سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/4/24
11:53 عصر

گفتار زرتشت

بدست نازی | admin در دسته

تنها راه رستگاری گام زدن در راه خداست

86/4/20
10:46 عصر

www.ehsandiary.com

بدست نازی | admin در دسته

امروز روز خداحافظی است
سرمقاله محمد قوچانی در هم میهن فردا(هشتم خردادماه)

قهرمان شدن علی دایی در لیگ فوتبال ایران به ‌همان اندازه شگفت‌انگیز است که اول شدن هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و علی دایی در میان اهل ورزش همان اندازه نامحبوب است که هاشمی رفسنجانی در میان اهالی سیاست. اما چه موافق دایی باشیم، چه مخالفش، امروز او قهرمان است همچنان که چه موافق هاشمی باشیم و چه مخالفش او برنده اصلی انتخابات خبرگان بود. هاشمی که دوبار خود را در معرض رای مردم قرار داد و توفیقی نیافت و پس از سال‌ها ریاست‌ مجلس و جمهوری نتوانست نماینده مجلس و رئیس مجدد جمهوری شود، هاشمی که دوباره به‌فاصله هفت‌سال از پیروزی در انتخابات بازماند آنقدر «حرفه‌ای» بود که دست به ریسک بزند و یک‌سال پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1384 و شش سال پس از شکست در انتخابات پارلمانی سال 1378 بازهم وارد انتخابات شود و این‌بار بیش از همه نامزدهای اصلاح‌طلب و اصول‌گرا (که هریک در دوره‌ای او را از خود رانده بودند) رای آورد. این احتمالا آخرین باری بود که هاشمی خود را در معرض رای مردم قرار می‌دهد چه سن‌وسال او نسبتی با طبع‌آزمایی در انتخابات ندارد اما همین انتخاب آخر، هاشمی را در شرایطی قرار داد که احساس کند با رضایت از صحنه انتخابات کنار می‌رود. وضعیت هاشمی دیروز در مورد علی دایی تکرار شد.


86/4/20
2:23 صبح

گزارش بی بی سی فارسی

بدست نازی | admin در دسته

سنگسار یک مرد در ایران
 
در حالی که مقامات قضائی ایران بیست روز پیش اعلام کرده بودند که اجرای حکم سنگسار یک زن و مرد در این کشور متوقف شده، سخنگوی قوه قضائیه ایران امروز اعلام کرده که حکم سنگسار در مورد مردی که در این پرونده مجرم شناخته شده بود اجرا شده است.

علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفته: "بنا بر این نبوده که چنین احکامی به این شکل اجرا شود و دستور توقفی که از سوی رئیس قوه قضائیه صادر می‌ شود برای دقت لازم از سوی قضات در صدور و اجرای چنین احکامی است اما در این مورد چون حکم قطعی شده بود در مورد آقا اجرا شد اما در مورد خانم فعلاً متوقف است".


86/4/17
3:28 عصر

بهترین کادوی تولد

بدست نازی | admin در دسته

21.07.07

هری پاتر و قدیس های

و

13.07.07

 

هری پاتر و محفل ققنوس

 

 


86/4/8
2:28 عصر

انواع موتورهای جستجو

بدست نازی | admin در دسته

موووتورهای جستجواشتباه نکنید. . . پست تکراری نمی نویسم.

خودم یادم است که در پست های قبلی در باره موتورهای جستجو و طرز کار آنها نوشته‌ام اما در این پست می‌خواهم کمی تخصصی تر موتورهای جستجو را بررسی کنم و تفاوت‌های آنها را یاد آور شوم.

در یک دسته بندی ساده می توان موترهای جستجو را به دوشاخه تقسیم کرد:

1. موتورهای جستجوی معمولی

3. موتورهای جستجوی متا

و اما تفاوت میان این دو دسته : گروه اول موتورهای هستند که خود صفحات وب را توسط رباتها و برنامه های اسپایدر اندیس گذاری کرده‌اند و یک پایگاه داه برای خود دارند که مرتب به روز رسانی می شود. حال آنکه موتورهای گروه دوم موتورهایی هستند که خود به کار اندیس گذاری سایتها و سند های اینترنتی نمی پردازند بلکه از نتایج کار موتورهای جستجور مشهور و معروف استفاده می کنند و یا به عبارتی می توان گفت آنها به جای ما جستجو را در چند موتور جستجو انجام می دهند و نتیجه را به ما نشان می دهند.

در زیر نمونه هایی از این موتورها را به تفکیک نوع نام می برم :

موتورهای جستجوی معمولی


Google


Yahoo!


Live Search


Alta Vista


AskJeeves


All the Web


Gigablast


WISEnut


Alexa Web Search

موتورهای جستجوی متا


Dogpile


Surf Wax


Mamma


kartoo


Vivisimo


Ixquick


Meta Crawler


Clusty


Quintura


Zippy


Web Crawler

لینک تمام این موتورها را در حاشیه وبلاگم نیز قرار دادم تا در صورت اضافه شدن پست های جدید، همچنان دسترسی شما به این موتورها حفظ شود.

 برای خواندن مطالب بیشتری پیرا مون تمایز این دو گروه می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید :

1   2   3   4


<      1   2   3   4   5   >>   >