سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/6/20
12:16 عصر

نیمه خرداد شماره 20

بدست نازی | admin در دسته

نیمه خرداد شماره 20            جمعه 20 شهریور ماه 1388

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام امت ، حضرت آیت الله خامنه ای :

خودتان را برای راهپیمایی روز قدس آماده کنید، آن هم صحنه ی عظیمی است برای اینکه همه بدانند که ملت ایران در صحنه است، بیدار است، پابرجاست.

 

شادی روح شهیدان صلوات

سردار شهید عبدالمجید طیب طاهر : (از شهدای حسینیه شهید محمدی)

این را بگویم که یادمان را به عکسمان زنده ندارید.

 

زیر ذره بین ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

اگر از فضولی دست بر ندارید?

سرکوب خواهید شد...!

قبله پیشین و قلب کنونی مسلمین

سلام بر تو ای قدس ای سرزمین نبوت و خاستگاه نور و ای پایگاه عروج انسان به سوی خدا. ای قلب جهان اسلام و محبوب دل میلیون‏ها انسان آزاده.

درود فراوان ما بر تو ای سرزمین ایثار و شهادت که چه انسان‏های شایسته و از جان گذشته‏ای را در درون خود پرورانده‏ای. به ما بگو که پاسداران مدافع تو به کدامین گناه کشته می‏شوند؟ آیا جز این است که آنها نمی‏توانند شاهد اسارت تو در چنگال اشغالگران صهیونیست باشند؟

ای قدس، همه آزاداندیشان جهان، مظلومیت خاموش تو را فریاد می‏کشند، آنان، کودکان شیرخوار تو را دیده‏اند که به جای آغوش گرم مادر در آغوش سرد خاک خفته‏اند و نیز جوانانت را که به جای حجله‏گاه عروسی، در حجله‏گاه مرگ آرمیده‏اند. آنان، درماندگی پدرانی را دیده‏اند که در کنار خویش بهترین گل‏های وجودشان، با گلوله قساوت دشمن پرپر شده است و مردمانی که در بند اسارت دشمن، قربانی توحش گرگ صفتان تاریخ می‏شوند. آنان، ستم پیشه‏گانی را دیده‏اند که با گام‏های پلیدشان، کانون وحی خدا را آلوده‏اند و جوانانی را می‏شناسند که در تقابل گلوله‏های گرم تفنگ، تنها، سنگ سرد دارند.

ای قدس، اردوگاه‏هایی که به آوارگانت پناه داده، چفیه‏های عربی که رنگ خون گرفته و آرامشی که سال‏هاست به سفر رفته است، همه و همه، مظلومیت تو را فریاد می‏کنند.

لیله‏القدر تاریخ اسلام

مقام معظم رهبری درباره روز قدس می‏فرمایند:

«اکنون، جمعه آخر ماه مبارک رمضان ـ که از سوی امام راحل عظیم ما رحمه‏الله روز قدس نامیده شده ـ در پیش روی ماست. [باید] روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیلة‏القدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع‏الفجر نجات ملت‏های مسلمان و مخصوصا ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم. این جانب امیدوارم ملت بزرگ ما در این روز قدس نیز مانند همیشه با حضور یکپارچه خود در خیابان‏ها و راه‏پیمایی تا محل نمازهای جمعه، فریاد رسا و غریو رعدگون خود را به گوش جهانیان برساند و تکرار کند که امت امام خمینی عظیم، همواره در کنار فلسطین، و خصم دشمنان آن خواهد بود».

دلِ خونِ پیامبر (ص)

شهید مطهری رحمه‏الله آن اندیشمند بیدار، سال‏ها پیش، قبل از آن که فاجعه خونبار فلسطین، عمقی این چنین بیابد، درباره ابعاد آن هشدار داده بود: «هدف مگر تنها همین است که دولت کوچکی در آن جا تشکیل بشود؟ خیلی اشتباه کردید! همه اشتباه کرده‏اند. او می‏داند که یک دولت کوچک، بالاخره نمی‏تواند در آن جا زندگی بکند. یک اسرائیل بزرگ که دامنه‏اش از این طرف تا ایران خودمان هم شاید کشیده شود. به قول عبدالرحمان فرامرزی که گفت: این اسرائیل را که من می‏شناسم فردا، ادعای شیراز را هم می‏کند و می‏گوید: شاعرهای خود شما همیشه در شعر خودشان اسم شیراز را ملک سلیمان گذاشته‏اند. هرچه بگویی آقا، این تشبیه است، می‏گوید: سند از این بهتر هم شما می‏خواهی؟! مگر ادعای مدینه را ندارند؟ مگر ادعای خیبر را ندارند؟ خیبر که نزدیک مدینه است، مگر روزولت پیشنهاد نداد به پادشاه وقت عربستان سعودی که این خیبر را شما بیایید بفروشید به اینها؟ مگر اینها ادعای عراق و سرزمین‏های مقدس شما را ندارند؟ واللّه‏ قضیه‏ای که دل پیامبر اکرم را امروز خون کرده است این قضیه است. داستانی که دل حسین بن علی علیه‏السلام را خون کرده این قضیه است».

                           روزی است که...

ویژگیهای روز قدس در سخنان امام راحل عظیم الشأن جایگاه ویژه ای داشته و ایشان توجه ویژه ای به این روز داشته اند که در اینجا به برخی از سخنان ایشان اشاره می کنیم:

روز قدس ، روزی است که...

* روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.

* روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد.

* روزی است که باید این دنباله روهای رژیم سابق در ایران، و آن توطئه چینهای رژیم فاسد و ابرقدرتها در سایر جاها خصوصا در لبنان، تکلیف خودشان را بدانند.

* روزی است که باید همت کنید و همت کنیم که قدس را نجات بدهیم، و برادران لبنانی را از این فشارها نجات بدهیم.

* روزی است که باید جامعه مسلمین همه اظهار وجود بکنند و هشدار بدهند به ابرقدرتها و به این تفاله هایی که مانده است از آنها - چه در ایران و چه در سایر جاها.

* روزی است که باید به همه ابرقدرتها هشدار داد که باید دست خود را از روی مستضعفین بردارید و سر جای خود بنشینید.

* روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم، و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود.

* روزی است که باید به همه ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد.

* روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود.

* روزی است که باید به این روشنفکرانی که در زیر پرده با امریکا و عمال امریکا روابط دارند هشدار داد. هشدار به اینکه اگر از فضولی دست برندارید، سرکوب خواهید شد! ما به آنها مهلت دادیم و با آنها با ملایمت رفتار کردیم که شاید دست از شیطنت بردارند و اگر دست برندارند، کلمه آخر را خواهیم گفت و خواهیم به آنها فهماند که دیگر رژیم سابق قابل برگشتن نیست و دیگر امریکا نمی تواند به اینجا حکومت کند، و دیگر سایر ابرقدرتها نمی توانند در این مملکت حکومت کنند.

روز قدس، حضور همگانی و نماد آگاهی و بیداری

روز قدس، نمایش اقتدار و عظمت و رزمندگی و نماد بیداری و آگاهی جهان اسلام و ملت‏های مسلمان است. حضور یکپارچه مردم روزه‏دار، به استکبار جهانی و خائنان به آرمان‏های فلسطین خواهد فهماند که مسلمانان جهان، هرگز از اصول و آرمان‏های خود ـ که آزادی فلسطین یکی از آنهاست ـ دست نخواهند کشید و هم چنین به مبارزان فلسطینی، این امید را می‏دهد که در مبارزه خود علیه اشغال‏گران قدس شریف، تنها نیستند و تمامی مسلمانان جهان همواره یار و یاور آن‏ها خواهند بود.

حال که زورگویی های رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده، به گونه ای که دستور ادامه ی شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن را صادر نموده و همچنین از محاصره ی باریکه ی غزه و فاجعه ی انسانی دست بر نمیدارد ،  نیمه ی خرداد با حضور خود در این راهپیمایی با شکوه، همگان را به حضور گسترده در این راهپیمایی و   وظیفه ی شرعی دعوت مینماید. به امید نابودی تمامی دشمنان اسلام.مرگ بر اسراییل.

جانان من برخیز بر جولان برانیم               زان‏جا به جولان تا خط لبنان برانیم

آن‏جا که هر سو صد شهید خفته دارد           آن‏جا که هر کویش غمی بِنْهُفْته دارد

تکبیر زن، لبیک گو، بنشین به رهوار            مقصد دیار قدس همپای جلودار

 

دید و  شنود  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ        

 

دانشگاه آزاد اسلامی دزفول، به انتظار انتخابی متین تر

به گزارش خبرنگار پژوهشی نیمه ی خرداد: دانشگاه آزاد دزفول از لحاظ جمعیتی، درحدود 24 هزار دانشجو دارد و از لحاظ وسعت، دارای وسعت بالایی است و جزء دانشگاههای بسیاربزرگ محسوب می شود و بر همین اساس، رئیس این دانشگاه حداقل باید هیات علمی و دانشجوی دکترا باشد. این دانشگاه دارای ششصد نفر هیات علمی و بیش از یکصد نفر از هیات علمی آن دارای مدرک دکترا هستند. همچنین برخی از معاونین و اساتید این دانشگاه، با مدرک دکترا ، قبلا ریاست برخی از دانشگاهها را بر عهده داشته اند.

تغییر ریاست دانشگاه آزاد دزفول از یک دکترای معماری و با سابقه ی مسئولیت های کشوری، به یک فوق لیسانس علوم سیاسی که هیچ گونه سابقه آموزشی و تدریس ندارد، نارضایتی گسترده مردم فهیم دزفول، برخی مسئولین شهری، دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه را در پی داشته است.

قدرت ا... متین، دارای لیسانس کشاورزی از دانشگاه شیراز و فوق لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اصفهان و رئیس دفتر نماینده شهر دزفول است که اینک، به ریاست دانشگاه آزاد دزفول منصوب شده است.

قابل تذکر است که ما برخی ادبیات های نادرست در انتقادپذیری را که در چند روز گذشته در شهر دیده شده را نمی پذیریم و ادب انتقادپذیری ما با چنین ادبیاتی سازگار نیست و البته این انتصاب را نیز نخواهیم پذیرفت و اعلام می کنیم که انتقاد نیمه ی خرداد به نقد شرایط موجود این دانشگاه و این انتصاب جدید، با اطلاع کامل از سوابق آقای متین نیا و انتشار آنها در شماره قبلی این نشریه که جهت رفع برخی اتهامات بی اساس (که در دین ما اتهام ناروا به دشمن هم روا نیست)، صورت گرفته است و انتظار میرود در انتصابات دیگر این دانشگاه، مسئولین دانشگاه آزاد و همچنین مسئولین کشوری، منطقه ای و شهری، متین تر اقدام نمایند.

تنزل رتبه ی دانشگاه آزاد دزفول در میان دانشگاههای آزاد کشور، حداقل از رتبه اول در منطقه 6 کشور، به رتبه هایی پایین تر، آنهم در طول دو،سه سال اخیر ، بایستی موجبات انتصاب یک مدیریت قوی تر با مدارک علمی و پژوهشی بهتر و سابقه و توان مدیریتی بالاتر، با پیگیری مسئولین شهر می شد که متاسفانه صورت نگرفت.

     

 

 

  افتتاح 11 پروژه ی شهرداری

به گزارش خبرنگار شهری نیمه ی خرداد: در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مراسم جشنی که با حضور طباطبایی، معاون استاندار خوزستان برگزار شد، 11 پروژه جدید شهرداری مورد بهره برداری قرار گرفت. در این مراسم که مسئولین شهری حضور داشتند، طباطبایی از زحمات دوایی فر شهردار دزفول تشکر کرد. ایشان با ذکر این نکته که پروژه هایی همچون زیرگذر و پارکینگ طبقاتی ، اقدامات خوبی بوده و ما باید در تمامی نقاط استان شاهد اجرای اینگونه پروژه ها باشیم، افزودند: این گونه کارهای عمرانی در شهر قطعا نتیجه ی تلاش همه ی مسئولین شهری بوده است که از همه ی آنها نیز باید تقدیر و تشکر نمود. ایشان همچنین دیدگاه خود را نسبت به آینده ی دزفول، دیدگاهی امیدوار کننده خواند.

در پایان این مراسم لوح سپاسی از طرف شورای اسلامی شهر ، به شهردار، رییس شرکت نیک تابان دز(پیمانکار زیرگذر) و رییس شرکت ناوک صاعقه(پیمانکار پارکینگ طبقاتی) اهدا گردید. البته قابل توجه است که از این پروژه ها، پارکینگ طبقاتی هنوز تکمیل نشده و در هفته ها و یا ماههای آتی قابل استفاده خواهد بود، پیاده رو سازی بلوار علامه طباطبایی هم از چند صد متر، چند ده متر آن بیشتر آماده نیست ، از نهضت آسفالت در سطح شهر هم ، ما که چیز خاصی مشاهده نکردیم.

                            

 

 امام جمعه دزفول:

بعضی مدعیان در فکر مصالح مردم نیستند

به گزارش خبرنگار فرهنگی نیمه ی خرداد: حجت الاسلام سیدمحمد علی قاضی دزفولی در خطبه های نمازجمعه ، راه اندازی جنگ روانی علیه دادگاه محاکمه سران اغتشاش را برنامه ای از قبل تعیین شده دانست و تصریح کرد: اغتشاشگران از مدتها قبل در پی آن بودند که اعترافات دستگیر شدگان در انظار عمومی غیر قانونی و فاقد ارزش نشان داده شود.  ایشان افزودند: هر انسان آزاده و درست اندیشی با شنیدن اعترافات متوجه می شود که متهمان مزبور به خود آمده و بر اساس وجدان، واقعیاتی را به زبان آورده اند.

 

حجت الاسلام قاضی جریانات پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را عبرتی بزرگ دانست و گفت: همه ی اقشار بویژه نخبگان، مدیران و خواص جامعه باید در این وقایع و دلایل تداوم آن تدبر کنند و جریانات، بسیاری از ناگفته ها را بازگو کرد و به همه فهماند که بعضی مدعیان در فکر مصالح مردم نیستند. وی ولایتمداری را سد بزرگی در مقابل دسیسه های بدخواهان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هرگاه فرامین مقام معظم رهبری مورد توجه حقیقی قرار گرفته، فتنه ها ناکام مانده است. اکنون کشور در حال حرکت بسوی پیشرفت و آرامش است و دیگر از صحبت ها و موضع گیریهای تنش آفرین باید پرهیز کرد.

 

خبرهای کوتاه  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* مهندس علامه، به سمت معاونت عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری دزفول منصوب شد.

 

* مهدی غضنفری، معاون وزیر بازرگانی گفت: سازمان توسعه تجارت ایران تاکنون از ایجاد و توسعه 10 پایانه صادراتی در مکان‌های مختلف کشور حمایت کرده است که از آن جمله دزفول را نیز نام برد. وی تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد پایانه های صادراتی، برقراری هماهنگی و ارتباط تنگاتنگ بین نظام‌های تولید، توزیع و صادرات است.

 

* سیدعباس طباطبایی، معاون امور عمرانی استاندار خوزستان، از آغاز برخورد قانونی با برداشت‌کنندگان غیرمجاز معادن و قلع و قمع پنج معدن غیرمجاز در دزفول در شهریور ماه خبرداد. وی رامهرمز و دزفول را نقاط بحرانی در زمینه تخلفات برداشت از معادن نامید.

 

* حجازی استاندار خوزستان، در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرهای دزفول و اندیمشک گفت: در این راستا توجه به طرح بنگاه های زودبازده و رفع مشکلات آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود و در صدد هستیم تا با برگزاری نشست های کارگروه اشتغال استان در تمامی شهرستانها به رفع مشکلات و موانع این طرح ها پرداخته و اهداف دولت را در این بخش عملی کنیم.

 

* زهرا نهاوندی معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خوزستان، از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در دزفول، از مهرماه سال‌جاری خبر داد و افزود: اورژانس اجتماعی قرار بود از نیمه شهریورماه راه‌اندازی شود که به مهرماه موکول شد.

 

* به همت جمعی از خیران و علاقمندان، مؤسسه بیماران دیابتی شمال خوزستان به مرکزیت شهرستان دزفول راه‌اندازی شد. محمدرضا کسایی مدیرمؤسسه خیریه بیماران دیابتی دزفول، هدف از تشکیل این مرکز را شناسایی بیماران دیابتی، آموزش و راهنمایی بیماران و ارائه برخی خدمات به این افراد عنوان کرد. وی از جمله فعالیت‌های این مؤسسه تازه تأسیس‌را شناسایی بیش از 13 هزار بیمار دیابتی و برقراری ارتباط برای ارائه اطلاعات لازم به آنها ذکر کرد.

 

 

* سعید گل‌گل، مسئول مرکز شماره یک کانون پرورش فکری دزفول از طراحی نرم‌افزار دانشنامه نجوم در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول خبر داد و گفت: این نرم‌افزار نخستین نرم‌افزاری است که توسط گروه پژوهشگران نوجوان پسر این مرکز طراحی شده و شامل مطالبی درمورد صور فلکی، سیاه چاله‌های فضایی، منظومه شمسی و همچنین تصاویری از سیاره‌ها و ستارگان و بازی و سرگرمی است.

 

 

* مراسم جشن گلریزان آزادسازی زندانیان، همزمان با ایام ولات امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه رمضان، به صورت همزمان در برخی شهرهای استان از جمله دزفول برگزار شد.

 

* مرتضی امیدبخش، مدیر حفظ نباتات استان خوزستان از معرفی تولیدکنندگان مرکبات دزفول برای دریافت برچسب سبز، به عنوان نخستین محصول سالم استان خبر داد. وی افزود: حذف سموم پرخطر و جایگزینی آن با سموم کم خطر و بی‌خطر از جمله مشخصات محصول سالم بوده که محصول مرکبات دزفول به عنوان نخستین محصول سالم در استان شناخته شده است. ایشان ادامه داد: هر تولید کننده‌ای که بخواهد برای تولید محصول سالم خود داوطلب شود، باید مکان تولید و تمام عملیات داشت و برداشت خود را تحت نظر اداره کل استاندارد و تحقیقات و همچنین مدیریت حفظ نباتات استان انجام دهد.

     

 

* شهردار دزفول گفت: اجرای کامل شبکه آبیاری و آبرسانی خام برای سیراب‌کردن فضای سبز این شهر به 89 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. وی افزود: پس از اجرای این طرح، آب مورد نیاز فضای سبز دزفول که هم اکنون از آب تصفیه شده شهری تامین می‌شود، از منابع آب خام رودخانه و چاه برداشت شده و به مصرف آبیاری می‌رسد.

 

 

* در مسابقات المپیک نانشنوایان در تایوان و در رشته ی کشتی ، در 84 کیلوگرم میثم قبشه دزفولی دومین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

            

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جهت ارسال پیامک به این نشریه، در صورت قطع بودن شماره پیامک ، میتوانید نظرات خود را در قسمت نظرات سایت نیمه ی خرداد نیز ارسال نمایید.