزفول از فرماندهی این پایگاه این است که انگار این فرمانده از موشکهایی که مردم این شهر به خاطر وجود این پایگاه در زمان جنگ بر سر خود تحمل میکردند و شهید دادند، اطلاع چندانی ندارد. قابل توجه است که در جدیدترین نقشه های تقسیمات کشوری که توسط مسئولین شهرستان از وزارت کشور تهیه شده ، این پایگاه تماما در محدوده ی شهر دزفول واقع است.

گلایه دیگر اینکه شهید حسین لشکری که چند روز پیش بر اثر جراحات وارده از زمان اسارت به درجه ی رفیع شهادت نائل گشت، فقط دوازده ماموریت پرواز داشت و همه ی آنها را خصوصا پرواز آخرشان که به اسارتشان منجر شد را از پایگاه چهارم شکاری انجام داده بود که شایسته بود این پایگاه مراسم باشکوهی در شهر جهت بزرگداشت شهادت این شهید برگزار می نمود و یا حداقل مراسم چهلم ایشان را در شهر برگزار نماید. ضمنا درج عکس این شهید بزرگوار بر درب پایگاه ، شایسته ی آن شهید عزیز و نشانی دیگر از اقدامات خوب این پایگاه در زمان جنگ و زیبنده ی شهر و پایگاه است  که باید صورت پذیرد.

 

 

کوتاه از شهید حسین لشکری

امیر حسین لشکری با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام 12 ماموریت از پایگاه چهارم شکاری دزفول، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و پس از انهدام تمامی اهداف خود و پرت کردن خود به بیرون، در روز 27 شهریور سال 1359 در سن بیست و هشت سالگی ، به عنوان اولین خلبان ایرانی گرفتار زندان رژیم بعث عراق شد. وی پس از گذشت 18 سال اسارت که 10 سال آن را در انفرادی گذرانده بود، در 17 فروردین 1377 به خاک مقدس وطن بازگشت، و در بدو ورود به وطن، لقب "سید الاسرای ایران" را از مقام معظم رهبری دریافت کرد، وی پس از سالها تحمل رنج و آلام ایام اسارت، بامداد روز دوشنبه 88/5/19 در بیمارستان لاله تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

از قول تا عمل

به گزارش خبرنگار اجتماعی نیمه ی خرداد به نقل از  سخنگوی  نیمه  ی  خرداد ،  محسن  ریاضی  سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول ، در ابتدای پذیرش این سمت در خردادماه امسال ، قول دادند که جلسات ماهانه با خبرنگاران برگزار نمایند و اخبار شورای شهر و شهرداری را گزارش دهند ، اما با گذشت چندین ماه از این وعده ، هنوز هیچگونه جلسه ای در این رابطه برگزار ننموده اند. حال ضروری است که با توجه به برخی عملکردهای قابل نقد شهرداری و شورای شهر در این چند ماه ، هر چه سریعتر نسبت به برگزاری چنین جلسه ای که پیشنهاد مثبتی بود ولی انجام نگرفت، اقدام نمایند.

شایان ذکر است که بعد از این وعده ی مهندس ریاضی، شرکت خبرنگاران در جلسات شورا که قبل از آن وجود داشت، لغو گردید و خبرنگاران فقط از طریق نشریه ی یک طرفه ی پیام شورا ، اخبار را دریافت میکنند.

 

 

آیا آیندگان بدلیل استفاده غیر معقول از اثری باستانی

 به نام پل قدیم دزفول، بر ما خورده نمیگیرند...؟!!

به گزارش خبرنگار پژوهشی نیمه ی خرداد: پل قدیم(ساسانی)دزفول با قدمتی بیش از 1700 سال(260 میلادی) قدیمیترین پل سواره جهان محسوب میشود.

وقتی از روی پل قدیم عبور می کردم لرزه ی اندام این کهن اثر تاریخ ایران، زانوانم را سست می کرد و قطعا اگر زبان سخن گفتن داشت ناله هایش دل هر سخت دلی را می شکست...

آیا زمان آن نرسیده که لااقل این اثر تاریخی را برای پز دادن هم که شده،حفظ کنیم؟ آری پز آن را بدهیم که پادشاه کشورمان پس از به اسارت گرفتن رومیان و پادشاهشان (والریانوس)به جای قتل عام کردن آنان از پیشه و علمشان استفاده کرده است...

آیا زمان آن نرسیده است که برای حفاظت از اثری نادر، دست در دست هم دهیم و یک دل باشیم تا شاید این همدلی باعث پابرجا ماندن پیر پل سرافراز کشورمان گردد...

شاید این روز نزدیک باشد. پروردگارا از تو طلب یاری دارم... ((www.dezfulpic.ir))

 

 

مهندس متین معارفه و دکترمحمدی زاده تودیع شد

طی مراسمی که سه شنبه، در سالن اجتماعات شیخ انصاری دانشگاه آزاد  اسلامی دزفول برگزار شد  و درطی حکمی از سوی دکتر جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،مهندس قدرت اله متین به جای آقای مهندس محمدی زاده بر را بر عهده گرفت . در این مراسم که آقایان دکتر عزیزیان مدیر منطقه شش دانشگاه آزاد ، سید احمد آوایی نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی،سرهنگ پاسدار حسن فضیلت پناه فرمانده سپاه ، مهندس دوایی  فر شهرداردزفول ،عزیز مردوسی معاون فرماندار ، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان و مسئولین دیگر شهری و همچنین جمعی از کارمندان ،اساتید و دانشجویان حضور داشتند.

در این مراسم مهندس محمدی زاده ضمن توصیه به همکاری تمام جریانات فکری با هر اختلاف سلیقه اظهار داشت: سی درصد از توان مرا مسائل حاشیه در شهر به خود اختصاص داد. 

آقای متین متولد سال 1335 در دزفول است. وی کارشناسی خود رادر دانشگاه شیراز به پایان رسانیده و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه آزاد اصفهان در رشته علوم سیاسی گذرانده است. ایشان مشاور ومدیر دفترآقای سید احمد  آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس هفتم و هشتم  بوده اند.

 خبرهای کوتاه  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* آقای فرهاد جاموسی مشاور نماینده مردم در مجلس و دبیر کمیسیون 99 فرمانداری  گفت: طبق جلسه ای که با میر کل جهاد، آقای موسوی داشته ایم، ایشان خاطرنشان کردند که به هیچ وجه با تملک اراضی شرکت رزمندگان موافقت نخواهند کرد . در این خصوص آقای جاموسی با بیان مطالبات مسکن مهر به آزادی اراضی زمین های پادگان شهید جعفر زاده تاکید کردند. همچنین ایشان ضمن انتقاد از رییس زمین شهری شهرستان دزفول از کوتاهی های صورت گرفته گلایه نمودند.

* آزاد راه، این بار توسط فرماندار پیگیری شد و در نشست مسئولان شهرستان با حضور فرماندار غلامرضا صباغ با جمعی از مسئولان اداره کل راه ترابری خوزستان، مشکلات و موانع احداث آزاد راه تهران – بندر امام در حوزه شهرستان دزفول و اندیمشک مورد بررسی قرار گرفت .

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام رضا(ع) فرمودند :

مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگی و تشنگی را بفهمند و به واسطه ی آن فقر و بیچارگی آخرت را بیابند.                       

                                                                            وسائل الشیعه ج4 ص4 ح5


88/5/28
12:56 عصر

اوینی

بدست نازی | admin در دسته

   شهیدقلب تاریخ است 

سید شهیدان اهل قلم

88/5/28
12:26 عصر

40 حدیث از امام زمان (عج)

بدست نازی | admin در دسته

حدیث هایی از حضرت مهدی (عج) با منبع معتبر که امید است مورد توجه شما قرار گیرد.

 قال الإمام المهدی، صاحب العصر و الزّمان (علیه السلام و عجّل الله تعالی فرجه الشّریف)....


<      1   2   3   4   5      >