سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/1/27
10:2 صبح

نیمه خرداد شماره 1+22

بدست نازی | admin در دسته

نیمه خرداد شماره 1+22            جمعه 27 فروردین ماه 1389

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام امت ، حضرت آیت الله خامنه ای :

عاقلانه ، هوشیارانه ، خردمندانه و مدبرانه بایستی این اتحاد را حفظ کرد و روز به روز آن را تقویت نمود.

 

 

شادی روح شهیدان صلوات

سردار شهید حمید رضا عظیمی : (از شهدای حسینیه شهید محمدی)

خداوندا به من توفیق عطاء نما که هر لحظه ای که قلمی بر کاغذ میگذارم ، همه برای رضای تو باشد

 

 

رو        در          رو   ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

رو   در  رو  با  مسئولین  دزفول 

امام جمعه : نوک قلم از شمشیر برّنده تر است

فرماندار: بسیاری از عوامل سالم یا ناسالم در انتخاب مدیران وجود دارد

رو در رو با حجه الاسلام و المسلمین محمدعلی قاضی امام جمعه دزفول

دیدار با حجه الاسلام و المسلمین قاضی امام جمعه دزفول ، مردی مهربان و دارای منشی مقاوم از جنس آیه ا.. سیدمجدالدین قاضی. لبخند و تیزبینی اش اطمینان در دل مخاطب ایجاد می کرد.

این دیدار در دفتر امام جمعه دزفول برگزار گردید و پس از تبریک سال نو و معرفی ، اهداف نشریه توسط سخنگوی نیمه ی خرداد بیان و امام جمعه محترم دزفول ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سالی پر از خیر و برکت و توام با موفقیت و بیان ویژگیهای نام گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال همت و کار مضاعف، دیدگاههای خود را نسبت به این نامگذاری ابراز و از مردم و مسئولین خواستند تا این پیام را در کار و زندگی خود الگو قرار دهند. همچنین ایشان نکاتی را در مورد اوضاع سیاسی فرهنگی شهر و اصحاب رسانه اشاره نمودند.

امام جمعه ی دزفول در این دیدار کار خبر رسانی و رسانه را کاری سخت همراه با استرس خواندند و خاطر نشان کردند: اصولی که باید نشریه را در راه خود نگه دارد ، حفظ امانت است و قلم شما قلمی است که خداوند به آن اشاره کرده و باید وسیله ای باشد برای نشر حقایق.

ایشان استقامت و پایداری را از نکات دیگری که حائز اهمیت است برشمردند و ابراز داشتند: خواه ناخواه افراد زیادی سراغ شما می آیند . شما باید بتوانید اصولی را برای خود تعریف کنید که اولاٌ خود معتقد باشید ، ثانیاٌ تحت هیچ شرایطی عدول نکنید. ضمنا باد ها و طوفان های چپ و راست نباید رسانه را از محور اصلی خود خارج نماید.

امام جمعه دزفول به این نکته که شما باید بدون هیچگونه تعصبی و تحت تاثیر هیچگونه فضای سیاسی کار خود را انجام دهید اشاره کرده و چند نکته را متذکر شدند:

1 – با تمام مجموعه های موثر ، مرتبط باشید و تیزبینی داشته باشید تا به نفع جریانی خاص مصادره نشوید.

2 – حریت و آزاداندیشی را با رعایت مسائل اجتماعی و اخلاق از دست ندهید که امیرالمومنین نسبت به دشمنش هم با انصاف و عدالت برخورد میکرد.

3 – شما اگر میخواهید نشریه تان در قلوب نفوذ کند، به شدت از موضع تهمت و افترا و دروغ پردازی دوری کرده و در اخبارتان حد اعتدال را رعایت کنید.

4 – شما دارید یک فرهنگ را رقم میزنید و در ساختن فرهنگ خیلی دقت نمایید که نوک قلم از شمشیر برنده تر است.

حجه الاسلام قاضی همچنین از فضای ضعیف رسانه ای در دزفول که خیلی اوقات اخبار مهم جلسات و رویدادهای شهر را منعکس نمیکنند اشاره وبه برخی از اقدامات خود و دفتر ایشان در طول مدت مسولیت خود پرداختند.

نشریه نیمه ی خرداد ، آخرین سئوال خود را از امام جمعه دزفول در مورد اوضاع سیاسی فرهنگی شهرستان دزفول و راه های برون یافت از این قضیه پرسید که ایشان با صراحت کامل به این سوال نشریه پاسخ گفتند که در نشریه بعدی با طراحی جدید و با تیتری تازه به چاپ خواهد رسید .

در پایان این دیدار، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت امام جمعه دزفول اقامه شد که باعث مباهات عوامل نشریه نیمه ی خرداد گردید.

 

 

رو در رو با مهندس غلامرضا اخوان صباغ فرماندار دزفول

رو در رو با فرماندار ویژه شهرستان دزفول مهندس اخوان صباغ، مردی آرام وبا شخصیت ویژه ای که خاصه ی یک فرماندار است . وقتی نام دزفول را می آورد انگار دیگر هیچ چیز در عالم وجود ندارد و با قلبی پرتپش و متانت سخن می گوید.

اولین سوال را از مهندس اخوان صباغ در مورد کم کاری برخی ادارات شهرستان دزفول که در برخی جهات بود و نبود آنها هیچ دردی را دوا نمی کند پرسیدیم که ایشان با اشاره به سیستم و سازمان وزارت کشور در انتخاب مدیران گفت : فرمانداریها دستگاه اجرایی در عمل نمی باشند و بیشتر کار نظارتی انجام می دهند وبه نوعی وزارت کشور به فرمانداری اتکای عمل نمی دهد و درعمل بسیاری از عوامل سالم یا ناسالم در انتخاب مدیران وجود دارد که این روند باعث می شود توان زیادی گرفته ، تا بتوان مدیری را به اشتباهاتش متوجه کرد وبا معرفی راهکارهایی دستگاهای زیرربط را متوجه اتفاقات و مشکلات پیشرو کرد . البته باید گفت وزارت کشور نیرو جهت به کارگیری در پستهای مدیرتی ندارد و یکسری محدودیتها در انتخاب مدیران وجود داشته و از آن طرف حمایت های ارگانهای غیر مسئول در این باره و اعمال نظر آنها خود دلیلی بر علت و وجود مدیران ضعیف می باشد . البته تعیین افراد و تغییر در مدیریت شهرستان خود گوشه ای از کار فرمانداری می باشد .

دومین سوال را از معاون استاندار در مورد تیم کاری و تفکر ایشان برای تحلیل و ایده پروری در سطح شهرستان دزفول پرسیدیم که وی ضمن تحلیل شرایط موجود از لحاظ امکانات و تجهیزات و همچنین فضای کاری دزفول اظهار داشتند : به علت کمی امکانات به صورت سازمان یافته و منسجم، هسته ای برای مشاوره وجود ندارد ولی به نوعی به شکل غیر رسمی افرادی چه در دزفول و خارج از شهر هستند که در مورد مسائل مختلف دزفول به بنده مشورت می دهند و با ارزیابی که خودم از شرایط موجود برایم ایجاد شده همیشه سعی به مشورت ، وتمایل داشته ام تمامی نظرات پیرامون مسئله ای خاص را گرفته و با ارزیابی موارد، در هرچه بهتر گرفتن تصمیمات و اعمال نظرها و همچنین بهبود شرایط موجود تلاش کنم .

ایشان اشاره کرد : مشکل من درگردآوری مجموعه ای از مشاوران با تجربه ، جوان و نیز ایده پرور نداشتن امکانات مادی و معنوی است ولی تفکر چنین مجموعه ای با نام گروه مشاوران داشته ام که امید است با هماهنگی های صورت گرفته هر چه زودتر تشکیل شود.

وی با اشاره به کارهای زیر بنایی در بخشهای متفاوت از جمله برق ، گاز و آبرسانی اشاره و سال جاری را از نظر تامین بودجه و کارهای اجرایی در حال انجام و رو به اتمام سالی پر از شکوفایی در بخش های عمرانی و سازندگی دانست که در آینده ی نزدیک مردم خوب شهرستان دزفول نتایج آن را خواهند دید.

آخرین سوال از مهندس اخوان صباغ در مورد اوضاع سیاسی فرهنگی شهرستان دزفول و راه های برون یافت از این قضیه پرسیده شد که ایشان با صراحت کامل به سومین سوال نشریه نیمه ی خردادپاسخ گفتندکه درنشریه بعدی با طراحی جدید و با تیتری تازه به چاپ خواهد رسید .

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

سید عزیزا... پژوهیده:

فرهنگ بسیجی باید گسترش پیدا کند

به گزارش خبرنگار فرهنگی نیمه ی خرداد : سید عزیزا... پژوهیده فرمانده گردان 211 عاشورای ناحیه دزفول با توجه به گسترش فرهنگ بسیجی گفت : بسیجیان غیرتمند و با ایمان شهرستان دزفول که در لفاف تاریک و بدون حاشیه و مجموعه ای غیر مادی و در پنهانی به صورت مظلومانه دارند کار می کنند باید دیده شوند تل فرهنگ بسیجی گسترش پیدا کند.

ایشان با انتقاد از شرایط موجود گفت : از فرزندان جبهه و هشت سال دفاع مقدس باید حال و احوالی گرفته شود تا جوانان با مدافعان ناموس و کیان این سرزمین آشنا شوند و گذشت زمان باعث فراموشی جانبازان شیمیایی و دلداگان جبهه نشود.

وی با تلاش صورت گرفته در گردان 211 عاشورای ناحیه دزفول و موفقیت های صورت گرفته توسط بسیجیان این گردان اظهار داشت : گردان 211 عاشورای بسیج دزفول در سه سال متوالی 1386 ، 1387 و 1388 با ارزیابی های صورت گرفته در بین گردان های سپاه ناحیه دزفول ، به مقام اول در سطح شهرستان دزفول دست پیدا کرد که در سال 1387 طبق ارزیابی برای طرح اسوه در بین گردان های سپاه ولیعصر(عج)استان خوزستان ، مدیریت و فرماندهی نیروی انسانی ، آماد و بهداری گردان 211 با بالاترین امتیاز در سطح گردانهای استان خوزستان برگزیده شد که این موفقیت حاصل تلاش اعضای بسیج و یکدلی بسیجیان این گردان می باشد.

 

نشست فرزندان پایتخت مقاومت، در بیت امام جمعه دزفول

به گزارش خبرنگار فرهنگی نیمه ی خرداد : با دعوت حجه الاسلام والمسلمین حاج سید محمد علی قاضی امام جمعه محترم دزفول ،جلسه ای تحت عنوان "هم اندیشی فرزندان پایتخت مقاومت" با حضور آیت اله موسوی جزایری و حدود بیش از یکصد نفر از مدیران و صاحب منصبان دزفولی مقیم مرکز استان و تهران در بیت امام جمعه در تاریخ سه شنبه سوم فروردین ماه برگزار گردید.

 

در این دیدارعلاوه بر جمع بندی توسط آیت اله موسوی جزایری وسخنرانی امام جمعه، آقایان: دکتر بهجت پور ، دکتر سنگری و دکتر خسروپناه ، شهرداردزفول مهندس دوایی وحاج علیرضا زمانی راد درخواست هایی را مطرح نمودند .

 

 

رادیو دزفول برای دومین سال متوالی در سطح کشور اول شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی نیمه ی خرداد : برای دومین سال متوالی رادیو دزفول به مقام اول در سطح کشور نائل گردید . سید عنایت الله کاظمینی مدیر رادیو دزفول با اعلام این خبر گفت:که در جشنواره پانزدهم ، رادیو دزفول توانست در زمینه برنامه های تولید و پوشش خبر عنوان نخست و برتر کشور را در زمینه رادیو شهری به دست آورد و در جشنواره امسال هم موفق به کسب عنوان اولی شد. شایان ذکر است سید عنایت الله کاظمینی از اعضای جلسات قرائت قرآن و فرمانده ی اسبق بسیج حسینیه شهید محمدی می باشد که اعضای این حسینیه افتخار به دست آمده را باعث مباهات شهرستان دزفول دانسته و به ایشان به عنوان مدیریت رادیو دزفول و همشهریان گرامی تبریک عرض می نمایند.

رادیو شهری دزفول در سال 1359 همزمان با شروع جنگ در جریان اطلاع رسانی در سطح منطقه راه اندازی شد و در حال حاضر با تولید و پخش تولیدات رادیویی در دو نوبت صبح و عصر بعنوان رادیو شهری در شمال خوزستان، شهرهای شمالی از جمله دزفول و حومه ، اندیشک و حومه ، شوش، گتوند وتا برخی از استانهای همجوار را تحت پوشش قرارمی دهد .

 

پل قدیم دزفول در مسیر ثبت جهانی است

به گزارش خبرنگار پژوهشی نیمه ی خرداد :مهندس پرویز پور فرخی در اولین جلسه شورای فنی در شهرستان دزفول اظهار داشت: به دلیل ثبت جهانی پل باستانی ضرورت دارد نظارت میراث فرهنگی وبررسی راهکارهای علمی مرمت پل ونگاه ویژه ای را به این موضوع می طلبد. وی در این خصوص افزود: در این جلسه طرح راست رد وچپ گرد پل قدیم دزفول، اصلاح تعیین حریم به منظور حفظ بافت ،حذف مشکل ترافیکی وتردد از روی پل ،نحوه نورپردازی پل وآسیاب ها مورد بررسی قرار گرفت.

  

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری خوزستان طی سفر خود به دزفول از پروژه های در دست اجرا مانند کمپ گردشگری پامنار ، اردوگاه پارک لاله ، پل ساسانی و آسیابهای آبی ونیز نقاط مهم گردشگری از جمله شهیون وسردشت بازدید وراهکارهایی در امر توسعه گردشگری در این شهرستان به منظور جذب هرچه بیشتر گردشگر به این منطقه با توجه به توانمندی های بالقوه وبالفعل ارائه نمود. گفتنی است: پل قدیم دزفول با قدمت بیش از 1700 سال ، قرن هاست با وجود تغییر وتحولات مختلف هنوز به شکل تقریبی اولیه اش ، به یادگار مانده است و زینت بخش ومایه افتخار این گوشه از سرزمین ماست ونام شهر دزفول به سبب وجود چنین بنای با شکوهی است.این پل در حقیقت یکی از راههای رابط منطقه جندی شاپور وسرزمین بین النهرین بوده ، که به دستور شاپور اول پس از پیروزی بروالرین وبا بکارگیری اسرای رومی ساخته شده است.

 

 

انتخاب هیئت اجرایی و بازرسان کانون جلسات قرآن دزفول

به گزارش خبرنگار فرهنگی نیمه ی خرداد : وقت ثبت نام از متقاضیان کاندیدا شدن جهت دوره ششم هیئت اجرایی و بازرسان کانون جلسات قرآن 21/ فرودین /1389 به اتمام رسید که با تشکیل مجمع عمومی کانون جلسات قرآن جهت برگزاری انتخابات جمعه 27/فروردین /1389 ساعت نه صبح در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

باید یادآور شد کانون جلسات با انجام فعالیتهای فرهنگی آموزشی و ایجاد بستری مناسب در امور تربیتی نقش بسزایی در شهرستان دزفول ایفا می کند که امید است با حمایتهای معنوی ومادی مردم و مسئولین این نهاد در هرچه بهتر کردن برنامه ها و ایجاد فضای معنوی در دیار دارالمومنین و تربیت فرزندان پاک تلاشی مضاعف و برنامه ریزی مدون نماید.

 

نارضایتی اهالی خیابان مولوی از آبفا  و  کاهش شدید فشار آب این خیابان

به گزارش خبرنگار شهری نیمه ی خرداد : مردم خیابان مولوی(نزدیک به تقاطع فردوسی) از کاهش شدید فشار آب این منطقه می نالند. خبرنگار نیمه ی خرداد که در جمع مردم این خیابان حضور پیدا کرده بود، از گلایه های آنها مبنی بر اینکه چندین بار به اداره آب و فاضلاب دزفول مراجعه ، ولی هنوز مشکل رفع نشده است اشاره و گفتند: کاهش فشار آب به گونه ایست که جهت استحمام و شستشو باید به خانه ی اقوام و آشنایان مراجعه کرده و بی آبی باعث بروز مشکل در خانواده و کلافگی گردیده است.

باید یادآور شد کمبود فشار آب در این منطقه ، از حدود دو هفته قبل از عید نوروز شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد.

 

انتقاد کمیسیون خدمات شهری از وضعیت روشنایی دزفول

به گزارش خبرنگار شهری نیمه ی خرداد : آقای رجو با انتقاد از وضعیت روشنایی دزفول گفت:با توجه به تاکید و پیگیری مستمر و مکرر و بازدیدهای متعدد کمیسیون خدمات شهری از سطح شهرصورت گرفته، متاسفانه علیرغم اقدامات مثبت اداره برق برای افزایش روشنایی، هنوز وضعیت روشنایی در بعضی مناطق بسیار ضعیف است.رئیس کمیسیون خدمات شورا اضافه کرد: از آنجائیکه روشنایی در شهر از جمله وظایف ذاتی اداره برق می باشد. وی اظهار داشت: اینجانب ضمن تقدیر و تشکر ازخدمات اداره برق و مسئولین خدمت گذار در آن دستگاه ، در صحن شورا موضوع را به طور جدی به مسئول اداره برق مطرح کرده ام و مجددا بدینوسیله گلایه مندی مردم را به مسئولین مربوطه انعکاس ، تا انشاءاله با جدیت نسبت به روشنایی در سطح شهر خصوصا میادین پارکها، معابر و مراکزی که تجمع شهروندان و مهمانان نوروزی در آنجا بیشتر است اهتمام ویژه ای نموده و شورا در این خصوص حمایت خود را از موضوع فوق با هماهنگی مسئولین ذیربط انجام خواهد داد.

 

وی در ادامه اضافه کرد:لازم است مسئولین اداره برق طرح جامعی برای زیر زمینی کردن کابلهای خط انتقال برق در سطح شهرکه در بعضی جاها مانند مسیرورودی کوی آزادگان که همچون تارهای عنکبوت بصورت نا مناسب میباشد تهیه نمایندو همگام با شهرداری درزیباسازی منظرو مبلمان شهری اهتمام ویژه ای نمایند.

 

 

138 تلفنی برای درد دل

به گزارش خبرنگار شهری نیمه ی خرداد : بازرس فرمانداری و مسئول پیگیری شکایات مردمی ضمن اعلام راه اندازی تلفن 138 به خبرنگار ما گفت : طی توافق صورت گرفته با فرماندار محترم شهرستان دزفول مهندس اخوان صباغ تلفن 138 برای پیگیری و بیان شکایات مردمی راه اندازی گردید که شهروندان محترم شهرستان دزفول می توانند با تماس تلفنی به بیان دیدگاههای خود از ادرات بپردازند.

 

آقای فرهاد جاموسی با اشاره به وجود جوانان خوب و متدین این شهرستان گفت : از فرزندان متدین شهرستان دزفول انتظار داریم با تماس به شماره 138 و مراجعه به این دفتر ایده ها و نظرات خود را بیان و در هر چه بهتر کردن فضای ارباب رجوع و کاستن مشکلات اداری مردم شریف شهرستان دزفول کاسته شود.

 

  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* جناب آقای "مهندس پرویز پورفرخی" انتصاب شایسته شما که یکی از اعضای جلسات قرائت قرآن حسینیه شهید محمدی می باشید به مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری خوزستان تبریک عرض می نماییم.

 

* جناب آقای "مهندس خجسته مهر" انتصاب شایسته جنابعالی را که از فرزندان جبهه و جنگ می باشید به معاونت برنامه و بودجه وزیر نفت تبریک عرض می نماییم .

 

* جناب "سرهنگ ایرج نادبی فر" از مدیریت جنابعالی و پرسنل محترم پلیس ، راهنمایی و رانندگی در نوروز 89 وبرنامه ریزی جهت گشت زنی در سطح شهرستان دزفول که باعث کاهش جرایم گردید تشکر می نماییم .

 

* جناب آقای "مهدی آماده" انتصاب شایسته جنابعالی به سمت معاونت دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دزفول را تبریک عرض می نماییم .

 

* جناب آقای "مهندس پوررکنی" مدیر سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول از تلاشهای حضرتعالی در بازسازی آسیابهای باستانی دزفول که در حال انجام می باشد قدردانی می نماییم .