سفارش تبلیغ
صبا ویژن

93/12/24
7:47 عصر

هشدار کاخ سفید به سناتورهای جمهوری‌خواه

بدست نازی | admin در دسته

در پی افزایش تنش‌ها میان دولت آمریکا و کنگره، کاخ سفید در نامه‌ای خطاب به سناتورهای جمهوری‌خواه به آنها هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید روز شنبه در نامه‌ای به سناتورهای جمهوریخواه هشدار داد که هر قانونی مبنی بر نظارت کنگره بر توافق با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش می‌تواند تاثیر بسیار منفی بر مذاکرات هسته‌ای داشته باشد.

این نامه توسط دنیس مک دونف رییس اداره کارکنان کاخ سفید چند روز پیش از زمان دستیابی به چارچوب سیاسی توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 به کنگره فرستاده شده است که نشان دهنده افزایش تنش‌ها میان کاخ سفید و جمهوریخواهان در کنگره درباره مذاکرات هسته‌ای است.

کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا هرگونه قانون یا طرح پیشنهادی در این باره را وتو خواهد کرد.

مک دونف اعلام کرد: کنگره در نهایت این قدرت را دارد که تحریم‌ها را بردارد یا به تحریم‌ها علیه ایران ادامه دهد اما هرگونه قانون یا طرح درباره نظارت بر توافق می‌تواند موجب تخریب مذاکرات شود. ما بر این باوریم که طرح یا قانون در این باره می‌تواند تاثیر بسیار منفی بر مذاکرات پیش رو بگذارد و بار دیگر توانایی ما برای مذاکره درباره توافق را زیر سوال ببرد و موضع آمریکا را در برابر متحدانش در مذاکرات هسته‌ای تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش 47 سناتور تندروی جمهوریخواه آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به مقامات ایرانی اعلام کردند که رییس‌جمهور آتی می‌تواند توافق با ایران را نپذیرد. این نامه سرگشاده با انتقادهای شدید کاخ سفید و مقامات دولت آمریکا و حتی متحدان این کشور در گروه 1+5 از جمله آلمان و انگلیس مواجه شد.


به نقل از تابناک