سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/3/29
7:34 عصر

نیمه خرداد شماره 16

بدست نازی | admin در دسته

 

نیمه خرداد شماره 16            جمعه 29 خرداد ماه 1388

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امام امت ، حضرت آیت الله خامنه ای :

 همه باید در مقابل اغتشاش موضع‌گیری صریح کنند

 

شادی روح شهیدان صلوات

سردار شهید جمال قانع :

بدانید که جبهه این نیست که در جبهه در مقابل دشمن خارجی باشی ? شما در هر کاری ? در هر پست و مقامی که هستی ? آنجا هم سنگر و جبهه است.

 

 

زیر ذره بین ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

آرای قاطع مردم، بهترین پاسخ به نامه هاشمی رفسنجانی

 

تحلیل نامه ی آقای رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب از نگاه نیمه ی خرداد

  

 

اگر به دقت نامه آقای هاشمی رفسنجانی را بخوانیم، متاسفانه چیزی جز طلبکاری ایشان از نظام و رهبری و مردم به ذهنمان نمی‌رسد. البته هیچکس منکر زحمات و نقش برجسته آقای هاشمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نیست، اما ایشان حق ندارد انتقاد از عملکرد خود و فرزندانش را مساوی با زیر سوال رفتن انقلاب و امام بداند و در نامه‌ای اینچنین برای دیگران خط و نشان بکشد و جوری وانمود کند که نظام و انقلاب و امام زیرسوال رفته است.

 

آقای هاشمی رفسنجانی با نوشتن نامه به رهبری ، یک گام دیگر برای حذف تاریخی خود از معادلات سیاسی کشور برداشت.  وی چند روز پس از مناظره تاریخی احمدی‌نژاد و موسوی و افشای نقش موثر وی در هدایت مخالفان دولت، در نامه‌ای سرگشاده به مقام معظم رهبری، خط‌ و نشان‌های معناداری کشیده که جا دارد همه دلسوزان و علاقمندان به نظام و انقلاب آنرا به دقت مورد توجه قرار بدهند و راه را برای اقدامات بعدی ایشان ببندند.

لحن نامه وی قابل تامل و به وضوح نشان دهنده‌ی نیات ایشان است! از نکات قابل تامل نامه هاشمی رفسنجانی به رهبری، تشبیه شرایط کنونی کشور به حوادث پس از انقلاب و تشبیه احمدی‌نژاد به بنی‌صدر است!

هاشمی رفسنجانی همچنین در این نامه گوشه‌هایی از اقدامات و آرزوهای خود را برای نابودی دولت نهم برملا کرد. وی برای چندمین بار به صراحت اعتراف کرده است که مخالف روی کارآمدن مجدد دولت احمدی‌نژاد است و حتی این نکته را به رهبر انقلاب هم یادآوری کرده!

هاشمی همچنین با لحنی تهدیدآمیز نوشته است:«بر فرض اینکه اینجانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم، بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم!»

وی سپس مطابق معمول و با لحنی طلبکارانه، خواستار برخورد نظام و رهبری با احمدی‌نژاد شد و پیشاپیش عدم برخورد با رییس‌جمهور را به معنای عدم پیروی از نظام مقدس اسلامی تلقی کرد!

هاشمی رفسنجانی همچنین در پایان برای رهبر انقلاب خط و نشان کشیده که باید برای رفع فتنه اقدام کند!

اگر به دقت نامه آقای هاشمی رفسنجانی را بخوانیم، متاسفانه چیزی جز طلبکاری ایشان از نظام و رهبری و مردم به ذهنمان نمی‌رسد. البته هیچکس منکر زحمات و نقش برجسته آقای هاشمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نیست، اما ایشان حق ندارد انتقاد از عملکرد خود و فرزندانش را مساوی با زیر سوال رفتن انقلاب و امام بداند و در نامه‌ای اینچنین برای دیگران خط و نشان بکشد و جوری وانمود کند که نظام و انقلاب و امام زیرسوال رفته است.

در این شرایط همه دلسوزان باید با حضور آگاهانه خود، راه را بر هرگونه سو‌استفاده احتمالی و جنگ روانی و فشارهای پشت پرده عناصر فرصت‌طلب ببندند و مانع از قدرت‌نمایی آنها شوند.

اگر امروز آقای هاشمی رفسنجانی با شنیدن صدای احمدی‌نژاد در سیمای جمهوری اسلامی ایران عصبانی می‌شود و آنرا خلاف واقع ، خلاف شرع و قانون می‌داند، بهتر است به اتفاق فرزندان خود سری به گوشه و کنار کشور بزند و از نزدیک با خواست و اراده ملت آشنا شود!

و یقینا همین مردم هستند که با آرای قاطع خود در انتخابات، بهترین جواب را به آقای هاشمی خواهند داد. ان‌شاءالله

جا دارد که این روزها همه دوستان ، بار دیگر متن سخنرانی مقام معظم رهبری در سال 75 را بخوانند. رسالت خواص! : اگر خواص، در هنگام خودش، کاری را که لازم است، تشخیص دادند و عمل کردند، تاریخ نجات پیدا می‏کند و حسین بن علی‏ها به کربلاها کشانده نمی‏شوند.

مقام معظم رهبری در دیدار پاسداران و نیروی انتظامی 6 بهمن 1371: بعد از آن‌که اسلام، اشرافیت را قلع و قمع کرده بود، یک طبقه اشراف جدید در دنیای اسلام به وجود آمد. عناصری با نام اسلام، با سِمتها و عناوین اسلامی  پسر فلان صحابی، پسر فلان یار پیغمبر، پسر فلان خویشاوند پیغمبر. وقتی می‌گوییم فاسد شدن دستگاه از درون، یعنی این!

واکنش آیت الله یزدی به نامه هاشمی: وقتی مقام معظم رهبری در آخرین سخنرانی‌شان در روز 14 خرداد در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با صراحت همه مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند و امر به خودداری از درگیری و برخوردها فرمودند و تصریح کردند که اگر جایی کسانی دنبال ایجاد درگیری هستند یا خائن یا غافل هستند، دیگر چه عبارتی بالاتر از این است؟

رنجنامه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به هاشمی رفسنجانی: آقای هاشمی شما گفته‌اید «بر فرض که اینجانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم» به راستی در طی این چهار سال از کدام فرصت برای نقد غیر منصفانه دولت استفاده نکردید؟ شما دفاع از این دولت را حرام می‌دانستید. شما در این نامه هم به صراحت «ادامه وضع موجود را به صلاح نظام و کشور ندانستید» کجا صبر کردید؟

 

 

 

 

 

پاسخ امام به استعفای میرحسین موسوی

 بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در پاسخ به استعفای میرحسین موسوی حکمی در تاریخ 15 شهریور ماه 1367 منتشر کرد‌ه‌اند. متن حکم امام (ره) به شرح ذیل است:

بسم ا... الرحمن الرحیم
جناب آقای موسوی، نخست وزیر محترم نامه استعفای شما باعث تعجب شد.
حق این بود که اگر تصمیم بدین کار داشتید، لااقل من و یا مسئولین رده بالای نظام را در جریان می گذاشتید.
در زمانی که مردم حزب ا... برای یاری اسلام فرزندان خود را به قربانگاه می برند چه وقت گله و استعفا است
شما در سنگر نخست وزیری، در چهارچوب اسلام و قانون اساسی، به خدمت خود ادامه دهید. در صورتی که نسبت به بعضی از وزرا به توافق نمی رسید، چون گذشته عمل می شود
این حق قانونی مجلس است که به هر وزیری که مایل بود رای دهد.
تعزیرات از این پس در اختیار مجمع تشخیص مصلحت است، که اگر صلاح بداند به هر میزان که مایل باشد در اختیار دولت قرار خواهد داد.
همه باید به خدا پناه بریم، و در مواقع عصبانیت دست به کارهایی نزنیم که دشمنان اسلام از آن سوء استفاده کنند.
مردم ما ازاین‌گونه مسائل در طول انقلاب زیاد دیده اند، این حرکات هیچ تاثیری در خطوط اصیل و اساسی انقلاب اسلامی ایران نخواهد داشت.
از آنجا که من به شما علاقه مندم، انشاءاللّه عندالملاقات مسائلی است که گوشزد می نمایم.
والسلام

 

 

 

دید و شنود ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

 

نماینده باید پاسخگوی اقدام غیر اخلاقی خود به مردم باشد

 

به گزارش خبرنگار سیاسی نیمه ی خرداد :بعد از تجمع یکصد نفری مردم و برخی از مسئولین دزفول  روبروی وزارت راه و ترابری ، آوایی بعد از مذاکره های صورت گرفته در جمع تجمع کنندگان از مردم و مسئولین خواست تا نتایج مذکرات به صورت محرمانه باقی بماند . ولی نشریه نماینده دراقدامی عجیب تنها بعد از گذشت سه روز از این ماجرا در  شماره ی 52 مورخ پانزده خرداد که  در نماز جمعه توزیع شد ضمن بیان جزئیات مطالب رخ داده در این تجمع ، گزارش را به گونه ای تنظیم کرده که زحمات  مردم و به ویژه آقایان حمید آستی ،غلام علی سلیم گندمی ، سید مصطفی عظیمی فر و فرهاد جاموسی  که با تحمل رنج سفر و همچنین با برخورد بد برخی از مسئولان راهی این سفر شدند نادیده گرفته شد .

 حال جدی ترین سئوال نیمه ی خرداد از نشریه نماینده اینست که: با توجه به وجود فیلم سید احمد آوایی که در تاریخ دوازدهم خرداد از تجمع کنندگان خواسته بود که مذاکرات صورت گرفته به صورت محرمانه بماند. این اقدام چه توجیهی دارد؟!

نیمه ی خرداد خواستار پاسخگویی نماینده به این اقدام غیراخلاقی می باشد.

 

 

 

 

 

 

عده ای ازکارگران فضای سبز شهرداری دزفول تجمع کردند

 

به گزارش خبرنگار شهری نیمه ی خرداد :  عده ای از کارگران فضای سبز شهرداری دزفول در اعتراض به نادیده گرفتن حقوق خود از سوی پیمانکار این بخش روز شنبه مقابل ساختمان شهرداری دزفول تجمع کردند. این کارگران که حدود 50 نفر بودند دراین باره اظهارداشتند که پیمانکار فضای سبز منطقه به تازگی به کار گرفته شده است و با وضع مقررات جدید مشکلاتی را برای آنان ایجاد نموده است .

آنان گفتند: پیمانکار مزبور قصد دارد وضعیت کاری کارگران قراردادی را به روزانه سه تا چهار ساعت تقلیل دهد واین درحالی است که طبق قانون کار، ساعت کار کارگران قراردادی روزانه 7 ساعت و نیم تعیین شده است.

آنان افزودند: این اقدام پیمانکار، می تواند در درازمدت و در پایان هر ماه حقوق دریافتی آنان را به شدت تحت الشعاع قرار دهد.

بنا به اظهار خبرنگار ایرنا کارگران فضای سبز منطقه یک دزفول 57 نفر می باشند که هر کدام از 5 تا 16 سال سابقه خدمت دارند .

همین گزارش حاکیست این کارگران همچنین به عدم دریافت سه ماه حقوق خود از پیمانکار قبلی معترض هستند.

 

 

 

 

 

دانشگاه جندی‌شاپور دزفول ، اولین دانشگاه جهان، مستند می‌شود

به گزارش خبرنگار هنری نیمه ی خرداد : «پژمان فخاریان» کارگردان این مستند گفت: ساخت مستند «دانشگاه جندی‌شاپور» با توجه به اینکه اولین دانشگاه جهان است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این مستند سعی می‌کنم به تمام زوایای آن بپردازم.  وی در ادامه گفت: در حال حاضر از این دانشگاه فقط چند دیوار در اطراف دزفول باقی مانده و باید فضای این دانشگاه به صورت انیمیشن بازسازی شود. ایشان تصریح کرد: برای بازسازی کامپیوتری این دانشگاه، از یک بیمارستان قدیمی در شیراز که گفته می‌شود معماری آن همانند دانشگاه جندی‌شاپور است، الگوبرداری می‌شود و مدت زمان این مستند 40 دقیقه است و تدوین و کارگردانی این کار را خودم انجام می‌دهم. پژمان فخاریان فیلم‌های «خانه سیاه شد»، «خراسان»، «جشن سده» و «عروس باران» را در کارنامه هنری خود دارد.

 

 

خبرهای کوتاه  ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* امام جمعه دزفول: پیروز انتخابات 22 خرداد ملت هوشیار ایران است. حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی پس از ریختن رای خود به صندوق شعبه مسجد رودبند دزفول  افزود: هر کسی در این انتخابات رییس جمهوری شود و مدیریت عالی کشور را در دست گیرد باید در خط امام و رهبری و پیرو آرمان های مقدس شهدای انقلاب اسلامی باشد. وی گفت: مردم ولایتمدار ایران به ندای رهبر معظم انقلاب برای حضور حداکثری لبیک گفتندو حماسه جاویدانی را خلق کردند

 

 

* هیچگونه گزارشی از تخلف انتخاباتی در دزفول ارایه نشده است . علیرضا گلداری جمعه شب در آخرین دقایق رای گیری انتخابات دهم ریاست جمهوری افزود: بازرسان و نیروهای این کمیته با سرکشی به اکثر شعب اخذ رای هیچ گونه گزارشی دال بر وجود تخلف انتخاباتی دریافت نکرده اند.

 

 

* فرماندار دزفول:حضور معنادار مردم گرمای وفاداری به انقلاب را منتشر کرد. در بیانیه

 تشکر‌آمیز غلامرضا اخوان صباغ به مردم این شهرستان آمده است: مردم آگاه با حضور با

 شکوه خود در انتخابات و آمادگی مثال‌زدنی مردم قهرمان در آغاز تابستان، گرمای وفاداری به

 امام راحل (ره)، شهدای انقلاب و رهبر معظم انقلاب را در سراسر شهرستان منتشر کرد.

وی افزود: مردم شجاع و آگاه از بدو شروع نهضت انقلاب اسلامی تاکنون همواره در

 صحنه‌های حساس وتاریخ ساز به دفاع از حریم ولایت و نظام اسلامی پرداخته‌اند و این بار نیز

 صحنه دیگری از حماسه آفریدند.

 

 

* با اعلام نتایج نهایی شمارش آرا؛68 درصد دزفولی‌ها به احمدی‌نژاد اعتماد کردند . بر اساس

 اعلام ستاد انتخابات این شهرستان، مشخص شد محمود احمدی‌نژاد 131 هزارو 862 رای

 (معادل 45/68 درصد آرای ماخوذه)، میرحسین موسوی خامنه 45 هزار و 173 رای (معادل

45/23 درصد آرای ماخوذه)، محسن رضایی میرقائد 14 هزار و 351 رای (معادل45/7 درصد

 آرا) و مهدی کروبی هزار و 236 رای (‌معادل 65 صدم درصد آرای ماخوذه) را اخذ کرده‌اند. در

 این گزارش میزان مشارکت مردم شهرستان دزفول بیش از 73 درصد اعلام شده است.

 

 

استقبال پرشور مردم دزفول شعب اخذ رای را با کمبود تعرفه روبه رو کرد. مسوول کمیته نظارت بر تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در دزفول افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از سوی نیروهای این کمیته شمار زیادی از شعب در پی استقبال مردمی و ازدحام در پای صندوق های رای از مسوولان درخواست تعرفه
نمودند که با تدابیر مسوولان انتخابات شهرستان بلافاصله نیازهای شعب تامین شد.
"
علیرضا گلداری افزود: حضور مردم در شعب اخذ رای به ویژه با به غروب نشستن خورشید و خنک شدن هوا شور و شعف بیشتری به خود گرفته و هر لحظه بر تعداد رای دهندگان افزوده می شد. شکرالله قارم" افزود: حدود 40 شعبه در شهرستان درخواست تعرفه کرده اند که باتوجه به تجارب دوره های قبل تعرفه های مورد نیاز این شعب بلافاصله تامین شد

وی گفت: تعرفه به اندازه کافی پیش بینی شده و به محض درخواست هر یک از شعب در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

 


 


 

 آیین های ویژه گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) در دزفول برگزار شد. به همین

 

 مناسبت آیین جشن بزرگ کوثر ولایت در مکتب الزهرای فاطمیه دزفول با حضور جمع زیادی از

 

 شیفتگان اهل بیت (ع) شنبه شب برگزار شد.

 

 

 

با حضور جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی، کارشناسان و اساتید دانشگاه در تالار شیخ انصاری دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید پیرامون چگونگی حفظ و حراست از زیست بوم های منطقه و لزوم تکثیر گونه های بومی بحث و تبادل نظر شد.
مدیر کل محیط زیست استان در این مراسم جایگاه طبیعت و محیط زیست را در دین مبین اسلام و فرهنگ ایرانی بسیار رفیع و حائز اهمیت دانست. هرمز محمودی راداذعان داشت: جای تاسف است که هیچگاه از این پتانسیل بزرگ اعتقادی و تاریخی به طور شایسته بهره برداری نشده است

 

 

 

کتابخانه عمومی در زندان دزفول راه‌اندازی می‌شود. به‌منظور ارتقای سطح آگاهی و توسعه

 فرهنگ کتابخوانی، کتابخانه عمومی در زندان دزفول راه‌اندازی می‌شود. در بازدید سرپرست

 کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول از زندان این شهر، به‌منظور ایجاد فضای مطالعاتی

 برای زندانیان، 150 جلد کتاب، 100 عدد نشریات آرشیوی و مازاد بر نیاز کتابخانه‌های عمومی

 این اداره و دفتر ثبت کتاب به کتابخانه زندان دزفول اهدا شد.

 

 

 

پرواز های رفت و برگشت دزفول -مشهد به زودی برقرار می شود. علی محمد بندرز افزود:

 این پروزاها به طور هفتگی از 31 خرداد ماه برقرار می شود. وی گفت: پروازهای مزبور به

 صورت رفت و برگشت در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام خواهد شد. بنا به

 اظهار وی در زمان حاضر از این فرودگاه در طول هفته دو روز ودر روزهای دوشنبه و پنجشنبه

 پروازهای تهران - دزفول و بالعکس دایر است.

 

 

اعتبارات آب روستایی دزفول در دولت نهم 542 درصد افزایش یافت. محمدرضا رحمتی مهر

 افزود: در دولت نهم از سال 84 لغایت 87 افزون بر 41 میلیارد و 899میلیون ریال اعتبار برای

 توسعه ، اصلاح و بهبود شبکه آب روستایی در دزفول اختصاص یافت. وی گفت: این رقم در

 سال 80 لفایت 83 بالغ بر 7 میلیارد و 726 میلیون ریال بود که مقایسه این دو رقم از رشد 542

 درصدی اعتبارات و توجه بیشتر به آب روستایی خبر می دهد.

 

 

 

... خبر ورزشی

 

مسابقه بوکس ویژه سالروز آزادی خرمشهر در دزفول برگزار شد

رییس هیات بوکس استان خوزستان گفت:برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر بوکسور های چهاراستان کشور در دزفول به روی رینگ می روندحسن کاووسی اظهارداشت: این مسابقات،روزهای هفتم و هشتم خرداد ماه آینده با شرکت ورزشکاران استانهای ایلام ، فارس و کهگیلویه وبویراحمد و بوکسورهای شهرستان دزفول انجام شد . وی گفت:این مسابقات درسالن"شهید مجدیان" دزفول برگزار می شود . کاووسی گفت:به همین مناسبت روزهای 11و 12خردادماه نیز یک دوره مسابقه بوکس برای ورزشکاران خوزستانی در خرمشهر برگزار کرده. 
رییس هیات بوکس خوزستان به مراحل پایانی ساخت سالن بوکس در ورزشگاه "تختی" اهواز اشاره کرد و گفت: تاکنون 90درصد ساخت این سالن خاتمه یافته است وانتظار میرود در آینده نه چندان دور شاهد بهره برداری از نخستین سالن بوکس خوزستان در اهواز باشیم .
کاووسی افزود:تاکنون بیش از چهارمیلیارد ریال صرف ساخت این سالن شده است

 

 

 

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر یک دوره مسابقات تیراندازی با کمان زنان و مردان در رشته های ریکرو و کامپوند در استان خوزستان برگزار شد .

این مسابقات که در مسافت 30 متر و با حضور 10 تیم و 51 ورزشکار در دو بخش انفرادی و تیمی زمین چمن تیراندازی با کمان خرمشهر برگزار شد، در رده بندی تیمی ریکرو مردان شهرستان شوش و تیمی زنان دزفول به برتری دست یافتند.
فدراسیون تیراندازی با کمان ، در رده بندی انفرادی ریکرو مردان ، محمدقاسم پور از هیات اهواز و امید سرتیپی زاده و نادر پاشایی از هیات دزفول به ترتیب اول تا سوم شدند.
در بخش ریکرو زنان نیز سمیرا نودعلی جولک از هیات دزفول به مقام اول دست یافت و حمیده امیری از هیات اهواز و مرضیه حسن پور از هیات دزفول دوم و سوم شدند .

 

 

 

سالن بوکس دزفول افتتاح شد. سالن بوکس دزفول واقع در ورزشگاه شهید مجدیان روز

سه شنبه طی آیینی با حضورغلامرضا اخوان صباغ معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه

 دزفول و مسوولان ورزشی و محلی گشایش یافت. سرپرست تربیت بدنی دزفول گفت: این

 سالن که جزو طرحهای سفر رییس جمهوری به استان خوزستان است با 800 میلیون ریال

 اعتبار ساخته شده است . عبدالحمید کاشی  افزود: این سالن بوکس در زمینی به مساحت

 420 متر مربع ویژه رقابتهای بوکس در منطقه بنا شده است.